اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیش بینی قیمت طلا در هفته آینده



اخبار ,اخبار اقتصادی ,پیش بینی قیمت طلا

 

اخبار اقتصادی -  محمد کشتی آرا رییس اتحادیه طلا و جواهر کشور بررسی کرد

پیش بینی قیمت طلا در هفته آینده

روند کاهش این فلز گرانبها در هفته گذشته قابل توجه بوده و کارشناسان ادامه این وضعیت را برای هفته آتی نیز پیش بینی می کنند."

 ارائه قیمت های جدید طلا در بازارهای جهانی به نابسامانی ها و سردرگمی های هفته های گذشته پایان داد.

چند روزی است که بازار طلا رو به کاهش قیمت گذاشته است. کارشناسان روند این کاهش ها را قابل توجه می دانند و معتقدند که براساس وضعیت موجود، این روند کاهش قیمت در هفته آینده هم ادامه خواهد داشت.

محمد کشتی آرا رییس اتحادیه طلا و جواهر کشور نیز درباره کاهش قیمت طلا به "تدبیر "می گوید: "روند کاهش این فلز گرانبها در هفته گذشته قابل توجه بوده و کارشناسان ادامه این وضعیت را برای هفته آتی نیز پیش بینی می کنند."


کشتی آرا درباره دلیل کاهش شدید قیمت طلا در بازار به تدبیر می گوید: "دلیل کاهش قیمت طلا در بازار این است که در بازارهای جهانی ارزش دلار بالا رفته است."

او درباره دلایل به وجود آمدن این وضعیت عنوان می کند: "چون در حال حاضر دیدگاه های کارشناس ها درباره اقتصاد آمریکا مثبت است. به طوری که روند اقتصاد جهانی رو به بهبود و روند خوب است. همین موضوع باعث شده تا ارزش دلار بالا برود و بالا رفتن قیمت دلار هم با خود کاهش قیمت طلا را در بازارها به همراه خواهد داشت."

رییس اتحادیه طلا و جواهر کشور درباره دلایل دیگر کاهش قیمت طلا عنوان می کند: "از طرفی کاهش تقاضای 16 درصدی طلا در بازارهای مالی از طرف هندوستان و چین هم یک نمونه از کاهش تقاضا بوده است."

او توضیح می دهد: "این عوامل  در مجموع باعث شده که قیمت طلا 24 دلار کاهش پیدا کند."

کشتی آرا مطرح می کند: "بالاترین کاهش هفتگی سکه در هفته گذشته رویداد که هر قطعه سکه با 16 هزار و 500 تومان کاهش همراه بوده است."

رییس اتحادیه طلا و جواهر کشور درباره پیش بینی بازار طلا و جواهر در هفته های آینده به تدبیر می گوید: "کارشناس ها مطرح می کنند که اوضاع اقتصادی دنیا رو به بهبود است. همچنین به نظر می آید که طلا بیشتر در هفته های آینده میل به کاهش دارد تا میل به صعود."

اخبار اقتصادی - تدبیر

 


ویدیو مرتبط :
پیش بینی قیمت دلار و طلا و سایر بازارهای مالی در چند سال آینده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیش‌بینی از آینده قیمت طلا



پیش‌بینی از آینده قیمت طلا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هفته گذشته روند قیمت طلا در بازارهای جهانی با نوسان همراه بود و به طور کلی روندی نزولی داشت. قیمت طلا در هفته گذشته از 1650 دلار و 50 سنت به ازای هر اونس در تاریخ 16 آوریل سال 2012 به میانگین قیمت 1640 دلار و 50 سنت به ازای هر اونس در تاریخ 20 آوریل رسید.

 

به گزارش سایت سی ولکس کالا به نقل از خبرگزاری رویترز Reuters، براساس جدیدترین پیش‌بینی انجام شده ، نرخ بیكاری در اسپانیا در سال جاری میلادی به 24/5 درصد می‌رسد و در سال آینده نیز این نرخ به 26/3 درصد افزایش خواهد یافت.

 

این در حالی است كه موسسه مالی سیتی‌گروپ ( City Group) نیز اعلام کرده به دنبال بحران مالی به وجود آمده در دو كشور ایتالیا و اسپانیا، رتبه اعتباری این دو كشور را كاهش خواهد داد.

 

انتشار این گزارش‌ها موجب شد ارزش نرخ برابری یورو در برابر دلار آمریكا در هفته قبل در بازارهای جهانی كاهش یابد و به دنبال آن نیز بهای فلزات گرانبها مانند طلا در هفته مذكور با افت همراه شد.

 

همچنین به گزارش سایت بلومبرگ (Bloomberg)، براساس تازه‌ترین گزارش منتشر شده توسط موسسه آمار اروپا، نرخ بیكاری 17 كشور عضو اتحادیه یورو در ماه مارس نسبت به مدت مشابه سال قبل 7/2 درصد افزایش داشته كه این رقم از پیش‌بینی كارشناسان اقتصادی برای این ماه بیشتر بوده است.

 

 , تحلیل تکنیکال طلا, آینده قیمت طلا, تورم, افزایش قیمت طلا, اخبار, اخبار اقتصادی

 

انتشار این گزارش موجب شد ارزش نرخ برابری یورو در برابر دلار آمریكا در هفته قبل در بازارهای جهانی كاهش یابد و به دنبال آن نیز بهای فلزات گرانبها مانند طلا در هفته مذكور با كاهش همراه شود.

 

به گزارش سایت کیتکو (Kitco)، نگرانی نسبت به توافق نرسیدن ایران و كشورهای غربی در مورد مساله هسته‌ای ایران و افزایش بهای انرژی موجب شد نرخ تورم در كشورهای عضو اتحادیه یورو با افزایش همراه شد. براساس اعلام موسسه آمار اروپا نرخ تورم منطقه یورو در ماه مارس برابر 7/2‌درصد بوده كه نسبت به ماه فوریه 1/0درصد افزایش داشته است.

نگرانی نسبت به تشدید بحران مالی و بدهی در منطقه یورو موجب شد ارزش نرخ برابری یورو در برابر دلار آمریكا در هفته قبل در بازارهای جهانی كاهش یابد و به دنبال آن نیز قیمت طلا در هفته مذكور با افت همراه شود.

 

به گزارش سایت کیتکو نیوز (KitcoNews)، بهای طلای فیوچر تحویل ماه ژوئن، با كاهشی 05/1 درصدی (معادل 10/30 دلار ) در روز جمعه هفته قبل به قیمت 1642 دلار و 80 سنت به ازای هر اونس، در بورس فلزات نیویورک معامله شد.

 

به گزارش بخش تحقیقات سایت کیتکو (Kitco) از بین نظرسنجی انجام شده از بین 33 نفر، 21 نفر در نظرسنجی‌ها شرکت کردند که از بین این افراد 11 نفر پیش‌بینی افزایش قیمت برای طلا، 6 نفر پیش‌بینی كاهش قیمت و 8 نفر نظری خنثی را برای طلا در هفته آینده داشته‌اند.

این اتفاقات در حالی روی داد که به احتمال زیاد مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت طلا در هفته‌های آتی، سیاست‌های بانک مرکزی اروپا در افزایش یا ثبات نرخ بهره بانکی، نحوه اقدام اتحادیه اروپا در مقابله با بحران به وجود آمده در کشورهای این منطقه، سیاست‌های تورم‌زدایی چین و نیز احتمال ترکیدن حباب قیمتی مسکن در این کشور خواهد بود .

 

فستیوال‌های كشور چین و هند، نرخ بهره بانکی فدرال رزرو آمریکا و گزارش اداره کار آمریکا، بروز بلایای طبیعی، بهای نفت در بازارهای جهانی و همچنین بروز تنش‌های سیاسی نیز از دیگر عوامل تاثیرگذار بر بازار خواهد بود .

 

تحلیل تکنیکال طلا

با توجه به شواهد و اسیلاتورهای موجود در تحلیل تکنیکال، به نظر می‌رسد روند بلند مدت طلا صعودی است، هرچند ممكن است طلا در این بین اصلاح قیمت نیز داشته باشد.

به گزارش دنیای اقتصاد،برای هفته معاملاتی آتی این پیش‌بینی وجود دارد که به احتمال زیادی، طلا در این هفته با روندی نزولی همراه باشد. در این صو رت اگر طلا بخواهد روندی افزایشی داشته باشد، قیمت آن با عبور از نزدیک‌ترین مقاومت قیمتی خود که 1660 دلار است، به احتمال زیادی به مقاومت قیمتی 1680 دلار نیز رشد پیدا خواهد کرد. در غیر این صورت چنانچه طلا بخواهد روندی نزولی داشته باشد، در صورت عبور کردن از ساپورت قیمتی 1630 دلار، احتمال اینکه قیمت آن به حمایت قیمتی 1600 دلار به ازای هر اونس نیز نزول پیدا کند، وجود دارد./انتخاب