اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیش بینی قیمت جهانی طلا ؟



اکثرکارشناسان کیتکو به افزایش بهای طلا رای دادند 

سایت طلا: طی چند هفته متوالی شرکت کنندگان در نظرسنجی کیتکو رای تقریبا یکسانی درباره پیش بینی قیمت جهانی طلا داشتند این درحالی است که اکثر این شرکت کنندگان به افزایش بهای این فلز زرد در هفته جاری رای داده اند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکو، در نظرسنجی این هفته کیتکو از 33 کارشناس این سایت 26 نفر در این نظرسنجی شرکت نموده اند که در این میان 21 نفر به افزایش، 2 نفر به کاهش و 3 نفر دیگر به ثبات یا تغییر اندک بهای طلا در هفته جاری رای داده اند.

براساس این گزارش، این کارشناسان شامل معامله گران شمش طلا ،سرمایه گذاران بانکها ،بازرگانان بورس فیوچرز ، مدیران پولی و تحلیلگران نمودار تکنیکال می باشند.

این گزارش می افزاید، اکثرکارشنارشناسان براین باورند با توجه به جهش قیمت طلا و بازگشت آن به سطح 1700 دلار پس از پیروزی اوباما در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، بهای این فلز زرد در هفته جاری با افزایش روبه رو خواهد شد.

این کارشناسان همچنین به این موضوع اشاره کرده اند که اوباما، بن برنانکه رئیس بانک مرکزی آمریکا را تا قبل از پایان دوران ریاست وی در سال 2014میلادی از سمت خود برکنار نخواهد کرد.

"استرلینگ اسمیت" کارشناس بخش تحقیقات کالاهای اقتصادی سیتی بانک اظهار داشت: قیمت طلا مانند دمای بدن انسان می باشد.هرچه دمای بدن انسان بالاتر رود بیماری وخیم تر می شود و هرچه قیمت طلا بالاتر رود سیستم مالی بدتر می شود.

اکثر کارشناسان کیتکو معتقدند جهش قیمت جهانی طلا از سطح 1670 دلار نشان دهنده روند صعودی این فلز زرد می باشد.

کارشناسانی که به کاهش قیمت طلا در هفته جاری رای داده اند اعلام کرده اند با توجه به اینکه جهش ناگهانی طلا در هفته گذشته به سرعت صورت گرفت احتمال بازگشت به سطوح قبلی بسیار بالا می باشد .

" ایرا اپستیون " مدیر یک شرکت سرمایه گذاری تصریح کرد: سطح حمایتی بهای طلا در هفته جاری 1715 دلار و سطح مقاومتی آن 1725دلار خواهد بود.

کارشناسانی که به ثبات یا نوسان اندک بهای طلا در هفته جاری معتقد می باشند اعلام کرده اند به علت عدم خبر جدید در هفته جاری اونس جهانی طلا از سطح 1700تا 1750 دلار خارج نخواهد شد./سایت طلا

 

قیمت سکه و طلا در بازار ایران


قیمت ارز در بازار ایران و بانک مرکزی

 

 

 


ویدیو مرتبط :
پیش بینی قیمت های آتی طلا و سکه - بازاربورس دات کام

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیش بینی تازه از قیمت جهانی طلا طی سال آینده



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 


پیش بینی تازه از قیمت جهانی طلا طی سال آینده

 موسسه مالی بی ان پی پاریباس بزرگترین بانک فرانسه پیش بینی خود نسبت به قیمت جهانی طلا در سال 2013 میلادی را کاهش داده است.

به گزارش موسسه بی ان پی پاریباس، در گزارشی پیش بینی کرد: قیمت جهانی طلا در سال 2013 میلادی نسبت به گزارش قبلی این موسسه 1.8 درصد کاهش خواهد یافت.

بر این اساس، قیمت هر اونس طلا در سال 2013 میلادی به کمتر از 1865 دلار خواهد رسید.

بر اساس این گزارش، نگرانی سرمایه گذاران بین المللی نسبت به وضعیت اقتصادی جهان به خصوص ادامه بن بست مالی آمریکا و بحران بدهی منطقه یورو تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

البته ادامه اجرای سیاستهای انبساطی پولی از سوی بانکهای مرکزی بزرگ جهان نیز مانع از کاهش بیشتر قیمت طلا در سال آینده خواهد شد.

بر این اساس، در سال 2014 میلادی نیز میانگین قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی بار دیگر کاهش خواهد یافت و قیمت هر اونس طلا به کمتر از 1780 دلار خواهد رسید.

این برای نخستین بار در 14 سال اخیر خواهد بود که قیمت طلا با کاهش روبرو می شود. سپتامبر سال 2011 میلادی قیمت جهانی طلا به رکورد 1920 دلار در هر اونس رسید./فارس