اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیش بینی رییس اتحادیه صوتی، تصویری و تلفن همراه از آینده بازار تلفن همراه



اخبار ,اخبار اقتصادی,لوازم صوتی تصویری


اخبار اقتصادی - رییس اتحادیه صوتی، تصویری و تلفن همراه:
قیمت‌ها کاهش می‌یابد/تغییر قانون نظام صنفی در پایان سال93

رییس اتحادیه صوتی، تصویری و تلفن همراه از آرامش حاکم بر بازار، خوش‌بینی در بازار وعدم شتاب در خرید خبر داد و گفت: با توجه به تاثیرات روانی حاکم بر بازار فروشنده‌ها به دنبال نگهداری کالا نیستند.

ابراهیم درستی در گفت‌وگو با ایسنا ، اظهار کرد: در پی مذاکرات مثبت ایران با گروه 5+1 بازار روند ثبات در پیش گرفته و پیش‌بینی می‌شود با روند نزولی قیمت‌ها همراه باشد.

وی با اشاره به افزایش ارزش پول ملی ادامه داد: امید است هرچه زودتر شرکت‌های بزرگ در زمینه‌ی دستگاه‌های صوتی تصویری و تلفن همراه در ایران سرمایه‌گذاری کنند تا ایران به عنوان یک تولید‌کننده شناخته شود. البته تولیدی که پشتوانه‌ صادرات باشد.

او در رابطه با تنوع‌ تلفن همراه نسبت به دستگاه‌های صوتی تصویری بیان کرد: به طور مثال یک خانواده سه نفره پنج تلفن همراه دارند و این در حالی است که یک خانواده پنج نفره تنها از یک تلویزیون استفاده می‌کنند که در مجموع بنا به شرایط جامعه افراد بیش‌تر به دنبال تنوع در گوشی همراه هستند و از سویی دیگر نباید از کاهش قدرت خرید افراد چشم‌پوشی کرد.

رییس اتحادیه صوتی تصویری و تلفن همراه با بیان این‌که باید اطمینان به تولید باز گردد، افزود: اکثر تولیدات صوتی تصویری در چین زیر نظر برند‌های بزرگ دنیا و آسیا تولید می‌شود.

وی همچنین با بیان این‌که قانون نظام صنفی جدید ایراد‌های بسیاری دارد که بیشتر به ضرر اصناف است گفت: احتمال می‌رود در پایان سال آینده ایراد‌های غیرکارشناسی قانون جدید با ارائه‌ی لایحه به مجلس تغییر کند.

به گزارش ایسنا، طی چند روز اخیر و به ویژه پس از مذاکرات ژنو قیمت لوازم صوتی تصویری افت محسوسی داشته است. به طوری‌که برخی برندها یا فروشگاه‌ها با ارسال پیامک‌ از اعمال تخفیف‌های چند درصدی روی محصولاتشان خبر داده‌اند.
اخبار اقتصادی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
تماس صوتی و تصویری رایگان با نرم افزار های تلفن همراه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آینده بازار تلفن همراه بعد از توافق ژنو



اخبار ,اخبار اقتصادی ,تلفن همراه


اخبار اقتصادی - بهای تلفن همراه کم می‌شود

بازار موبایل از آن دسته بازارهاست که پس از افزایش یک‌باره قیمت دلار در یک سال و نیم اخیر یک‌باره دچار جهش قیمتی بالا شد.


بسیاری از آنها که قصد خرید گوشی تلفن همراه داشتند هنوز یادشان نرفته وقتی را که به قصد خرید یک نوع تلفن همراه پولی را پس‌انداز کردند اما وقتی قیمت دلار چند برابر افزایش یافت مجبور شدند تلفن همراهی پایین‌تر از مدلی را که مدنظر داشتند،

 

خریداری کنند. اما این روزها اخباری خوب از کاهش قیمت تلفن همراه به گوش می‌رسد که به گفته افشار لاهیجی فروتن، رییس انجمن فروشندگان سیم‌کارت به زودی قیمت تلفن همراه 10 تا 15 درصد کاهش می‌یابد. وی درادامه به سوالات خبرنگار «اعتماد» این‌طور پاسخ می‌دهد.

چه پیش‌بینی از قیمت تلفن همراه دارید؟
با توجه به اینکه قیمت تلفن همراه درکشور به عنوان یک کالای وارداتی و با افزایش یک‌باره قیمت دلار چندبرابر افزایش یافت در نتیجه پیش‌بینی می‌شود با کاهش قیمت دلار، ‌بهای تلفن همراه نیز یک کاهش تدریجی قیمت را تجربه کند.

چه توصیه‌یی به خریداران تلفن همراه دارید، ‌آیا خریداران دست نگه دارند؟
در مجموع بازار تلفن همراه هم مانند دیگر بازارهاست وقتی خبر از کاهش قیمت می‌شود همه خریداران مانند بازار مسکن، ‌خودرو و... صبر می‌کنند تا شاهد آخرین تحولات بازار باشند به همین دلیل در شرایط کنونی هم بعید است کمی بازار دچار رکود شود تا اینکه قیمت‌ها به یک ثبات برسند.

درحال حاضربازار موبایل نیز وضعیت چندان متعادلی ندارد زیرا بسیاری از خریداران معتقدند که بعضی از مدل‌های گوشی موردنظرشان در بازار موجود نیست، چرا؟
بله درست است البته این موضوع بیشتر درباره فروشندگانی که حالت عمده ندارند مصداق دارد، ‌دلیلش هم این است که آوردن بعضی از گوشی‌های گران و مدل بالا ریسک آنها را افزایش می‌دهد

 

به همین دلیل این فروشندگان نیز سعی می‌کنند درخرید و فروش بعضی از مدل‌های تلفن همراه با احتیاط بیشتری عمل کنند و این موضوع باعث شده بعضی از مدل‌های گران در بازار کمیاب شود که این مهم نیزبستگی به قیمت دلار دارد و تا وقتی قیمت دلار به ثبات برسد شاهد چنین وضعی در بازار موبایل خواهیم بود.

 اخبار اقتصادی  - اقتصادآنلاین