اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیش بینی رشد اقتصادی ایران در سال 95



اخبار,اخباراقتصادی,پیش بینی رشد اقتصادی ایران

بانک جهانی با فرض برداشتن همه تحریم ها علیه ایران پیش بینی کرد رشد اقتصادی این کشور در سال 95 به 5.8 درصد و تولید نفت ایران در این سال به 3.6 میلیون بشکه در روز برسد.

 بانک جهانی در گزارشی از چشم انداز اقتصادی ایران پیش بینی کرد رشد اقتصادی ایران در سال جاری به 1.9 درصد برسد.

این نهاد بین المللی پیش بینی کرده است با برداشتن همه تحریم ها علیه این کشور تا شروع سال آینده ایرانی(1395) رشد اقتصادی ایران در این سال به 5.8 درصد افزایش خواهد یافت و در سال بعد از آن نیز رشد اقتصادی کشور به 6.7 درصد خواهد رسید.

این گزارش همچنین پیش بینی کرده است تولید نفت ایران در سال 95 به 3.6 میلیون بشکه در روز و در سال 96 به 4.2 میلیون بشکه در روز برسد.

 

 اخبار اقتصادی  - تسنیم   


ویدیو مرتبط :
پیش بینی رشد اقتصادی سال 94

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیش‌ بینی رشد اقتصادی ایران در سال 94


رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور پیش‌بینی کرد که در سال ۹۴ رشد اقتصادی کشور به مثبت ۳ درصد برسد.

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور پیش‌بینی کرد که در سال ۹۴ رشد اقتصادی کشور به مثبت ۳ درصد برسد.

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و سخنگوی دولت با تاکید بر عزم دولت در حمایت از واحدهای تولیدی گفت: ما در ادامه این بخش از سیاست‌هایمان مبلغ 5200 میلیارد تومان یارانه به بخش تولید در سال آینده اختصاص داده‌ایم. البته ذکر این نکته نیز ضروری است که این رقم در صورت تحقق 100 درصدی بودجه دریافتی که بخشی از آن به قیمت نفت بستگی دارد، پرداخت خواهد شد.

وی افزود: علاوه بر آن نیز ما حدود 30 هزار میلیارد تومان اعتبارات عمرانی را در این بخش سرمایه‌گذاری کردیم و علاقه‌مند بودیم این رقم به 40 هزار میلیارد تومان می‌رسید.

رئیس سازمان برنامه‌ریزی در پاسخ به سوالی درخصوص پیش‌بینی دولت از وضعیت رشد اقتصادی در سال 94 نیز گفت: پیش‌بینی ما این است که در سال 94 حداقل 3 درصد رشد مثبت اقتصادی داشته باشیم.