اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیش بینی بازار طلا و ارز در هفته آینده


رییس اتحادیه طلا و جواهرپیش بینی کرد که به نظر می‌آید هفته آینده شاخص خاصی که بخواهد قیمت طلا و به دنبال آن ارز را تغییر دهد، نداریم.

خبرگزاری ایسنا: رییس اتحادیه طلا و جواهرپیش بینی کرد که به نظر می‌آید هفته آینده شاخص خاصی که بخواهد قیمت طلا و به دنبال آن ارز را تغییر دهد، نداریم.

محمد کشتی آرای درباره‌ی وضعیت طلا و ارز در هفته گذشته اظهار کرد: هفته گذشته به طور متوسط 27 دلار افزایش قیمت جهانی طلا داشتیم و با توجه به این‌که قیمت جهانی افزایش یافت، قیمت ارز کاهش یافت و دامنه نوسان سکه نیز حدود 20 هزار تومان بود.

کشتی آرای افزود: یکی از موضوعات مهم در بازار ارز، بحث کاهش شدید قیمت نفت در بازار‌های جهانی بود که باعث بالارفتن ارزش دلار شد و بالا‌رفتن ارزش دلار در برابر دیگر ارز‌ها موجب افزایش قیمت سکه و طلا در اواسط هفته گذشته شد.

وی در عین حال یادآور شد: اواسط هفته گذشته شوک قیمتی به بازار طلا و ارز وارد شد، ولی در روزهای پایانی هفته قیمت ها تثبیت شده و در حال حاضر قیمت جهانی طلا و ارز به نقطه تعادل رسیده است.

نوع طلا

قیمت آخرهفته گذشته

قیمت اول هفته ای که گذشت

هرگرم‌ طلای 18عیار

97 هزار و904تومان

98هزارو134تومان

هر مثقال طلا

424 هزارو500تومان

425هزارو500تومان

اونس جهانی

1207 دلارو60سنت

1169دلارو50سنت

نوع سکه



سکه‌ تمام‌ طرح‌ جدید

957هزارتومان

960هرارو500تومان

سکه‌ تمام‌ طرح‌ قدیم

957 هزار تومان

960هزارو500تومان

نیم سکه

480 هزار تومان

482هزارتومان

ربع سکه

273 هزار تومان

276هزارتومان

یک گرمی

172هزار تومان

172هزارتومان

نوع ارز



دلار آمریکا

3380 تومان

3560تومان

یورو

4185تومان

4370تومان



ویدیو مرتبط :
پیش بینی بازار طلا در هفته های آتی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیش‌ بینی بازار طلا و ارز در روزهای آینده


رییس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه قیمت طلا و دلار هیجانی است، پیش‌بینی کرد قیمت‌ها به مرور واقعی شوند و در نقطه‌ای به تعادل برسند و ثابت شود ولی زمان آن مشخص نیست.

خبرگزاری ایسنا: رییس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه قیمت طلا و دلار هیجانی است، پیش‌بینی کرد قیمت‌ها به مرور واقعی شوند و در نقطه‌ای به تعادل برسند و ثابت شود ولی زمان آن مشخص نیست.

محمدکشتی‌آرای اظهار کرد: در حال حاضر یکی از موضوعات مهم در بازار ارز، بحث کاهش شدید قیمت نفت در بازار‌های جهانی است که باعث بالارفتن ارزش دلار شده است و بالا‌رفتن ارزش دلار در برابر دیگر ارز‌ها باعث افزایش قیمت سکه و طلا نیز شده است.

وی گفت: نکته‌ قابل تامل این است که دفعات قبل زمانی که هیجان قیمت به بازار طلا و ارز وارد می‌شد، تعداد متقاضیان افزایش می‌یافت ولی با توجه به اینکه دست‌اندرکاران طلا تصور می‌کنند این موضوع شوک قیمتی است که به بازار طلا وارد شده و در زمانی قیمت طلا کاهش خواهد یافت بنابراین میزان تقاضا افزایش نیافت.

رییس اتحادیه طلا و جواهر در رابطه با تاثیر مذاکرات هسته‌ای بر روند قیمتی در بازار گفت: مذاکرات هسته ای بحث کلی سیاست و اقتصاد کشور است و به‌طور کلی در همه حوزه‌ها تاثیرات خود را می‌گذارد و در واقع بحث مذاکرات اثرات کلی در اقتصاد کشور دارد.

در بازار امروز - دوشنبه - سکه تمام با کاهش 8500 تومانی به 952 هزار تومان رسید و هر دلار آمریکا نیز 100 تومان کاهش یافت و 3460 تومان فروخته می‌شود.