اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیش بینی باد و باران برای ۱۸ استان



اخبار,اخبار اجتماعی ,پیش بینی وضعیت هوا

 

اخبار اجتماعی - پیش بینی باد و باران برای ۱۸ استان

سازمان هواشناسی برای روزهای دوشنبه و سه شنبه افزایش ابر در بعدازظهر در بیشتر استان های کشور به جز نواحی حاشیه خلیج فارس و جنوب غرب کشور پیش بینی کرده است.

احد وظیفه به خبرآنلاین گفت: آخرین نقشه های پیش بینی هواشناسی نشان می دهد که در روز یکشنبه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، شمال غرب، غرب، مرکز، دامنه های مرکزی و جنوبی زاگرس، دامنه های البرز، جنوب و جنوب شرق کشور افزایش ابر، وزش باد، رگبارهای پراکنده گاهی با رعد و برق وجود دارد.

او گفت: بنابراین احتمال باران در استان های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، ارتفاعات البرز، زنجان، قزوین، شمال سمنان، لرستان، همدان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، فارس، جنوب سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان وجود دارد.

وظیفه در مورد وضعیت آب وهوا در روزهای دوشنبه و سه شنبه گفت: در این دو روز افزایش ابر در بعدازظهرها در غالب استان های کشور به جز نواحی حاشیه خلیج فارس و جنوب غرب کشور پیش بینی می شود که در برخی نواحی بارش ها پراکنده همراه با رگبار و رعدوبرق است.

او ادامه داد: روز دوشنبه در استان های گیلان، مازندران، گلستان، شمال سمنان، شرق فارس، خراسان رضوی، خراسان شمالی، کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان و هرمزگان احتمال بارندگی وجود دارد.

وظیفه گفت: همچنین استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، زنجان، قزوین، ارتفاعات البرز، شمال سمنان، جنوب گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان هم روز سه شنبه با شدت باران و رگبار مواجه هستند.

اخبار اجتماعی - خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
برف و کولاک در ۱۸ استان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

منتظر باران باشید/ پیش‌بینی وزش باد شدید برای ۵ استان



اخباراجتماعی,خبرهای اجتماعی,آب و هوا

 مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور در روز آینده و خروج آن در روز پنجشنبه 6 خرداد خبر داد.

به گزارش ایسنا، بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، بعدازظهرامروز (دوشنبه 3 خرداد) در دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی و ارتفاعات شمال شرق بارش پراکنده پیش‌بینی می شود.

او با بیان اینکه امروز در بخش‌هایی از شرق کشور بویژه منطقه زابل، وزش باد شدید و گرد و خاک رخ خواهد داد، گفت: روز سه‌شنبه 4 خرداد نیز با ورود سامانه بارشی به کشور در شمال غرب، غرب، سواحل غربی خزر و بتدریج دامنه‌های جنوبی البرز رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی گفت: از اواخر روز سه‌شنبه به تدریج با شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر، بارش‌ها به ویژه در سواحل مرکزی و شرقی دریای خزر، دامنه‌های البرز شرقی و شمال شرق کشور تشدید شده و دریای خزر مواج می‌شود. همچنین این سامانه به تدریج از اوایل روز پنجشنبه 6 خرداد، از کشور خارج می‌شود.

به گفته وظیفه، روز سه‌شنبه با افزایش سرعت وزش باد بر روی کشور عراق، شرایط برای تشکیل توده گرد و خاک و انتقال آن به مناطقی از جنوب غرب و غرب کشور مهیا خواهد بود، خلیج فارس امروز و روز چهارشنبه (3 و 5 خرداد) مواج پیش‌بینی می‌شود، همچنین بعدازظهر روز چهارشنبه وزش باد نسبتا شدید برای استان‌های البرز، تهران، قم، سمنان و شمال اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

وزش باد شدید در استان تهران
او در پایان در مورد وضعیت هوای استان تهران نیز اظهار کرد: آسمان تهران در روز سه‌شنبه 4 خرداد، کمی ابری، در بعدازظهر افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با حداکثر و حداقل دمای 34 و 22 درجه سانتیگراد و در روز چهارشنبه 5 خرداد، نیمه ابری، در بعضی ساعات افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با حداکثر و حداقل 31 و 18 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.