اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیش بینی آب و هوای کشور در ایام نوروز



اخبار,اخبار اجتماعی,پیش‌بینی وضعیت هوا


اخبار اجتماعی - آب و هوای کشور در ایام نوروز،
اغلب نقاط کشور سال جدید را با بارش نزولات آسمانی آغاز می‌کنند

در چند روز آینده سامانه‌ های نسبتاً ضعیف بارشی از كشور بطور متناوب گذر می کند كه به تناوب سبب ابرناكی، بارش‌های پراكنده در قسمت های مركزی، غرب، دامنه‌های البرز و شمال شرق كشور می شود

به گزارش باشگاه خبرنگاران ، از سازمان هواشناسی كشور، در چند روز آینده سامانه‌ های نسبتاً ضعیف بارشی از كشور بطور متناوب گذر می کند كه به تناوب سبب ابرناكی، بارش‌های پراكنده در قسمت های مركزی، غرب، دامنه‌های البرز و شمال شرق كشور طی امروز و فردا در هفته جاری و كاهش محسوس دما در نوار شمالی كشور در روزهای شنبه و یكشنبه (بین 5 تا 10 درجه سلسیوس) می‌شود. بر این اساس پیش‌بینی چند روز آینده شرایط جوی كشور به شرح زیر است.
 
"شنبه دوم فروردین ماه 93"
 چهارشنبه: بارش باران در استانهای ساحلی دریای خزر، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، كردستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، كرمانشاه، ایلام، لرستان، مركزی، همدان، چهارمحال و بختیاری، كهكیلویه و بویراحمد، خراسان شمالی، خراسان رضوی، بارش پراكنده در استان‌های سمنان و قم در ارتفاعات البرز بارش برف خفیف.

پنج‌شنبه: بارش پراكنده باران در بیشتر مناطق كشور بجز استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و هرمزگان.
 
جمعه: بارش پراكنده باران در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، لرستان، مركزی، همدان و اصفهان.

شنبه: بارش پراكنده باران در استان‌های لرستان، كهكیلویه و بویر احمد، چهارمحال بختیاری، فارس، كرمان، مركزی، اصفهان، همدان، تهران و البرز.
 
"یكشنبه سوم فروردین ماه 93" تا "پنج‌شنبه هفتم فروردین ماه 93"
یكشنبه: بارش قابل توجهی در سطح كشور پیش‌بینی نمی‌شود.

دوشنبه: بارش پراكنده در استان خراسان شمالی.

سه شنبه: بارش قابل توجهی در سطح كشور پیش بینی نمی‌شود.

چهارشنبه و پنج‌شنبه: بارش باران در استان‌های خوزستان، كهكیلو و بویر احمد، بوشهر، جنوب فارس، هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب كرمان.
 
از شنبه تا یكشنبه كاهش محسوس دما بین 5 تا 10 درجه سلسیوس در شمال غرب، سواحل دریای خزر و شمال شرق كشور.
اخبار اجتماعی - باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
حال و هوای روستای ننه باغو در ایام نوروز در جزیره کیش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیش‌بینی‌های وضعیت آب و هوای کشور



اخبار,اخبار اجتماعی ,سازمان هواشناسی

 

جو آرام و افزایش نسبی دمای کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور، پیش‌بینی‌های وضعیت آب و هوای کشور در سه روز آینده را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، احد وظیفه گفت: بر اساس نقشه‌های پیشیابی هواشناسی طی سه روز آینده جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما را در غالب مناطق کشور انتظار داریم. همچنین از دوشنبه شب و طی روز سه شنبه وزش باد جنوبی شدید در استانهای اردبیل و گیلان پیش‌بینی می‌شود که با افزایش نسبی دما در این مناطق همراه خواهد بود.

وی با بیان این ‌که خلیج فارس طی امروز مواج خواهد بود، گفت: از اواخر وقت روز چهارشنبه با نفوذ جریانهای شمالی روی سواحل غربی دریای خزر در استانهای واقع در این مناطق و شمال غرب کشور ابرناکی، بارش باران و برف و وزش باد پیش بینی می‌شود.

مدیرکل پبش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به وضعیت هوای تهران، اظهار کرد: بر این اساس، آسمان تهران در روز دوشنبه صاف در پاره‌ای نقاط غبارصبحگاهی و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود و حداقل و حداکثر دما در این روز 4 و 14 درجه سانتیگراد خواهد بود.

 

همچنین در روز سه‌شنبه نیز آسمان پایتخت کمی ابری، درپاره‌ای نقاط غبار صبحگاهی و در اواخر وقت نیمه ابری و با وزش باد همراه خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز 6 و 16درجه خواهد بود. 

اخبار اجتماعی - ایسنا