اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیش‌ بینی به آشوب کشیدن انتخابات 96!


روزنامه وطن امروز که مدیر آن در انتخابات 7 اسفند تهران، در رتبه های بعد از 50 قرار دارد، نوشت: سوال این است که آیا آنچنان که در سال‎های 92 و 94 در روزهای بعد از انتخابات خیابان‎های آرامی داشتیم و سطل‎های زباله از تعرض در امان بودند، آیا چنین امیدی را می‎توان برای سال 96 هم داشت؟

انتخاب: روزنامه وطن امروز که مدیر آن در انتخابات 7 اسفند تهران، در رتبه های بعد از 50 قرار دارد، نوشت: اگر فرض کنیم انتخابات 7 اسفند انتخابات ریاست جمهوری می‎بود و دقیقا همین افراد و با همین گرایش‎ها و تعلقات سیاسی در آن شرکت می‎کردند، با عنایت به میزان موفقیت گروه‎های سیاسی در تصاحب کرسی‎های مجلس، منتخب ملت به طور قطع و یقین فردی منتقد دولت ‎می‎بود و نه همسو و هوادار دولت.

یک دو دوتا چهارتای ساده البته همراه با نگاهی واقع‎بینانه به فضای کلی کشور و کل فضای کشور- فارغ از نمونه‎ها و چشم‎اندازهای گزینشی که کارکردی جز اغوا و خودفریبی ندارند- می‎تواند تخمین خوبی درباره سرنوشت انتخابات 96 به دست بدهد.

ضمن آنکه روشن است در انتخابات 96 فقط مردم تهران نیستند که پای صندوق‎های رأی می‎آیند!

حال سوال این است که آیا آنچنان که در سال‎های 92 و 94 در روزهای بعد از انتخابات خیابان‎های آرامی داشتیم و سطل‎های زباله از تعرض در امان بودند، آیا چنین امیدی را می‎توان برای سال 96 هم داشت؟


ویدیو مرتبط :
Poshte parde entekhabate 96 - پشت پرده انتخابات 96

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیش‌ بینی زیباکلام از انتخابات 96


صادق زیباکلام معتقد است چنانچه اصولگرایان به دنبال بازگشت به قدرت و حضور در پاستور باشند، قطعاً دست در دست محمود احمدی‌نژاد خواهند داد.

پایگاه خبری روز نو: صادق زیباکلام معتقد است چنانچه اصولگرایان به دنبال بازگشت به قدرت و حضور در پاستور باشند، قطعاً دست در دست محمود احمدی‌نژاد خواهند داد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب و استاد دانشگاه با اشاره به احتمال حضور احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری 96، گفت: سوال این نیست که آیا آقای احمدی‌نژاد به عنوان نامزد اصولگرایان به انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری بازمی‌گردد یا خیر، بلکه سول اساسی این است که آیا اصولگرایان می‌خواهند بار دیگر قوه مجریه را بدست بیاورند یا خیر. به نظر من پاسخ این سوال بسیار روشن است و طبیعی و واضح است که اصولگرایان می‌خواهند برای بار دیگر به قدرت بازگردند و قوه مجریه را به طور کامل در دست داشته باشند به نحوی که در دولت احمدی‌نژاد آن را در دست داشتند.

وی ادامه داد: بنابراین اصولگرایان به دنبال بازگشت به قدرت هستند و سوال این است که این بازگشت به قدرت چگونه باید انجام شود. پاسخ این است که اصولگرایان شخصیتی را به عنوان نامزد اصلی‌شان در انتخابات 96 جلو می‌فرستند که در شرایط فعلی هیچ‌یک از چهره‌های اصلی و مهم و مطرح اصولگرا از جمله حدادعادل، قالیباف، محسن رضایی، سعید جلیلی، علی لاریجانی و ... از محبوبیت برخوردار نیستند.

این استاد دانشگاه با اشاره به پیروزی اصلاح‌طلبان در تهران، تصریح کرد: حدادعادل در تهران نتوانست به مجلس راه پیدا کند چه برسد به اینکه در سطح کشور نامزد ریاست جمهوری شود. بنابراین اصولگرایان با بحران عدم محبوبیت روبرو هستند. به طور جدی آنها چاره‌ای ندارند جز اینکه به سمت چهره‌ها و شخصیت‌هایی بروند که بتواند برای اصولگرایان رای جمع کند.

زیباکلام در ادامه خاطرنشان کرد: تنها دو چهره و شخصیت در بین اصولگرایان وجود دارد که از محبوبیت برخوردارند و می‌توانند حسن روحانی که در ریاست جمهوری سال 96 در مقابل اصولگرایان قرار بگیرد را به چالش بکشد و این دو چهره عبارتند از سردار قاسم سلیمانی و محمود احمدی‌نژاد، که این دو چهره تنها چهره‌هایی هستند که اگر بیایند و نامزد اصولگراها بشوند دکتر روحانی را به چالش جدی خواهند کشید.

وی با اشاره به فعالیت‌های احمدی‌نژاد به منظور شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آینده، اظهار کرد: محمود احمدی‌نژاد به طور جدی خود را آماده انتخابات 96 کرده است؛ البته در مورد سردار سلیمانی بی‌اطلاع هستم. اصولگرایان هم اگر واقعا می‌خواهند بار دیگر به پاستور بازگردند چاره‌ای ندارند جز اینکه اگر حضور سردار سلیمانی به هر دلیلی منتفی شد، دست در دست احمدی‌نژاد بگذارند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه "بعید می‌دانم در انتخابات 96 احمدی‌نژاد پیروز شود"، گفت: اگر احمدی‌نژاد بیاید یقینا با موافقت رهبری اصولگرایان آمده و قطعا به او گفته‌اند که نگرانی و مشکلی بابت تایید صلاحیت وی وجود ندارد. البته در مورد اینکه رای می‌آورد یا خیر باید بگویم بعید می‌دانم که بتواند حسن روحانی را شکست بدهد چراکه محبوبیت احمدی‌نژاد به تنهایی کافی نیست.

زیباکلام افزود: اگر احمدی‌نژاد یا سردار سلیمانی نامزد اصلی اصولگرایان شوند قطعا صدا و سیما، ائمه جمعه و روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علیمه قم برخی رسانه‌ها و سایت‌ها از آنها حمایت می‌کنند اما اینکه آیا احمدی‌نژاد بتواند روحانی را شکست دهد بعید به نظر می‌رسد ولی می‌تواند روحانی را وارد یک چالش جدی کند.

وی در پایان تاکید کرد: بنابراین احمدی‌نژاد خواهد آمد و تایید صلاحیت نیز می‌شود مگر اینکه اصولگرایان بخواهند به دنبال سردار قاسم سلیمانی بروند یا اینکه اعلام کنند که ما اصراری نداریم مجددا به قوه مجریه برگردیم که همچین موردی بعید است و قطعا اصولگرایان می‌خواهند با تمام وجود به قوه مجریه بازگردند.