اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیش‌بینی یک عضو کمیسیون انرژی از تغییر احتمالی قیمت بنزین



بنزین,تغییر احتمالی بنزین

پیش‌بینی یک عضو کمیسیون انرژی از تغییر احتمالی قیمت بنزین

یک عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس گفت: قیمت‌ حامل‌های انرژی هرچه بخواهد افزایش یابد، در تورم تاثیرگذار است اما اگر چاره‌ای جز تغییر قیمت نباشد، در وضع فعلی بنزین سهمیه‌ای از 400 به 600 و بنزین آزاد از 700 به 900 می‌تواند افزایش یابد و نباید افزایشی بیش از این داشته باشد.

موسی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری ایسنا، اظهار کرد: با توجه به تاثیرگذاری افزایش قیمت‌های حامل‌های انرژی در تورم و قیمت‌های جانبی دیگر، در وضعیت فعلی موافق افزایش قیمت حامل‌های انرژی نیستم.

وی افزود: بنا بوده پرداخت یارانه‌های نقدی از محل افزایشی که در سال قبل وجود داشته، انجام شود لذا همانگونه که تا الان یارانه‌ها را پرداخت کرده‌ایم می‌توانیم از این به بعد هم نسبت به پرداخت آن اقدام کنیم، چراکه این محل قبلا پیش‌بینی شده بود.

وی اضافه کرد: پیش از این بحث‌ها برای افزایش قیمت سوخت برای این بود که میزان یارانه نقدی افزایش یابد در غیراینصورت پرداخت یارانه‌های نقدی از جهت اقتصادی تزریق نقدینگی به بازار و جامعه است.

این عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی همچنین تاکید کرد که بهتر است پرداخت یارانه‌ها به جای شیوه نقدی به پرداخت غیرنقدی تبدیل شود./ایسنا

 

 

 


ویدیو مرتبط :
پیش بینی عضو سابق تیم مذاکرات هسته ای از توافق احتمالی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عضو کمیسیون انرژی مجلس: هیچ‌یک از قراردادهای نفتی امسال به اطلاع مجلس نرسیده است



 

عضو کمیسیون انرژی مجلس: هیچ‌یک از قراردادهای نفتی امسال به اطلاع مجلس نرسیده است

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس عملکرد وزارت نفت درباره تنظیم قراردادهای بین‌المللی و اطلاع مفاد آنها به مجلس را طی سال جاری عملکردی غیرقابل توجیه خواند و گفت: وزارت نفت در سال‌جاری قراردادهای نفتی و گازی بسیاری را منعقد کرده، اما هیچ‌یک را به اطلاع مجلس نرسانده است.

 

سیروس سازدار در گفت‌وگو با خانه ملت با استناد به اصل 77 قانون اساسی اقدام وزارت نفت در بی‌اطلاع نگاه‌داشتن مجلس درباره مفاد قراردادهای نفتی را خلاف قانون خواند و افزود: متأسفانه وزارت نفت آشکار و صریح قانون اساسی را زیر پا گذاشته است و هیچ‌یک از قراردادهایی را که طبق قانون باید با اطلاع مجلس به تصویب می‌رسید، در اختیار مجلس نگذاشته است.

نماینده مردم مرند و جلفا با بیان این که بی‌اطلاعی مجلس درباره قراردادهای بین‌المللی امکان سوءاستفاده را در این زمینه بالا می‌برد، تصریح کرد: نمایندگان مجلس طبق قانون حق دارند این قراردادها را کنترل و بر مفاد آن نظارت کنند تا خدای نکرده حقوق مردم در آنها پایمال نشود و یا امکان سوءاستفاده برای هیچ‌کس بوجود نیاید، اما متأسفانه دولت از آگاه ساختن مجلس در این باره خودداری می‌کند.

عضو کمیسیون انرژی با بیان این که اطلاع مجلس در باره مفاد قراردادهای نفتی از جمله موارد اختلافی میان مجلس و دولت است، گفت: تمام قراردادهایی که وزارت نفت در سال 89 منعقد کرده بدون نظارت و اطلاع مجلس بوده است و مجلس اگر به قانون عمل کند، می‌تواند این قراردادها را لغو کند.

بر اساس اصل 77 قانون اساسی تمام عهدنامه‌ها، مقاوله‌نامه‌ها، قراردادها، و موافقت‌نامه‌های بین‌المللی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.../عصر ایران