اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیش‌بینی وقوع طوفان و سیل در لرستان



اخبار,اخباراجتماعی ,پیش‌بینی سازمان هواشناسی

مدیر کل ستاد بحران استانداری لرستان گفت: بنابر اعلام اداره کل هواشناسی ، از  چهارشنبه تا روز شنبه آینده وقوع طوفان و سیل در استان پیش بینی می شود.

رضا آریایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با تداوم استقرار سیستم ناپایدار جوی در استان طی روزهای آینده به ویژه ساعات بعدازظهر، وقوع رگبارشدید باران و رعد و برق، وزش باد و طوفان شدید موقتی پدیده غالب هوای استان است.

وی اظهار داشت: به دنبال این جو ناپایدار ، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها، آبراهه های فصلی و معابر در اغلب مناطق استان پیش بینی می شود.

وی تصریح کرد: این پدیده به ویژه در نیمه شرقی استان از جمله شول آباد، الیگودرز، ازنا و دورود پیش بینی شده است.

آریایی ادامه داد: جهت پیشگیری از وقوع خسارت احتمالی تمهیدات لازم و اطلاع رسانی توسط بخشداران و دهیاران به ویژه در مناطق روستانشین و عشایر صورت گرفته است.

وی با اشاره به آماده باش تمامی دستگاههای اجرایی امدادی گفت: مردم از رفتن به رودخانه ها و پارک خودرو در نزدیکی رودخانه خودداری کنند.

وی اضافه کرد : روز گذشته نیز بر اساس اعلام فرمانداران و بخشداران خسارات وقوع سیل در شرق استان به معابر شهری، خیابانها، واحدهای مسکونی شهر و روستایی، اراضی کشاورزی، راه ها و ابنیه وارد شده که پس از برآورد دقیق میزان خسارت، گزارش کامل آن با تایید استاندار به وزارت کشور ارسال می شود.
 
اخبار  اجتماعی  -  ایرنا  


ویدیو مرتبط :
گزارش هواشناسی ساعتی قبل از وقوع طوفان و سیل!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توضیح درباره پیش بینی طوفان و سیل اخیر


رییس سازمان هواشناسی گفت: نخستین اطلاعیه این سازمان درباره ورود سامانه باران زا در روز 24 تیر و اطلاعیه دوم 26 تیر و سومین اطلاعیه در روز وقوع حادثه صادر شد.

خبرگزاری ایرنا: رییس سازمان هواشناسی گفت: نخستین اطلاعیه این سازمان درباره ورود سامانه باران زا در روز 24 تیر و اطلاعیه دوم 26 تیر و سومین اطلاعیه در روز وقوع حادثه صادر شد.

داود پرهیزگار رییس سازمان هواشناسی که به همراه اسماعیل نجار رییس سازمان مدیریت بحران، ناصر چرخ ساز رییس سازمان امداد ونجات و معاون عملیات ترافیک پلیس راهور در برنامه گفتگوی ویژه خبری چهارشنبه شب شرکت کرده بود، افزود: اطلاع رسانی سازمان هواشناسی در دو بخش کشوری و استانی صادر می شود و این اطلاعیه ها به صدا و سیما نیز رونوشت شده است.

پرهیزگار گفت: اطلاعیه با عنوان هشدار صادر شده است و اطلاع رسانی ویژه درباره شرایط ویژه انجام می شود.

وی با بیان اینکه سازمان هواشناسی جهانی پیش بینی نمی کند بلکه گزارش ها را جمع بندی و ارائه می کند، گفت : گزارش این سازمان درباره وزش بادی با سرعت 75 کیلومتر در منطقه بروز سیلاب گزارش دیده بانی سازمان هواشناسی کشور بوده است که به سازمان جهانی ارسال شده بود .

پرهیزگار گفت : گزارش دیده بانی با گزارش وضع هوا متفاوت است.

*جان باختگان 15تن از هموطنان در سیل چند روز گذشته

در ادامه این گفت وگو رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: تاکنون 15 نفر در سیلی که یکشنبه گذشته در استانهای تهران و البرز جاری شد، جان باختند.

اسماعیل نجار افزود: از این تعداد هفت نفر در روستای سیجان و 8 نفر که یک نفر آنها تبعه کشور چین بود در منطقه کن سولقان جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه امکانات هواشناسی برای پیش بینی وضعیت جوی در مقیاس کوچک مناسب نیست افزود: سیل روستای سیجان در منطقه بسیار محدود و به مدت هفت دقیقه روی داده است.

نجار گفت: حوادث را باید بر اساس فراگیری آنها مطرح کنیم و اگر حادثه ای استانی بود باید در سطح استان مطرح شود و کشوری نشود .

رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: درباره بروز سیل به مسئولان دستگاهها هشدار داده شده بود و ما از آن اطلاع داشتیم.

وی افزود: در این زمینه در 28 تیر به دستگاههای مختلف اطلاع رسانی کردیم .

نجار گفت: اطلاعیه سازمان مدیریت بحران نشانه هشدار است و این سازمان متناسب با شرایط آب و هوایی اطلاعیه صادر می کند.

وی درباره اجاره دادن جایگاه بالگرد در حوزه بروز سیل گفت: از اجاره دادن این جایگاه برای توقف خودروهای سواری بی اطلاع هستم.

*پلیس هشدار وقوع بارندگی را دریافت کرد

معاون عملیات ترافیک پلیس راهور نیز در این برنامه گفت: پلیس هشدار وقوع بارندگی و سیلاب را دریافت کرد اما هشدار، هشداری نبود که جاده را مسدود کنیم.

سردار محمدرضا مهماندار افزود: سیلاب در روستای سیجان در هشت کیلومتری جاده چالوس جاری شد و در جاده اصلی چالوس سیلابی روی نداد.

وی افزود: 21 تیم پلیس در محور چالوس آماده بودند که با وقوع سیلاب به محل اعزام شدند.

سردار مهماندار گفت : تا صبح فردای روز حادثه (دوشنبه) پلیس 5 بار جاده چالوس را مسدود کرد.

* اطلاع رسانی سازمان مدیریت بحران کشور نشان دهنده هشدار است

ناصر چرخ ساز رییس سازمان امداد ونجات نیز با تایید اینکه اطلاع رسانی سازمان مدیریت بحران کشور نشان دهنده هشدار است گفت: نیروهای ما در منطقه ای که این حادثه در آن روی داد به دلیل فرعی بودن جاده مستقر نبودند اما با وقوع حادثه به سرعت به منطقه اعزام شدند.

چرخ ساز گفت: نیروهای سازمان امداد و نجات اکنون در جستجوی مفقودین حادثه هستند