اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیش‌بینی وضعیت هوا در روزهای آینده/دمای 17 استان به زیر صفر می‌رسد



اخبار,اخبار اجتماعی,هواشناسی

 

اخبار اجتماعی - پیش‌بینی وضعیت هوا در روزهای آینده/دمای 17 استان به زیر صفر می‌رسد

مدیر کل پیشگیری و هشدار سریع سازمان هواشناسی با تشریح آخرین پیش بینی‌ها از وضعیت آب و هوای کشور طی دو روز آینده از ورود سامانه بارشی از روز یکشنبه خبر داد.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت: تحلیل نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که طی دو روز آینده در اغلب مناطق کشور آسمان صاف و آفتابی خواهد بود و دمای هوا نیز افزایشی نسبی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه افزایش دما از روز شنبه در سواحل شمالی کشور محسوس تر خواهد بود، افزود: در برخی از مناطق سواحل غربی دریای خزر نیز وزش باد گرم پیش بینی شده است.

مدیر کل پیشگیری و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور از روز یکشنبه خبر داد و گفت: این سامانه بارشی در شمال غرب و غرب کشور با ابرناکی، بارش باران، برف و وزش باد شروع شده و تا اواخر وقت روز یکشنبه نیمه غربی کشور را فرا می‌گیرد.

وظیفه با بیان اینکه بر اساس پیش بینی‌ها در روز جمعه کمینه دمای 17 استان کشور به زیر صفر خواهد رفت، اظهار کرد: در این بین استان چهارمحال و بختیاری با دمای 9- به عنوان سردترین استان کشور و خوزستان و هرمزگان با بیشینه دمای 23 درجه سانتی گراد گرمترین استان‌های کشور در روز جمعه خواهند بود.

وی درباره آخرین وضعیت جوی در تهران نیز گفت: بر این اساس برای تهران در روزهای جمعه و شنبه به ترتیب بیشینه دمای 13 و 14 درجه و کمینه دمای 3 و 4 درجه سانتیگراد پیش بینی شده و آسمان این استان نیز در روز جمعه صاف و در پاره‌ای از نقاط با غبار صبحگاهی همراه خواهد بود.

اخبار اجتماعی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
بدون هیچ ابزاری وضعیت هوا را پیش بینی کنید- کجارو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیش‌بینی وضعیت هوا در روزهای آینده/ 14 استان به زیر صفر می‌روند



اخبار,پیش‌بینی وضعیت هوا در روزهای آینده


اخبار اجتماعی - پیش‌بینی وضعیت هوا در روزهای آینده/ 14 استان به زیر صفر می‌روند

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور از بارش باران و وزش باد شدید در پایتخت خبر داد.

مهندس احد وظیفه روز جمعه در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این که بررسی و تحلیل نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که از روز جمعه در شمال غرب، بخش‌های از جنوب و شرق کشور بارش های پراکنده خواهیم داشت، اظهار کرد: از اوایل شب در سواحل دریای خزر، دامنه‌های شمالی البرز ابرناکی ، بارش باران ، کاهش دما و در مناطق مرتفع بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به این که روز شنبه با عمیق شدن تراز میانی جو علاوه بر سواحل دریای خزر و دامنه‌های شمالی و شرقی البرز، شمال شرق و برخی مناطق مرکزی ، شرق و جنوب کشور، نیز بارندگی خواهیم داشت، گفت: این سامانه از اواخر روز یکشنبه از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور افزود: شدت بارش‌ها در روز شنبه در شرق سواحل دریای خزر، شمال شرق کشور و برخی نقاط استان کرمان خواهد بود که در مناطق شمال شرق و دامنه‌های شرقی البرز از اواخر وقت شنبه و طی روز یکشنبه بارش برف نیز پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی، افت دما روز شنبه و در سواحل دریای خزر در روزهای شنبه و یکشنبه در شمال شرق کشور قابل توجه بوده و در دریای خزر در روزهای جمعه و شنبه مواج خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: با عبور این سامانه در روزهای شنبه و یکشنبه وزش باد نسبتا شدید در دامنه‌های جنوبی البرز و نیمه شرقی کشور خواهد بود.

وی به وضع هوای تهران اشاره کرد و گفت: بر این اساس در روز شنبه آسمان استان تهران نیمه‌ابری در شهرهای شرقی بارش پراکنده، در ارتفاعات بارش برف و در پاره‌ای نقاط وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که حداقل و حداکثر دما در این روز با 4 درجه کاهش به 6 و 16 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد. همچنین در روز یکشنبه نیز آسمان پایتخت کمی ابری گاهی با وزش باد خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز به 5 و 13 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در مورد سردترین و گرم‌ترین استان‌های کشور در روز دوم فروردین اظهار کرد: استان‌های اردبیل و چهارمحال و بختیاری با حداقل دمای 5 درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین و استان‌ هرمزگان با حداکثر دمای 28 درجه سانتیگراد بالای صفر گرم‌ترین استان‌های کشور خواهند بود.

به گفته وی در روز شنبه استان‌های آذربایجان غربی، اردبیل، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خراسان شمالی، زنجان، سمنان، قزوین، کردستان، کرمانشاه، گلستان، لرستان ، همدان و مرکزی، 14 استانی هستند که حداقل دمایشان صفر یا زیر صفر خواهد بود.
اخبار اجتماعی - ایسنا