اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیش‌بینی وضعیت هوای کشور برای آخر هفته


سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد با توجه به بررسی نقشه های هواشناسی و پیش یابی طی امروز و فردا شاهد بارش های پراکنده گاهی با رعد و برق و وضعیت ابر ناکی در شمال غرب، سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز خواهیم بود.

خبرگزاری ایرنا: سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد با توجه به بررسی نقشه های هواشناسی و پیش یابی طی امروز و فردا شاهد بارش های پراکنده گاهی با رعد و برق و وضعیت ابر ناکی در شمال غرب، سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز خواهیم بود.

همچنین طی سه روز آینده در برخی از مناطق جنوب شرقی کشور، جنوب استان سیستان و بلوچستان، برخی از مناطق استان کرمان، هرمزگان و شرق استان فارس و در ساعات بعد ازظهر و اوایل شب رگبار، رعد و برق و وزش باد قابل پیش بینی است.

سازمان هواشناسی کشور تصریح کرده است که همزمان با این مناطق با آغاز وزش باد، پدیده گرد و خاک در این مناطق کشورمان در این مدت دور از انتظار نیست، ضمن اینکه به سبب افزایش سرعت وزش باد در جنوب استانهای سمنان، قم، مرکزی و جنوب استان تهران شاهد کاهش کیفیت هوا و گرد و غبار در این مناطق خواهیم بود.

مدیر کل پیش بینی سازمان هواشناسی کشور روز چهارشنبه با اشاره به گرمای دمای هوا در تهران به خبرنگار ایرنا، گفت: هم اکنون دمای هوای تهران به بیش از 34 درجه بالای صفر رسیده، رطوبت نسبی هوا حدود 22 درصد، سرعت وزش باد تهران حدود 14 کیلومتر بر ساعت و کمینه و بیشینه امروز هوای تهران 26 تا 36 درجه خواهد بود.

احد وظیفه پیش بینی کرد که کمینه و بیشینه هوای تهران روز پنجشنبه این هفته تهران بین 26 تا 37 درجه بالای صفر و آسمان تهران نیز در این روز کمی ابری در شهرهای جنوبی استان همراه با گرد و خاک و در ارتفاعات با افزایش ابر و بارش پراکنده خواهد بود.

به گفته وی، پیش بینی می شود آسمان تهران طی روز جمعه این هفته کمی ابری گاهی با وزش باد و در ارتفاعات با افزایش ابر باشد و کمینه و بیشینه دمای هوای تهران نیز در این روز به 27 تا 38 درجه بالای صفر برسد.


ویدیو مرتبط :
وضعیت هوای اهواز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیش بینی وضعیت هوای کشور تا آخر هفته


بر اساس اعلام سازمان هواشناسی دمای هوای کشور از فردا تا پایان هفته به تدریج گرم می‌شود.

خبرگزاری فارس: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی دمای هوای کشور از فردا تا پایان هفته به تدریج گرم می‌شود.

بر اساس تحلیل آخرین داد‌ه‌های هواشناسی گزارش‌ها بیانگر عبور جبهه سرد از نیمه شمالی کشور است که به تدریج  تا اواخر امروز از مرزهای شرقی و شمال شرق کشور خارج خواهد شد.

امروز و فردا وزش باد شدید در سطح زمین و طوفان گرد و خاک در منطقه زابل و جنوب سیستان و بلوچستان، دریای عمان رخ خواهد داد که در روز دوشنبه از شدت آن کاسته می‌شود

آسمان کشور صاف تا کمی ابری است و جو نسبتاً آرام طی سه روز آینده حاکم خواهد بود.

امروز بعد از ظهر رشد ناپایداری‌های همرفتی در ارتفاعات زاگرس جنوبی و برخی مناطق مرکزی در شرق کشور، رشد ابر و احتمال رگبار و رعد و برق محلی پیش‌بینی می‌شود. همچنین دمای هوا به تدریج از فردا تا اواخر هفته روند افزایشی را پیش می‌گیرد.

آسمان امروز تهران کمی ابری است که در شهرهای شرقی افزایش ابر و بارش پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد در این استان رخ می‌دهد.

امروز شهرکرد با دمای 4 درجه سانتی‌گراد و اهواز با دمای 42 درجه سانتی‌گراد سردترین و گرم‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.