اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیش‌بینی رشد تولید مسکن در شش ماهه دوم امسال



اخبار,اخبار اقتصادی , قیمت  مسکن

یک کارشناس مسکن با اشاره به افزایش نسبی معاملات بخش مسکن در مردادماه امسال، پیش‌بینی کرد که در شش ماهه دوم سال جاری شاهد افزایش ساخت و ساز بخش مسکن باشیم و در سال 1395 این روند به شرایط ایده‌آل خواهد رسید.

احمد تولا دبیر انجمن انبوه‌سازان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: با توجه به امضای «برجام» روند ساخت و ساز در بخش مسکن در شش ماهه دوم سال جاری افزایش خواهد داشت و در سال آینده با توجه به هجوم تقاضا، ساخت و ساز در شرایط ایده‌آل قرار می‌گیرد.

وی افزود: همه ساله در شهریورماه با توجه به مسافرت‌ها و ثبت نام مدارس، معاملات کمتری در بخش مسکن صورت گیرد که این مساله امسال هم اتفاق افتاد.

این کارشناس مسکن با بیان این‌که رونق بخش به تصمیم مردم برای ورود سرمایه‌ها به این بخش بستگی دارد، گفت: مردم باید تصمیم خود را مبنی بر خرید یا ساخت خانه بگیرند. در این خصوص اگر عده‌ای تا الان تردید داشتند به سمت خرید یا ساخت مسکن بروند، بعد از توافق هسته‌یی تا حدودی بر تردید خود غلبه می‌کنند.

تولا، یکی از عوامل اصلی رونق احتمالی ساخت و ساز را نیاز انباشته شده بازار دانست و گفت: این نیاز انباشته شده هر چند سال یک بار خودش را نشان می‌دهد که طبق پیش‌بینی‌ها تقاضا برای مسکن در اوایل سال 1395 رخ خواهد داد.

وی در عین حال اظهار کرد: وضع قوانین جدید همچون مالیات بر خانه‌های خالی می‌تواند تا حدودی بر بخش ساخت و ساز تاثیر منفی بگذارد؛ چرا که طبق سنت، بعضی خانواده‌های متوسط به بالا خود را ملزم می‌دانند که فرزندانشان را صاحب خانه کنند و معمولا از سال‌های قبل از ازدواج فرزندان شروع به خرید مسکن می‌کنند. اما هم‌اکنون با وضع قانون مالیات بر خانه‌های خالی، مردم در این بعد دچار تردید می‌شوند و احتمالا پول‌های سرگردان از بانک‌ها سر در می‌آورند.

این کارشناس مسکن با بیان این‌که متاسفانه سیستم بانکی کشور به جای بانکداری، دارد سرمایه‌داری می‌کند، گفت: نظام بانکداری خودش را جانشین مردم می‌داند و با پول مردم کار می‌کند. شرکت می‌خرند، کارخانه می‌خرند یا زمین خرید و فروش می‌کنند. تحرکاتی این‌چنینی به سلامت اقتصاد کمک نمی‌کند و بخش خصوصی از جمله بخش صنعت و بخش ساختمان را تحت تاثیر منفی خود قرار می‌دهد.


اخبار اقتصادی  -  ایسنا  


ویدیو مرتبط :
رشد 4 درصدی اقتصاد در شش ماهه نخست امسال

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تولید خودرو در چهار ماهه اول سال 93 چند درصد رشد داشته است؟



اخبار ,اخبار اقتصادی , تولید خودرو

 

اخبار اقتصادی - رشد بیش از 75 درصدی تولید خودرو در 4 ماهه امسال

در 4 ماهه امسال 327هزار و 672 دستگاه انواع خودرو تولید شد که این رقم در مقایسه با 4 ماهه نخست سال 92 رشد 75.7درصدی را نشان می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در چهارماهه امسال تولید خودروهای سواری با رشدی معادل 75.2 درصدی نسبت به چهارماهه نخست سال گذشته و به تعداد 279هزار و 739دستگاه رسیده است.

در ادامه این گزارش درباره تولید انواع خودروهای سواری در 4 ماهه نخست امسال آمده است: پراید نسیم و صبا 61 هزار و 136دستگاه؛ پژو 405 به تعداد 31 هزار و754 دستگاه؛ پژو پارس به تعداد 36هزار و868 دستگاه؛  MVM به تعداد12هزار و 14دستگاه؛ سمند 30 هزار و865 دستگاه؛ تندر90 به تعداد 14هزار و394 دستگاه؛ و تیبا به تعداد 22 هزار و437 دستگاه تولید شده است.

همچنین در این مدت تولید سایر خورودهای سواری؛ پژو 206 به تعداد 27 هزار و 145 دستگاه؛ پراید نسیم و صبای دوگانه سوزبه تعداد 17هزار و555دستگاه؛ رانا به تعداد 10هزار و634 دستگاه؛ محصولات رنو به تعداد 9 هزار و 142 دستگاه؛ و مگان 19 دستگاه تولید شده است.

در 4 ماهه نخست امسال وانت 44 هزار و714 دستگاه ؛ کامیون 3 هزارو 136 دستگاه، اتوبوس 63 دستگاه و مینی بوس 20 دستگاه تولید شد.
اخبار اقتصادی - مهر