اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیش‌بینی تحلیلگران جهانی از قیمت طلا



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید


پیش‌بینی تحلیلگران جهانی
طلا امسال 9 درصد دیگر سقوط خواهد کرد

شرکت تحقیقاتی متالز فوکوس پیش بینی کرد طلا امسال پیش از اینکه به پایین‌ترین سطح قیمت خود برسد، 9 درصد دیگر سقوط خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، این شرکت مستقر در لندن در گزارشی اعلام کرد دورنمای نرخ‌های بهره بالاتر در آمریکا و دلار قوی‌تر، قیمت طلا را به سطح هزار و 80 دلار در هر اونس کاهش خواهد داد. همچنین تورم پایین، ارزان شدن قیمت‌ کالاها و صعود سهام، تقاضا برای طلا به عنوان دارایی امن را محدود می‌کند.

بر اساس این گزارش، عمده فشاری که سال گذشته بر سرمایه گذاری طلا سنگینی می‌کرد همچنان به قوت خود باقی است و تا وقتی زمان و میزان افزایش نرخ‌های بهره در آمریکا روشن نشود، بهبود اعتماد سرمایه گذاران به طلا دشوار خواهد بود.

متالز فوکوس پیش بینی کرد قیمت هر اونس طلا در سال 2015 به 1190 دلار می‌رسد. شاخص دلار بلومبرگ امسال 6.3 درصد رشد کرده است. طلا معمولا خلاف جهت دلار حرکت می‌کند. افزایش نرخ‌های بهره به تقاضا برای دارایی‌های بدون بازده مانند طلا لطمه می‌زند در حالیکه قوی‌تر شدن ارزش دلار از جذابیت طلا به عنوان دارایی مطمئن کم می‌کند و با گران کردن آن برای خریداران ارزهای دیگر، باعث ضعیف شدن تقاضا برای این فلز زرد می‌شود.

طبق آمار بلومبرگ، سرمایه گذاران پس از فروش 164.4 تن طلا در سال 2014، حدود 22 تن طلا از ابتدای امسال تاکنون از طریق صندوق‌های سرمایه گذاری طلا خریداری کرده اند. متالز فوکوس برآورد کرد که فروش امسال به 50 تن بالغ خواهد شد و تقاضا برای جواهرات چهار درصد رشد کرده و به 2576 تن می‌رسد.

همچنین طبق پیش بینی این شرکت، بانک‌های مرکزی جهان 519 تن طلا در سال 2015 خریداری خواهند کرد که 12 درصد کمتر از سال گذشته خواهد بود. تولید معدنی تغییر چندانی نخواهد داشت و به 3119 تن می‌رسد و بازیافت طلا هم تغییر نمی‌کند و 1175 تن خواهد بود.

این در حالیست که بانک‌های استاندارد چارترد و بانک آمریکا معتقدند افزایش نرخ‌های بهره مانع صعود طلا نخواهد شد و پیش بینی کرده اند طلا در سال 2015 ممکن است روند نزولی دو سال گذشته را معکوس کرده و صعود کند.

استاندارد چارترد در جدیدترین گزارش خود پیش بینی کرده است طلا در سه ماهه پایانی امسال 1320 دلار در هر اونس معامله خواهد شد زیرا پس از افزایش نرخ‌های بهره که نخستین افزایش در چند سال گذشته خواهد بود، سرمایه گذاران انتظار دارند افزایش بعدی تدریجی باشد. تحلیلگران بانک آمریکا هم پیش بینی کردند این فلز در سه ماهه چهارم امسال به 1300 دلار خواهد رسید.

دورنمای استاندارد چارترد و بانک آمریکا از قیمت طلا برخلاف پیش بینی دویچه بانک، گولدمن ساش و یو بی اس است که همگی کاهش قیمت این فلز را پیش بینی کرده اند. گولدمن ساش در 25 ژانویه پیش بینی کرد با قوی‌تر شدن دلار آمریکا و پایین ماندن فشارهای تورمی، طلا تا پایان سال 2016 به هزار دلار در هر اونس سقوط خواهد کرد.

قیمت طلا در فاصله دسامبر سال 2008 تا ژوئن سال 2011 که بانک مرکزی آمریکا به منظور پشتیبانی از رشد اقتصادی این کشور اقدام به کاهش نرخ‌های بهره به نزدیک صفر و اجرای برنامه خرید اوراق قرضه کرد، 70 درصد جهش یافت اما در سال‌های 2013 و 2014 تحت تاثیر صعود بازارهای سهام و احیای اقتصاد آمریکا که زمینه را برای تعدیل تدابیر محرک مالی در این کشور هموار کرد، 29 درصد سقوط کرد. این فلز زرد اکنون 38 درصد از رکورد 1900 دلار که در سپتامبر سال 2011 به آن صعود کرده بود، کمتر است اما بالاتر از رکورد پایین 1144 دلار در نوامبر سال 2014 قرار دارد.

طلا در ماه مارس 2.5 درصد سقوط کرد که دومین کاهش ماهانه متوالی پس از کاهش 5.2 درصدی در فوریه بود در حالیکه در ژانویه تحت تاثیر کندی اقتصادهای جهان که تردیدها را نسبت به احتمال به تعویق افتادن افزایش نرخ‌های بهره در آمریکا برانگیخته بود، هشت درصد رشد کرده و به رکورد بالای 1300 دلار صعود کرده بود. 

 

اخبار اقتصادی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
پیش بینی قیمت های آتی طلا و سکه - بازاربورس دات کام

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیش بینی قیمت جهانی طلا ؟



اکثرکارشناسان کیتکو به افزایش بهای طلا رای دادند 

سایت طلا: طی چند هفته متوالی شرکت کنندگان در نظرسنجی کیتکو رای تقریبا یکسانی درباره پیش بینی قیمت جهانی طلا داشتند این درحالی است که اکثر این شرکت کنندگان به افزایش بهای این فلز زرد در هفته جاری رای داده اند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکو، در نظرسنجی این هفته کیتکو از 33 کارشناس این سایت 26 نفر در این نظرسنجی شرکت نموده اند که در این میان 21 نفر به افزایش، 2 نفر به کاهش و 3 نفر دیگر به ثبات یا تغییر اندک بهای طلا در هفته جاری رای داده اند.

براساس این گزارش، این کارشناسان شامل معامله گران شمش طلا ،سرمایه گذاران بانکها ،بازرگانان بورس فیوچرز ، مدیران پولی و تحلیلگران نمودار تکنیکال می باشند.

این گزارش می افزاید، اکثرکارشنارشناسان براین باورند با توجه به جهش قیمت طلا و بازگشت آن به سطح 1700 دلار پس از پیروزی اوباما در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، بهای این فلز زرد در هفته جاری با افزایش روبه رو خواهد شد.

این کارشناسان همچنین به این موضوع اشاره کرده اند که اوباما، بن برنانکه رئیس بانک مرکزی آمریکا را تا قبل از پایان دوران ریاست وی در سال 2014میلادی از سمت خود برکنار نخواهد کرد.

"استرلینگ اسمیت" کارشناس بخش تحقیقات کالاهای اقتصادی سیتی بانک اظهار داشت: قیمت طلا مانند دمای بدن انسان می باشد.هرچه دمای بدن انسان بالاتر رود بیماری وخیم تر می شود و هرچه قیمت طلا بالاتر رود سیستم مالی بدتر می شود.

اکثر کارشناسان کیتکو معتقدند جهش قیمت جهانی طلا از سطح 1670 دلار نشان دهنده روند صعودی این فلز زرد می باشد.

کارشناسانی که به کاهش قیمت طلا در هفته جاری رای داده اند اعلام کرده اند با توجه به اینکه جهش ناگهانی طلا در هفته گذشته به سرعت صورت گرفت احتمال بازگشت به سطوح قبلی بسیار بالا می باشد .

" ایرا اپستیون " مدیر یک شرکت سرمایه گذاری تصریح کرد: سطح حمایتی بهای طلا در هفته جاری 1715 دلار و سطح مقاومتی آن 1725دلار خواهد بود.

کارشناسانی که به ثبات یا نوسان اندک بهای طلا در هفته جاری معتقد می باشند اعلام کرده اند به علت عدم خبر جدید در هفته جاری اونس جهانی طلا از سطح 1700تا 1750 دلار خارج نخواهد شد./سایت طلا

 

قیمت سکه و طلا در بازار ایران


قیمت ارز در بازار ایران و بانک مرکزی