اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیش‌بینی بازارآتی از آینده طلا



پیش‌بینی بازارآتی از آینده طلا کاهشی است

در ماه‌های اخیر عملکرد بازار طلا بسیار منفی بوده است، در حالی که بازارهای مالی رشدی قابل‌ملاحظه داشته‌اند در نتیجه خروج نقدینگی از این بازارها به سمت طلا سخت خواهد بود. عامل دیگری که از رشد قابل‌ملاحظه قیمت طلا جلوگیری خواهد کرد، رشد ارزش دلار در برابر دیگر ارزها به‌ویژه ین است.

بازارهای جهانی روز گذشته شاهد افت قیمت اونس طلا به میزان حدود 10 دلار بودند.

البته در بازار نقدی روند بر خلاف این بود و به گفته وفادار رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با دنیای‌اقتصاد، روز گذشته در تمام انواع سکه در بازار نقدی، افزایش قیمت وجود داشته است که به گفته او این امر به دلیل کمبود سکه در بازار و کاهش عرضه اتفاق افتاده است. قیمت دلار اما در این روز نسبت به دوشنبه تغییر چندانی نداشت و حدود 3525 تومان ثبت شد.

بازار معاملات آتی سکه، اما روز گذشته بر خلاف بازار نقدی و به تاثیر از بازارهای بین‌المللی، با افت قیمت مواجه بود. این در حالی بود که روز دوشنبه سکه آتی به میزان قابل توجهی افزایش قیمت داشت که به گفته یکی از کارگزاران این بازار، افزایش قیمت در آن روز بیش از حد انتظار بوده است.

البته روز دوشنبه معاملات آتی سکه در شرایطی در حال انجام بود که هر اونس طلا در بازارهای جهانی بیش از 1430 دلار بود، در حالی که قیمت هر اونس این فلز روز گذشته به 1416 دلار کاهش یافت.

روز گذشته همچنین مشابه چند روز اخیر، حجم معاملات در بازار قراردادهای آتی سکه پایین بود که به گفته موسوی این امر به دلیل وجود حباب سکه در بازار نقدی و به تبع آن بازار آتی سکه روی داده است؛ چراکه در چنین شرایطی تحلیل بازار، کار ساده‌ای نیست و به ناچار بسیاری از معامله گران بازار آتی، دست نگه داشته‌اند تا تکلیف حباب سکه مشخص شود. در شرایط فعلی فروش در بازار قراردادهای آتی سکه، منطقی نیست؛ چراکه بازار به شدت - در مدتی که از آغاز کاهش قیمت اونس طلا می‌گذرد - ریزشی بوده است. 

از سوی دیگر خرید نیز در بازاری که دارای حباب است به صلاح معامله‌گران نیست.

به گفته موسوی، بازار در شرایطی قرار دارد که به خوبی آمادگی پذیرش کاهش قیمت را دارد، اما گویی از سوی مسوولان امر، اراده‌ای برای پایین آوردن قیمت سکه وجود ندارد؛ چراکه به گفته وی، حتی انجام یک مصاحبه در خصوص تزریق سکه به بازار از طریق پیش فروش یا حراج کارگشایی می‌تواند به میزان قابل توجهی از قیمت سکه بکاهد، اما چنان که پیداست بانک مرکزی، تمایلی برای پایین آوردن قیمت سکه ندارد.

همچنین به عقیده این کارگزار آتی، تزریق سکه یا دلار به بازار از سوی بانک مرکزی بعید به نظر می‌رسد. اما از سوی دیگر برخی کارشناسان این بازار معتقدند که پس از بازگشت بهمنی به کشور و با توجه به جو موجود، احتمالا بانک مرکزی برای تعدیل بازار سکه از طریق تزریق سکه یا دلار به بازار اقدام خواهد کرد.

این در شرایطی است که بازار سکه و دلار این روزها به اخبار و شایعات سیاسی از جمله انتخابات پیش رو و گمانه‌زنی‌ها در خصوص دور جدید مذاکرات 1+5 توجه چندانی نشان نمی‌دهد.

در چنین شرایطی برخی کارشناسان بازار پیش‌بینی می‌کنند که وضعیت قراردادها در بازار آتی سکه تا پایان اردیبهشت ماه تقریبا به همین شکل باقی خواهد ماند و از سوی دیگر برای بازارهای جهانی نیز، کاهش ارزش اونس را پیش‌بینی می‌کنند.

روز گذشته در بازار قراردادهای آتی، سکه سررسید اردیبهشت با کاهش 65/0 درصد، سررسید خرداد با کاهش 0/51 درصد و سکه سررسید تیرماه با افت 89/0 درصدی به ترتیب در محدوده قیمت (پایین‌ترین و بالاترین نرخ)یک میلیون و 330 هزار تا یک میلیون و336 هزار تومان، سررسید خرداد در محدوده قیمت یک میلیون و361 هزار تا یک میلیون و 372 هزار و سکه سررسید تیر در محدوده یک میلیون و 392 تا یک میلیون و 404 هزار تومان معامله شد.

بازار نگاهی جدید به طلا پیدا کرده است

قیمت طلا که سه شنبه هفته قبل به هر اونس ۱۳۲۱ دلار یعنی پایین‌ترین میزان از ژانویه سال ۲۰۱۱ رسیده بود، اکنون حدود هشت درصد افزایش یافته است. تحلیلگران معتقدند همزمان با افزایش علاقه‌مندی مصرف‌کنندگان، سرمایه‌گذاران و صندوق‌های سرمایه‌گذاری به فلز زرد قیمت‌ها در مسیر صعودی قرار گرفته است.

یکی از تحلیلگران بانک اچ‌اس‌بی‌سی می‌گوید، به عقیده من مهم‌ترین موضوع واکنش سرمایه‌گذاران خرد و مصرف‌کنندگان به کاهش قیمت طلا است. بیشترین علاقه‌مندی در مصرف‌کنندگان در اقتصادهای نوظهور مشاهده شده است.

چین و هند در مجموع قدرت خرید بالایی دارند و حرکت خریداران خرد به سمت طلا تاثیری بالا در افزایش 100 دلاری قیمت این فلز گرانبها داشته است. البته در ایالات‌متحده نیز خرید طلا در ماه جاری میلادی افزایش یافته است. این تحولات نشان می‌دهد بازار نگاهی جدید به طلا دارد، اما اکنون یک سوال مطرح است و آن اینکه آیا صندوق‌های سرمایه‌گذاری که به تخصیص دارایی‌ها می‌پردازند نیز متقاعد شده‌اند باید در طلا سرمایه‌گذاری کنند یا نه.

هفته پیش رشد ارزش دلار و احتمال فروش طلا از سوی قبرس علل اصلی کاهش قیمت طلا بودند. اکنون ارزش دلار همچنان بالا است، اما خبری از اینکه اقدام احتمالی دولت قبرس به الگویی برای دیگر دولت‌های بدهکار عضو منطقه یورو تبدیل شود، نیست. 

همچنین انتشار اخبار مثبت از اقتصاد ایالات‌متحده و چین متوقف شده است در نتیجه از یک سو سیاست‌های انبساطی در معرض توقف زودهنگام قرار ندارند و از سوی دیگر جذابیت طلا به عنوان حوزه امن برای سرمایه‌گذاری افزایش یافته است.

البته تحلیلگران معتقدند: برای آنکه متقاعد شویم تحولی عمده در بازار رخ داده باید قیمت طلا به بالای 1500 دلار برسد. بازار طلا باید بتواند نقدینگی سرمایه‌گذاران را که در بازارهای مالی بوده به خود جذب کند. 

در ماه‌های اخیر عملکرد بازار طلا بسیار منفی بوده است، در حالی که بازارهای مالی رشدی قابل‌ملاحظه داشته‌اند در نتیجه خروج نقدینگی از این بازارها به سمت طلا سخت خواهد بود. عامل دیگری که از رشد قابل‌ملاحظه قیمت طلا جلوگیری خواهد کرد، رشد ارزش دلار در برابر دیگر ارزها به‌ویژه ین است.

بانک مرکزی ژاپن با توجه به عدم مخالفت کشورهای گروه بیست با سیاست‌های انبساطی آن به تزریق نقدینگی به اقتصاد این کشور ادامه خواهد داد و این امر به کاهش ارزش ین در برابر دلار منجر خواهد شد./دنیای اقتصاد

 

پیش بینی طلا,آینده طلا,پیش‌بینی بازارآتی از آینده طلا

 

 


ویدیو مرتبط :
فناوری آینده: پیش بینی های آرتور سی كلارك در مورد آینده در سال 1960

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیش‌بینی از آینده قیمت طلا



پیش‌بینی از آینده قیمت طلا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هفته گذشته روند قیمت طلا در بازارهای جهانی با نوسان همراه بود و به طور کلی روندی نزولی داشت. قیمت طلا در هفته گذشته از 1650 دلار و 50 سنت به ازای هر اونس در تاریخ 16 آوریل سال 2012 به میانگین قیمت 1640 دلار و 50 سنت به ازای هر اونس در تاریخ 20 آوریل رسید.

 

به گزارش سایت سی ولکس کالا به نقل از خبرگزاری رویترز Reuters، براساس جدیدترین پیش‌بینی انجام شده ، نرخ بیكاری در اسپانیا در سال جاری میلادی به 24/5 درصد می‌رسد و در سال آینده نیز این نرخ به 26/3 درصد افزایش خواهد یافت.

 

این در حالی است كه موسسه مالی سیتی‌گروپ ( City Group) نیز اعلام کرده به دنبال بحران مالی به وجود آمده در دو كشور ایتالیا و اسپانیا، رتبه اعتباری این دو كشور را كاهش خواهد داد.

 

انتشار این گزارش‌ها موجب شد ارزش نرخ برابری یورو در برابر دلار آمریكا در هفته قبل در بازارهای جهانی كاهش یابد و به دنبال آن نیز بهای فلزات گرانبها مانند طلا در هفته مذكور با افت همراه شد.

 

همچنین به گزارش سایت بلومبرگ (Bloomberg)، براساس تازه‌ترین گزارش منتشر شده توسط موسسه آمار اروپا، نرخ بیكاری 17 كشور عضو اتحادیه یورو در ماه مارس نسبت به مدت مشابه سال قبل 7/2 درصد افزایش داشته كه این رقم از پیش‌بینی كارشناسان اقتصادی برای این ماه بیشتر بوده است.

 

 , تحلیل تکنیکال طلا, آینده قیمت طلا, تورم, افزایش قیمت طلا, اخبار, اخبار اقتصادی

 

انتشار این گزارش موجب شد ارزش نرخ برابری یورو در برابر دلار آمریكا در هفته قبل در بازارهای جهانی كاهش یابد و به دنبال آن نیز بهای فلزات گرانبها مانند طلا در هفته مذكور با كاهش همراه شود.

 

به گزارش سایت کیتکو (Kitco)، نگرانی نسبت به توافق نرسیدن ایران و كشورهای غربی در مورد مساله هسته‌ای ایران و افزایش بهای انرژی موجب شد نرخ تورم در كشورهای عضو اتحادیه یورو با افزایش همراه شد. براساس اعلام موسسه آمار اروپا نرخ تورم منطقه یورو در ماه مارس برابر 7/2‌درصد بوده كه نسبت به ماه فوریه 1/0درصد افزایش داشته است.

نگرانی نسبت به تشدید بحران مالی و بدهی در منطقه یورو موجب شد ارزش نرخ برابری یورو در برابر دلار آمریكا در هفته قبل در بازارهای جهانی كاهش یابد و به دنبال آن نیز قیمت طلا در هفته مذكور با افت همراه شود.

 

به گزارش سایت کیتکو نیوز (KitcoNews)، بهای طلای فیوچر تحویل ماه ژوئن، با كاهشی 05/1 درصدی (معادل 10/30 دلار ) در روز جمعه هفته قبل به قیمت 1642 دلار و 80 سنت به ازای هر اونس، در بورس فلزات نیویورک معامله شد.

 

به گزارش بخش تحقیقات سایت کیتکو (Kitco) از بین نظرسنجی انجام شده از بین 33 نفر، 21 نفر در نظرسنجی‌ها شرکت کردند که از بین این افراد 11 نفر پیش‌بینی افزایش قیمت برای طلا، 6 نفر پیش‌بینی كاهش قیمت و 8 نفر نظری خنثی را برای طلا در هفته آینده داشته‌اند.

این اتفاقات در حالی روی داد که به احتمال زیاد مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت طلا در هفته‌های آتی، سیاست‌های بانک مرکزی اروپا در افزایش یا ثبات نرخ بهره بانکی، نحوه اقدام اتحادیه اروپا در مقابله با بحران به وجود آمده در کشورهای این منطقه، سیاست‌های تورم‌زدایی چین و نیز احتمال ترکیدن حباب قیمتی مسکن در این کشور خواهد بود .

 

فستیوال‌های كشور چین و هند، نرخ بهره بانکی فدرال رزرو آمریکا و گزارش اداره کار آمریکا، بروز بلایای طبیعی، بهای نفت در بازارهای جهانی و همچنین بروز تنش‌های سیاسی نیز از دیگر عوامل تاثیرگذار بر بازار خواهد بود .

 

تحلیل تکنیکال طلا

با توجه به شواهد و اسیلاتورهای موجود در تحلیل تکنیکال، به نظر می‌رسد روند بلند مدت طلا صعودی است، هرچند ممكن است طلا در این بین اصلاح قیمت نیز داشته باشد.

به گزارش دنیای اقتصاد،برای هفته معاملاتی آتی این پیش‌بینی وجود دارد که به احتمال زیادی، طلا در این هفته با روندی نزولی همراه باشد. در این صو رت اگر طلا بخواهد روندی افزایشی داشته باشد، قیمت آن با عبور از نزدیک‌ترین مقاومت قیمتی خود که 1660 دلار است، به احتمال زیادی به مقاومت قیمتی 1680 دلار نیز رشد پیدا خواهد کرد. در غیر این صورت چنانچه طلا بخواهد روندی نزولی داشته باشد، در صورت عبور کردن از ساپورت قیمتی 1630 دلار، احتمال اینکه قیمت آن به حمایت قیمتی 1600 دلار به ازای هر اونس نیز نزول پیدا کند، وجود دارد./انتخاب