اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیش‌بینی ابتلا به بیماری قلبی با اسکن چشم


محققان دانشگاه والنسیا در اسپانیا دست به ساخت یک نرم‌افزار جدید رایانه‌ای زده‌اند که خطر حمله قلبی را بر پایه یک اسکن چشمی تشخیص می‌دهد.

خبرگزاری ایسنا: پزشکان اسپانیایی، بررسی شبکه رگ‌های خونی اطراف شبکیه نوزادان با وزن کم در زمان تولد را آغاز کرده‌اند. آنها فوندوس شبکیه چشم را برای بررسی امکان ابتلای این نوزادان به فشار خون بالا یا بیماری قلبی در سنین بزرگسالی بررسی کردند.

سنجش زاویه انشعاب و مشخصات کالیبر رگها - رگها، عریضتر یا باریکتر از حد عادی بوده یا زاویه انشعاب کوچکتر یا بزرگتر از معمول است - می‌تواند امکان ابتلای کودک دارای زاویه انشعاب متفاوت را به فشار خون بالا در بزرگسالی مشخص کند.

به گفته محققان، کودکان مبتلا به عقب ماندگی رشد فوندوس بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماریهای قلبی - عروقی مانند فشار خون بالا یا دیابت نوع دو هستند. از این رو، پزشکان از این سنجش‌ها برای تعیین تفاوت زاویه انشعاب رگهای کودکان دارای عقب ماندگی رشد داخل رحمی استفاده می‌کنند.


ویدیو مرتبط :
شایع ترین بیماری های قلبی کودکان روماتیسم قلبی به خصوص در کشورهای جهان سوم است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

یك تست ساده برای پیش‌بینی‌ بیماری قلبی



 

 

بیماری قلبی

 

 

 

پزشكان از این پس می‌توانند سال‌ها پیش از بروز علائم بیماری قلبی، تنها با كمك یك تست ادرار ساده احتمال بروز این بیماری را در افراد پیش‌بینی‌ كنند.

به گزارش ایسنا، متخصصان علوم پزشكی دانشگاه گلاسگو با استفاده از نمونه‌های ادرار، میزان پروتئینی را اندازه‌گیری كردند كه می‌تواند مشكلات قلبی را نشان دهد و دیگر نیازی به استفاده از سوزن و تست خون نخواهد بود.

به گزارش روزنامه‌ دیلی میل چاپ انگلیس، پزشكان می‌گویند: با كمك تست جدید امكان تشخیص زودهنگام آسیب‌های وارد شده به سرخرگ‌ها كه اغلب منجر به سكته قلبی، نارسایی قلبی و سایر مشكلات عروق كرونری می‌شوند، فراهم خواهد شد و جان صدها نفر از مرگ نجات خواهد یافت. همچنین با این پیش‌بینی‌ سریع می‌توان بسیاری از بیماران را در مراحل اولیه بیماری شناسایی كرد و با درمان به موقع از حمله قلبی در آن‌ها پیشگیری نمود.

طبق مقاله منتشر شده در مجله «فشار خون» این آزمایش ظرف كمتر از دو سال آینده در دسترس پزشكان و درمانگرها قرار خواهد گرفت.

این یافته حاصل همكاری گروهی از متخصصان انگلیسی، آمریكایی، استرالیایی، آلمانی و دانماركی است..../تحلیل:عصرایران