اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیشنهاد کیهان برای مقابله با تحریم بنزین


تحریم تحویل سوخت به هواپیماهای ایران تنها به خاطر مقابله ایران اسلامی با آمریكا و اسرائیل صورت گرفته و لذا حمله به دفاتر شركت های هواپیمایی آمریكا و اروپا درسی فراموش نشدنی برای قدرت های استكباری خواهد بود. حسین شریعتمداری مدیرمسوول روزنامه کیهان درآخرین مطلب خود با اشاره به خاطره یکی از دوستانش که از فرانکفورت عازم تهران بوده و به دلیل تحریم بنزین ، هواپیمایشان ناگزیر در اوکراین برای سوختگیری توقف کرده بود، خواستار حمله به دفاتر شرکت های هواپیمایی غربی و  حضور مردمب در فرودگاه های كشورهای عربی و ممانعت از سوختگیری هواپیماهای اروپایی و آمریكایی شد.


متن کامل نوشته شریعتمداری در پی می آید:

1- «به عنوان یك مسلمان مصری از خودم خجالت كشیدم، كاش در این احساس غرور لذت بخش با شما شریك بودم. تردیدی ندارم كه ملت مسلمان و انقلابی مصر به من این اجازه را می دهند كه از قول آنها بگویم در این ماجرا كنار ملت بزرگ ایران خواهیم بود. به زودی می بینید كه درس پشیمان كننده ای به آمریكا و اروپا می دهیم».

مطلب فوق، بخشی از گفت وگوی یك مسافر مصری عازم ایران است كه دو هفته قبل با یكی از دوستان نگارنده در فرودگاه فرانكفورت آلمان در میان گذاشته بود. دوست نگارنده نیز كه در پایان «فرصت مطالعاتی» خود با این مسافر مصری همسفر بود، می گفت (نقل به مضمون):

«وقتی مسافران پرواز هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در صندلی های خود جای گرفتند، خلبان اعلام كرد كه به علت تحریم آمریكا، شركت های نفتی طرف قرارداد فرودگاههای اروپایی از تحویل سوخت به «ایران ایر» خودداری می كنند و توضیح داد كه برای سوختگیری باید به فرودگاه «كیف» در اوكراین پرواز كرده و پس از تحویل سوخت، به تهران پرواز كنیم. در این هنگام یك مرد جوان مصری، حدود 35 ساله، كه در صندلی پشت سر من نشسته بود از مسافر كناری خود پرسید كه آیا انگلیسی می داند؟ و پس از آن كه جواب منفی شنید، با او سر صحبت را باز كردم.

جای خود را با همسفر كناری من عوض كرد و بی مقدمه گفت؛ از این كه آمریكا و اروپا دشمنان سرسخت شما هستند چه احساسی دارید؟ در پاسخ گفتم؛ شما آمریكا و اروپا را چگونه می بینید؟ گفت؛ منفورترین حكومت های روی زمین. قاتل مردم فلسطین، غارتگر ثروت و ذخایر ملت های مسلمان، برده دار، كثیف، خونخوار و مجموعه ای از همه زشتی ها و بدی ها كه تاكنون شناخته ام. و اگر چنین نبود و دهها سال در مصر و سایر كشورهای اسلامی، طعم تلخ ظلم و ستم آنها را نچشیده بودیم كه امروزه یكپارچه علیه دیكتاتورهای دست نشانده آنها قیام نمی كردیم»

 پرسیدم؛ امام خمینی (ره) را می شناسی؟ گفت؛ چه كسی است كه او را نشناسد؟

 گفتم؛ ایشان می فرمودند، اگر آمریكا و اسرائیل از شما راضی باشند باید در هویت خود تردید كنید.

گفت؛ این سخن امام را شنیده ام.

گفتم؛ بنابراین، پاسخ سوال خود را می دانید. مسلمان مصری گفت؛ دشمنی آمریكا و اروپا با ایران، برای مردم ایران افتخار آمیز است. ایران حق بزرگی بر گردن ما دارد. اگر ایستادگی و مقاومت ایران نبود، امروز از حماس و حزب الله خبری نبود و انقلاب های اسلامی و مردمی در مصر و تونس و لیبی و یمن پدید نمی آمد.

مدت زیادی با هم گفت وگو داشتیم. می گفت؛ آن روز جمعه كه آیت الله خامنه ای در نمازجمعه تهران خطاب به مردم مصر خطبه خواند من در قاهره بودم.

 بعدازظهر همان روز بخش هایی از پیام ایشان را روی تلفن همراه خود دیدم و این پیام با سرعتی حیرت انگیز در تمامی سطح قاهره منتشر شد.

 پرسید به نظر شما برای مقابله با این اقدام ضدانسانی آمریكا و اروپا چه كاری از ما ساخته است؟

گفتم؛ چه می دانم؟ گفت؛ به دفاتر شركت های هواپیمایی آمریكایی و اروپایی حمله ور می شویم و عرصه را بر این شركت ها تنگ می كنیم.

بعد لبخندی زد و پرسید؛ موافقی؟ پاسخ دادم؛ چرا نه؟!

2- یك ماه بعد از صدور قطعنامه 1929 شورای امنیت سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران- خردادماه 1389/ژوئن2010- دولت آمریكا، لایحه ای با عنوان «قانون جامع تحریم ایران» را به كنگره برد و در 9 ژوئیه 2010 از تصویب گذراند.

براساس این مصوبه، شركت های آمریكایی از صدور فرآورده های نفتی پالایش شده- از جمله بنزین- به جمهوری اسلامی ایران منع شده بودند و در بخش دیگری از همان قانون، تأكید شده بود كه شركت های غیرآمریكایی نیز در صورت صدور بنزین به ایران با تحریم تجاری آمریكا روبرو خواهند شد.

رسانه های غربی از تحریم بنزین با عنوان «گلوله نقره ای» یاد می كردند و امیدوار بودند این گلوله نقره ای كه نام دیگر تحریم است بتواند جای خالی «گلوله طلایی» را كه ترجمان حمله نظامی است، پركند و ایران اسلامی را به زانو درآورد.

 ایران با كمك متخصصان برجسته خود برای خنثی كردن اثر این تحریم دست به كار شد و در اقدامی حماسی كه برای غربی ها نیز غیر منتظره و حیرت آور بود به افزایش تولید بنزین روی آورد تا آنجا كه امروزه علاوه بر تأمین نیاز داخلی به فاز صدور بنزین هم دست یافته و «گلوله نقره ای» آمریكا و متحدانش را به «گلوله جیوه ای» كه، اگرچه در خانواده فلزات جای دارد ولی فلزی وارفته است تبدیل كرده است!

3- قطعنامه 1929 شورای امنیت سازمان ملل ظاهراً و در عنوان رسمی! علیه برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران صادر شده بود ولی فقط چند روز بعد از صدور این قطعنامه، مقامات آمریكایی و اروپایی اعتراف كردند كه قطعنامه 1929 را برای حمایت از فتنه گران داخلی ایران صادر كرده اند و هدف اصلی از صدور آن، اعلام حمایت آمریكا و اروپا از فتنه گرانی بوده است كه علی رغم تلاش همه جانبه غرب، در پیشبرد اهداف خود شكست خورده و از صحنه بیرون رانده شده اند.

 روزنامه آمریكایی واشنگتن پست در شماره 14 ژوئن 2010 - 24 خرداد 1389- خود نوشت؛ قطعنامه 1929 شورای امنیت سازمان ملل نیز نتوانست جنبش سبز ایران- بخوانید فتنه آمریكایی اسرائیلی 88- را از بن بست خارج كند و تایمز لندن بر ضرورت «بایگانی قطعنامه 1929 در كنار قطعنامه های پیشین شورای امنیت سازمان ملل» تأكید ورزید. «جو بایدن» سناتور آمریكایی حامی فتنه نیز، تاب مستوری نیاورد و در مصاحبه با روزنامه آمریكایی «یو.اس.ای.تودی» از این كه «جنبش سبز»!

در بهره گیری از این قطعنامه موفق نبوده است ابراز تاسف كرد و با تلویحی نزدیك به تصریح، اپوزیسیون را «بی عرضه» و «ناكارآمد» توصیف كرد و سرانجام دولت آمریكا در واكنش به ناكارآمدی قطعنامه 1929 «قانون جامع تحریم ایران» را به تصویب رساند و «رابرت گیتس» در پاسخ به این سؤال كه قانون یاد شده، به جای دولت ایران، مردم ایران را نشانه رفته است - هفته نامه نیویوركر- گفت؛ «ترجیح می دهم به این پرسش در وقت دیگری پاسخ بدهم»!

تمامی این شواهد كه فقط اندكی از بسیارهاست كمترین تردیدی باقی نمی گذارد كه قطعنامه 1929 و در پی آن «قانون جامع تحریم ایران» فقط به فقط با اهداف اعلام شده حمایت از فتنه آمریكایی- اسرائیلی 88 صادر شده است و خودداری شركت های آمریكایی و اروپایی از تحویل سوخت به هواپیماهای ایرانی، بخشی از كینه توزی آمریكا و متحدانش علیه مردم ایران است.

 پیش از این نیز «واین برگر» وزیر دفاع وقت آمریكا با صراحت اعلام كرده بود «از نظر ما دشمن اصلی آمریكا، ملت ایران است كه باید از بین برود»!!

4- كنوانسیون بین المللی 1944 شیكاگو كه جمهوری اسلامی ایران نیز به آن پیوسته است، هرگونه تحریم خدمات مورد نیاز شركت های هواپیمایی كشورهای عضو- اعم از دولتی یا خصوصی- را غیرمجاز دانسته و این شركت های مسافربری را از تحریم ها مستثنی كرده است.

 در بخشی از كنوانسیون 1944 شیكاگو كه سازمان بین المللی «ایكائو» براساس آن شكل گرفته و تاسیس شده آمده است؛ «فرود هواپیماهای مسافربری در هریك از كشورهای عضو به منظوری غیر از بهره برداری مسافر یا بار، نظیر فرود برای سوختگیری و یا دلایل فنی، آزاد است و هیچیك از كشورهای عضو نمی توانند مانع فرود هواپیماهای مسافربری برای رفع نقص فنی و یا سوختگیری شوند».

گفتنی است طی چند ماه گذشته و مخصوصا چند هفته اخیر بسیاری از مسافران ایرانی شركت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران كه از شهرهای اروپایی عازم تهران بوده اند در تماس با كیهان از اقدام غیرانسانی كشورهای اروپایی در تحویل سوخت به هواپیماهای ایرانی شكایت كرده و خواستار برخورد قاطع جمهوری اسلامی ایران با این شركت ها و كشورهای اروپایی شده اند كه باید گفت؛ جمهوری اسلامی ایران از یكسو دست به مقابله به مثل زده و از سوی دیگر رئیس سازمان هواپیمایی كشوری با ارسال نامه ای به مسئول شورای بین المللی ایكائو، مغایرت این اقدام كشورهای اروپایی با كنوانسیون شیكاگو را گوشزد كرده و ایكائو نیز در پاسخ خود اعلام كرده است كه غیرقانونی بودن این اقدام را به شركت های اروپایی ابلاغ كرده است!

5- اكنون باید به گفت وگوی آن برادر مصری كه در صدر این نوشته آمده است بازگردیم و این توضیح را هم بر آن بیفزائیم كه طی چند ماه اخیر، تقریبا تمامی هیئت های رسانه ای، دانشگاهی و دانشجویی و یا مردمی كه از كشورهای اسلامی در حال انقلاب به ایران سفر كرده و به كیهان آمده اند، مبارزه همه جانبه با آمریكا و متحدانش را وظیفه و رسالت اصلی خود دانسته اند، تا آنجا كه یكی از اتباع یمن با حرارت می گفت؛ «كاش از یمن هم لوله گازی به اسرائیل كشیده شده بود تا مانند برادران مصری آن را منفجر كنیم»! و...

و اما، اگرچه خط اصلی مبارزه مسلمانان انقلابی در خیزش های اخیر، سرنگونی دیكتاتورهای دست نشانده و محو سلطه آمریكا، اسرائیل و متحدان اروپایی آنهاست ولی در این میان، هجوم مردمی به دفاتر شركت های هواپیمایی آمریكا و كشورهای اروپایی و یا به گفته آن برادر مصری، حضور در فرودگاه های كشورهای عربی و ممانعت از سوختگیری هواپیماهای اروپایی و آمریكایی می تواند بخشی از این مبارزات تلقی شود.

 چرا كه تحریم تحویل سوخت به هواپیماهای جمهوری اسلامی ایران تنها به خاطر مقابله ایران اسلامی با آمریكا و اسرائیل صورت گرفته و می گیرد، بنابراین حمله به دفاتر شركت های هواپیمایی آمریكا و اروپا به یقین درسی فراموش نشدنی برای قدرت های استكباری خواهد بود.

مخصوصا آنكه جمهوری اسلامی ایران در اقدامی از نوع مقابله به مثل از تحویل سوخت به هواپیماهای اروپایی خودداری می كند ولی برخی از كشورهای عربی با تحویل سوخت عملا در خدمت آمریكا و اسرائیل قرار گرفته و آشكارا به ملت های مسلمان خیانت می كنند. آیا این خیانت نباید با پاسخی پشیمان كننده از سوی ملت های مسلمان روبرو شود؟!

منبع: عصرایران


ویدیو مرتبط :
داستان تحریم بنزین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیشنهاد کیهان برای مقابله با تحریم بنزین هواپیماهای ایرانی



 

 

 پیشنهاد کیهان برای مقابله با تحریم بنزین هواپیماهای ایرانی

 

پیشنهاد کیهان برای مقابله با تحریم بنزین هواپیماهای ایرانی: به فرودگاه ها و دفاتر شرکت های هواپیمایی آمریکایی و اروپایی حمله کنید

حسین شریعتمداری مدیرمسوول روزنامه کیهان درآخرین مطلب خود با اشاره به خاطره یکی از دوستانش که از فرانکفورت عازم تهران بوده و به دلیل تحریم بنزین ، هواپیمایشان ناگزیر در اوکراین برای سوختگیری توقف کرده بود، خواستار حمله به دفاتر شرکت های هواپیمایی غربی و حضور مردمب در فرودگاه های كشورهای عربی و ممانعت از سوختگیری هواپیماهای اروپایی و آمریكایی شد.

متن کامل نوشته شریعتمداری در پی می آید:

1- «به عنوان یك مسلمان مصری از خودم خجالت كشیدم، كاش در این احساس غرور لذت بخش با شما شریك بودم. تردیدی ندارم كه ملت مسلمان و انقلابی مصر به من این اجازه را می دهند كه از قول آنها بگویم در این ماجرا كنار ملت بزرگ ایران خواهیم بود. به زودی می بینید كه درس پشیمان كننده ای به آمریكا و اروپا می دهیم».

مطلب فوق، بخشی از گفت وگوی یك مسافر مصری عازم ایران است كه دو هفته قبل با یكی از دوستان نگارنده در فرودگاه فرانكفورت آلمان در میان گذاشته بود. دوست نگارنده نیز كه در پایان «فرصت مطالعاتی» خود با این مسافر مصری همسفر بود، می گفت (نقل به مضمون):

«وقتی مسافران پرواز هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در صندلی های خود جای گرفتند، خلبان اعلام كرد كه به علت تحریم آمریكا، شركت های نفتی طرف قرارداد فرودگاههای اروپایی از تحویل سوخت به «ایران ایر» خودداری می كنند و توضیح داد كه برای سوختگیری باید به فرودگاه «كیف» در اوكراین پرواز كرده و پس از تحویل سوخت، به تهران پرواز كنیم. در این هنگام یك مرد جوان مصری، حدود 35 ساله، كه در صندلی پشت سر من نشسته بود از مسافر كناری خود پرسید كه آیا انگلیسی می داند؟ و پس از آن كه جواب منفی شنید، با او سر صحبت را باز كردم.

جای خود را با همسفر كناری من عوض كرد و بی مقدمه گفت؛ از این كه آمریكا و اروپا دشمنان سرسخت شما هستند چه احساسی دارید؟ در پاسخ گفتم؛ شما آمریكا و اروپا را چگونه می بینید؟ گفت؛ منفورترین حكومت های روی زمین. قاتل مردم فلسطین، غارتگر ثروت و ذخایر ملت های مسلمان، برده دار، كثیف، خونخوار و مجموعه ای از همه زشتی ها و بدی ها كه تاكنون شناخته ام. و اگر چنین نبود و دهها سال در مصر و سایر كشورهای اسلامی، طعم تلخ ظلم و ستم آنها را نچشیده بودیم كه امروزه یكپارچه علیه دیكتاتورهای دست نشانده آنها قیام نمی كردیم»

پرسیدم؛ امام خمینی (ره) را می شناسی؟ گفت؛ چه كسی است كه او را نشناسد؟

گفتم؛ ایشان می فرمودند، اگر آمریكا و اسرائیل از شما راضی باشند باید در هویت خود تردید كنید.

گفت؛ این سخن امام را شنیده ام.

گفتم؛ بنابراین، پاسخ سوال خود را می دانید. مسلمان مصری گفت؛ دشمنی آمریكا و اروپا با ایران، برای مردم ایران افتخار آمیز است. ایران حق بزرگی بر گردن ما دارد. اگر ایستادگی و مقاومت ایران نبود، امروز از حماس و حزب الله خبری نبود و انقلاب های اسلامی و مردمی در مصر و تونس و لیبی و یمن پدید نمی آمد.

مدت زیادی با هم گفت وگو داشتیم. می گفت؛ آن روز جمعه كه آیت الله خامنه ای در نمازجمعه تهران خطاب به مردم مصر خطبه خواند من در قاهره بودم.

بعدازظهر همان روز بخش هایی از پیام ایشان را روی تلفن همراه خود دیدم و این پیام با سرعتی حیرت انگیز در تمامی سطح قاهره منتشر شد.

پرسید به نظر شما برای مقابله با این اقدام ضدانسانی آمریكا و اروپا چه كاری از ما ساخته است؟

گفتم؛ چه می دانم؟ گفت؛ به دفاتر شركت های هواپیمایی آمریكایی و اروپایی حمله ور می شویم و عرصه را بر این شركت ها تنگ می كنیم.

بعد لبخندی زد و پرسید؛ موافقی؟ پاسخ دادم؛ چرا نه؟!

2- یك ماه بعد از صدور قطعنامه 1929 شورای امنیت سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران- خردادماه 1389/ژوئن2010- دولت آمریكا، لایحه ای با عنوان «قانون جامع تحریم ایران» را به كنگره برد و در 9 ژوئیه 2010 از تصویب گذراند.

براساس این مصوبه، شركت های آمریكایی از صدور فرآورده های نفتی پالایش شده- از جمله بنزین- به جمهوری اسلامی ایران منع شده بودند و در بخش دیگری از همان قانون، تأكید شده بود كه شركت های غیرآمریكایی نیز در صورت صدور بنزین به ایران با تحریم تجاری آمریكا روبرو خواهند شد.

رسانه های غربی از تحریم بنزین با عنوان «گلوله نقره ای» یاد می كردند و امیدوار بودند این گلوله نقره ای كه نام دیگر تحریم است بتواند جای خالی «گلوله طلایی» را كه ترجمان حمله نظامی است، پركند و ایران اسلامی را به زانو درآورد.

ایران با كمك متخصصان برجسته خود برای خنثی كردن اثر این تحریم دست به كار شد و در اقدامی حماسی كه برای غربی ها نیز غیر منتظره و حیرت آور بود به افزایش تولید بنزین روی آورد تا آنجا كه امروزه علاوه بر تأمین نیاز داخلی به فاز صدور بنزین هم دست یافته و «گلوله نقره ای» آمریكا و متحدانش را به «گلوله جیوه ای» كه، اگرچه در خانواده فلزات جای دارد ولی فلزی وارفته است تبدیل كرده است!

3- قطعنامه 1929 شورای امنیت سازمان ملل ظاهراً و در عنوان رسمی! علیه برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران صادر شده بود ولی فقط چند روز بعد از صدور این قطعنامه، مقامات آمریكایی و اروپایی اعتراف كردند كه قطعنامه 1929 را برای حمایت از فتنه گران داخلی ایران صادر كرده اند و هدف اصلی از صدور آن، اعلام حمایت آمریكا و اروپا از فتنه گرانی بوده است كه علی رغم تلاش همه جانبه غرب، در پیشبرد اهداف خود شكست خورده و از صحنه بیرون رانده شده اند.

روزنامه آمریكایی واشنگتن پست در شماره 14 ژوئن 2010 - 24 خرداد 1389- خود نوشت؛ قطعنامه 1929 شورای امنیت سازمان ملل نیز نتوانست جنبش سبز ایران- بخوانید فتنه آمریكایی اسرائیلی 88- را از بن بست خارج كند و تایمز لندن بر ضرورت «بایگانی قطعنامه 1929 در كنار قطعنامه های پیشین شورای امنیت سازمان ملل» تأكید ورزید. «جو بایدن» سناتور آمریكایی حامی فتنه نیز، تاب مستوری نیاورد و در مصاحبه با روزنامه آمریكایی «یو.اس.ای.تودی» از این كه «جنبش سبز»!

در بهره گیری از این قطعنامه موفق نبوده است ابراز تاسف كرد و با تلویحی نزدیك به تصریح، اپوزیسیون را «بی عرضه» و «ناكارآمد» توصیف كرد و سرانجام دولت آمریكا در واكنش به ناكارآمدی قطعنامه 1929 «قانون جامع تحریم ایران» را به تصویب رساند و «رابرت گیتس» در پاسخ به این سؤال كه قانون یاد شده، به جای دولت ایران، مردم ایران را نشانه رفته است - هفته نامه نیویوركر- گفت؛ «ترجیح می دهم به این پرسش در وقت دیگری پاسخ بدهم»!

تمامی این شواهد كه فقط اندكی از بسیارهاست كمترین تردیدی باقی نمی گذارد كه قطعنامه 1929 و در پی آن «قانون جامع تحریم ایران» فقط به فقط با اهداف اعلام شده حمایت از فتنه آمریكایی- اسرائیلی 88 صادر شده است و خودداری شركت های آمریكایی و اروپایی از تحویل سوخت به هواپیماهای ایرانی، بخشی از كینه توزی آمریكا و متحدانش علیه مردم ایران است.

پیش از این نیز «واین برگر» وزیر دفاع وقت آمریكا با صراحت اعلام كرده بود «از نظر ما دشمن اصلی آمریكا، ملت ایران است كه باید از بین برود»!!

4- كنوانسیون بین المللی 1944 شیكاگو كه جمهوری اسلامی ایران نیز به آن پیوسته است، هرگونه تحریم خدمات مورد نیاز شركت های هواپیمایی كشورهای عضو- اعم از دولتی یا خصوصی- را غیرمجاز دانسته و این شركت های مسافربری را از تحریم ها مستثنی كرده است.

در بخشی از كنوانسیون 1944 شیكاگو كه سازمان بین المللی «ایكائو» براساس آن شكل گرفته و تاسیس شده آمده است؛ «فرود هواپیماهای مسافربری در هریك از كشورهای عضو به منظوری غیر از بهره برداری مسافر یا بار، نظیر فرود برای سوختگیری و یا دلایل فنی، آزاد است و هیچیك از كشورهای عضو نمی توانند مانع فرود هواپیماهای مسافربری برای رفع نقص فنی و یا سوختگیری شوند».

گفتنی است طی چند ماه گذشته و مخصوصا چند هفته اخیر بسیاری از مسافران ایرانی شركت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران كه از شهرهای اروپایی عازم تهران بوده اند در تماس با كیهان از اقدام غیرانسانی كشورهای اروپایی در تحویل سوخت به هواپیماهای ایرانی شكایت كرده و خواستار برخورد قاطع جمهوری اسلامی ایران با این شركت ها و كشورهای اروپایی شده اند كه باید گفت؛ جمهوری اسلامی ایران از یكسو دست به مقابله به مثل زده و از سوی دیگر رئیس سازمان هواپیمایی كشوری با ارسال نامه ای به مسئول شورای بین المللی ایكائو، مغایرت این اقدام كشورهای اروپایی با كنوانسیون شیكاگو را گوشزد كرده و ایكائو نیز در پاسخ خود اعلام كرده است كه غیرقانونی بودن این اقدام را به شركت های اروپایی ابلاغ كرده است!

5- اكنون باید به گفت وگوی آن برادر مصری كه در صدر این نوشته آمده است بازگردیم و این توضیح را هم بر آن بیفزائیم كه طی چند ماه اخیر، تقریبا تمامی هیئت های رسانه ای، دانشگاهی و دانشجویی و یا مردمی كه از كشورهای اسلامی در حال انقلاب به ایران سفر كرده و به كیهان آمده اند، مبارزه همه جانبه با آمریكا و متحدانش را وظیفه و رسالت اصلی خود دانسته اند، تا آنجا كه یكی از اتباع یمن با حرارت می گفت؛ «كاش از یمن هم لوله گازی به اسرائیل كشیده شده بود تا مانند برادران مصری آن را منفجر كنیم»! و...

و اما، اگرچه خط اصلی مبارزه مسلمانان انقلابی در خیزش های اخیر، سرنگونی دیكتاتورهای دست نشانده و محو سلطه آمریكا، اسرائیل و متحدان اروپایی آنهاست ولی در این میان، هجوم مردمی به دفاتر شركت های هواپیمایی آمریكا و كشورهای اروپایی و یا به گفته آن برادر مصری، حضور در فرودگاه های كشورهای عربی و ممانعت از سوختگیری هواپیماهای اروپایی و آمریكایی می تواند بخشی از این مبارزات تلقی شود.

چرا كه تحریم تحویل سوخت به هواپیماهای جمهوری اسلامی ایران تنها به خاطر مقابله ایران اسلامی با آمریكا و اسرائیل صورت گرفته و می گیرد، بنابراین حمله به دفاتر شركت های هواپیمایی آمریكا و اروپا به یقین درسی فراموش نشدنی برای قدرت های استكباری خواهد بود.

مخصوصا آنكه جمهوری اسلامی ایران در اقدامی از نوع مقابله به مثل از تحویل سوخت به هواپیماهای اروپایی خودداری می كند ولی برخی از كشورهای عربی با تحویل سوخت عملا در خدمت آمریكا و اسرائیل قرار گرفته و آشكارا به ملت های مسلمان خیانت می كنند. آیا این خیانت نباید با پاسخی پشیمان كننده از سوی ملت های مسلمان روبرو شود؟!.../تحلیل:عصرایران