اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیشنهاد کاری پوتین به برلوسکنی


رئیس جمهوری روسیه به نخست وزیر اسبق ایتالیا پیشنهاد داده با پذیرش تابعیت این کشور، سمتی را در دولت عهده دار شود.

خبرگزاری مهر: رئیس جمهوری روسیه به نخست وزیر اسبق ایتالیا پیشنهاد داده با پذیرش تابعیت این کشور، سمتی را در دولت عهده دار شود.

«ولادیمیر پوتین» به «سیلویو برلوسکنی» پیشنهاد تابعیت روسیه را داده است. این روزنامه ایتالیایی نوشت پوتین با دادن این پیشنهاد به برلوسکنی گفته است وی می تواند منصبی را در دولت عهده دار شده و به قدرت باز گردد.

در همین رابطه برلوسکنی گفته است آینده اش می تواند کار کردن به عنوان یک وزیر در دولت روسیه باشد. پوتین و برلوسکنی صرفنظر از مناسبات دو کشور روسیه و ایتالیا، روابطی صمیمانه داشته و از دوستان نزدیک در عالم سیاست به شمار می روند.

این نخستین بار نیست که روسیه به یک شخصیت صاحب نام پیشنهاد تابعیت می دهد. در ژانویه ۲۰۱۳ نیز مسکو به «ژار دوپاردیو» بازیگر فرانسوی گذرنامه روسی داد. گفتنی است برلوسکنی ۸۷ ساله در سال ۲۰۱۳ میلادی زمانیکه نخست وزیر ایتالیا بود با اتهامات مختلفی از جمله فساد مالی و اخلاقی مواجه شد، امری که برای چند سال وی را از عرصه سیاست دور کرد.


ویدیو مرتبط :
خودرو ضد موشکی پوتین در تهران + لحظه ورود پوتین به تهرا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیشنهاد جدید اردوغان به ولادیمیر پوتین درباره سوریه



با وجود تنش بین ترکیه و روسیه مطرح شد

پیشنهاد جدید اردوغان به ولادیمیر پوتین درباره سوریه

درخواست اخیر ترکیه از «ناتو» برای استقرار موشک های «پاتریوت» در مرز این کشور با سوریه و موافقت ناتو با این درخواست، بعد جدیدی را به تنش های منطقه ای مرتبط با بحران سوریه افزوده است. در این میان،اردوغان پیشنهاد جدیدی درباره سوریه به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ارائه کرده است.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

درخواست اخیر ترکیه از «ناتو» برای استقرار موشک های «پاتریوت» در مرز این کشور با سوریه و موافقت ناتو با این درخواست، بعد جدیدی را به تنش های منطقه ای مرتبط با بحران سوریه افزوده است. در این میان، واکنش روسیه به این ماجرا نشان می دهد که انتظار وقوع دور جدیدی از تنش ها میان مسکو و آنکارا به هیچ وجه دور از ذهن نیست. 

به گزارش «تابناک»، درخواست ترکیه برای استقرار موشک های «پاتریوت» ناتو در مرز این کشور با سوریه، بار دیگر روابط آنکارا با مسکو را پیچیده کرده است. با این حال، به نظر می رسد با وجود مخالفت صریح روسیه، ترکیه قصدی برای بازگشت از تصمیم خود ندارد.

با این حال، روزنامه «ملیت» ترکیه با انتشار مطلبی در این زمینه می نویسد از آنجا که واکنش روسیه برای مقامات ترکیه قابل پیش بینی بوده، آن ها وارد جنگ لفظی با مسکو نشده و تنها به تأکید بر اینکه هدف آن ها از استقرار موشک ها صرفاً دفاعی است، بسنده کرده اند.

به نوشته این روزنامه، مقامات آنکارا معتقدند واکنش روسیه به استقرار موشک های پاتریوت، مشابه واکنش پیشین این کشور به رادار سامانه موشکی ناتو در «کوره جیک» است. اما در شرایطی که قرار است ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در ماه دسامبر به ترکیه سفر کند، هیچ یک از دولتمردان ترکیه خواستار ایجاد تنش در روابط با مسکو نیست.

آنکارا که به شدت مایل به ارتقای روابط اقتصادی و راهبردی خود با روسیه است، هنوز اعتقاد دارد می توان روسیه را به پذیرش یک فرایند گذار به منظور کنار رفتن بشار اسد در سوریه متقاعد کرد. رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه قصد دارد موضوع یک «تغییر مدیریت شده در سوریه بدون اسد» را با پوتین مطرح نماید.

بر همین اساس، مقامات ترکیه صرفاً بر قابلیت دفاعی موشک های ناتو تأکید کرده و اظهار می دارند این موشک ها می تواند در مقابل حملات احتمالی از سوی سوریه، از آن ها محافظت کند. از سوی دیگر، مخالفت های شدید روسیه، آن ها را به این فکر انداخته که به جای موشک های ناتو، خود به ساخت و استقرار یک سامانه دفاع موشکی در کشورشان اقدام کنند.

با این حال، آن گونه که مشخص است، موضوع موشک های «پاتریوت» زمینه جدیدی را برای تقابل روسیه و ترکیه در منطقه فراهم کرده است. در آخرین مورد پیش از این، فرود اجباری یک هواپیمای روسی در آنکارا و بازرسی آن، آنچنان خشم مقامات مسکو را برانگیخت که ولادیمیر پوتین، سفر خود به ترکیه را به سبب آن به تأخیر انداخت.

اما آنچه این بار می تواند حتی به ماجرا ابعاد تقابلی بیشتری ببخشد این است که مخالفت روسیه با استقرار موشک های ناتو، صرفاً به سبب حمایت این کشور از سوریه نیست؛ بلکه مسکو از دیرباز گسترش ناتو به سمت شرق را به منزله تهدیدی جدی علیه امنیت خود تلقی کرده و به شدت با هر نشانه ای از این امر مخالفت کرده است.

در حقیقت، روس ها اوضاع کنونی را نه صرفاً در قالب تقابل ترکیه با سوریه، بلکه در چارچوب گسترده تر تقابل غرب با خود نگریسته و مورد ارزیابی قرار می دهند. بر این اساس، مشخص نیست ترکیه تا چه حد توانست آن گونه که مایل است، روسیه را به بی خطر بودن این سامانه موشکی متقاعد کند./تابناک