اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیشنهاد وزیر خارجه اردن در دیدار با ظریف


ناصر جوده، وزیر امور خارجه پادشاهی اردن که به ایران سفر کرده است ظهر امروز با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

ایسنا: ناصر جوده، وزیر امور خارجه پادشاهی اردن که به ایران سفر کرده است ظهر امروز با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

محمد جواد ظریف در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور وزیر امور خارجه اردن در ایران، ضمن تاکید بر لزوم ادامه گفت‌وگوها و همکاری‌های کشورهای منطقه درباره افراطی‌گری و تروریسم افزود: اقدامات تروریستی وحشیانه که نمونه آن را در مرگ خلبان اردنی شاهد بودیم قابل قبول نیست و باعث خدشه به تصویر اسلام می‌شود. آنان علاوه بر جرایمی که مرتکب می‌شوند، تلاش می‌کنند بین ما تفرقه ایجاد کنند.

وی افزود: ما هم معتقد به تعامل و تبادل نظر جدی و صریح درباره موضوعات مختلف منطقه‌ای هستیم تا به یک درک متقابل برسیم.

وزیر امور خارجه کشورمان به تلاش‌های رژیم صهیونیستی در تغییر توجهات کشورهای منطقه از مسایل اصلی به مسایل فرعی اشاره کرد و افزود: توجه به این ترفند اسراییلی‌ها به نفع همگان در منطقه خواهد بود.

ظریف با بیان این که روابط با همسایگان و مسایل منطقه‌یی اولویت اصلی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است تاکید کرد: من همواره اعلام کرده‌ام مسایل منطقه‌یی برای ما اولویت دارد و ما نیازمند بحث درباره ترتیبات منطقه‌یی هستیم.

او با بیان این که خاورمیانه و خلیج فارس منطقه ماست و ما بخشی از آن هستیم افزود: ایران آماده همکاری در خصوص یک برنامه بلند مدت در موضوعات مختلف با همه کشورهای منطقه است.

در این دیدار، وزیر امور خارجه اردن هم ضمن ابراز خرسندی از سفر به ایران، رایزنی با مقامات ایرانی در شرایط کنونی منطقه را بسیار با اهمیت توصیف کرد و افزود: ایران کشوری مهم در منطقه است و معتقدیم می‌توانیم در موضوعات منطقه‌یی با تهران هم‌فکری و پیرامون موضوعات گوناگون تبادل نظر داشته باشیم.

جوده، تروریسم و افراطی‌گری را مشکل اصلی منطقه دانست و افزود: این مشکل شیعه یا سنی نمی‌شناسد.

وزیر خارجه اردن گفت‌وگو درباره مسایل منطقه را از اصول بنیادین سیاست خارجی کشورش خواند و افزود: بی‌ثباتی و خشونت و افراطی‌گری در منطقه ما چند سالی است ریشه دوانده و ما معتقدیم هر چه زودتر باید ثبات سیاسی و امنیت به منطقه باز گردد و به همین منظور نیازمند یک وحدت و انسجام میان همه کشورهای اسلامی هستیم که در این راستا گفت‌وگو با برادران ایرانی و رایزنی در خصوص مسایل منطقه‌یی برای ما مهم است.

وی در ادامه با توجه به نقش پر رنگ منطقه‌یی ایران، افزود: خوب است اتحادیه عرب همانند گفت‌وگوهایی که با دیگر کشورها دارد، گفت‌وگوی عربی – ایرانی هم داشته باشد.

در این دیدار علاوه بر موضوعات فوق درباره موضوع فلسطین، تحولات عراق و سوریه و نیز آخرین تحولات مذاکرات هسته‌ای تبادل نظر شد. هم‌چنین قرار شد موضوع برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی میان دو کشور هر چه سریع‌تر در دستور کار قرار گیرد و در آینده نزدیک برگزار شود.


ویدیو مرتبط :
دیدار دکتر روحانی و وزیر خارجه اردن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیشنهاد وزیر خارجه انگلیس برای دیدار با ظریف


منابع غیررسمی از پیشنهاد «ویلیام هیگ» وزیر خارجه انگلیس برای دیدار با «محمدجواد ظریف» همتای ایرانی‌اش در نیویورک خبر داده‌اند.

خبرگزاری فارس: منابع غیررسمی از پیشنهاد «ویلیام هیگ» وزیر خارجه انگلیس برای دیدار با «محمدجواد ظریف» همتای ایرانی‌اش در نیویورک خبر داده‌اند.

 این دیدار در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل انجام می‌گیرد. هیگ چندی قبل بعد از انتصاب ظریف به سمت وزارت خارجه، برای تبریک با وی تماس تلفنی گرفته بود.