اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیشنهاد قرائتی برای تفکیک جنسیتی: دخترها صبح و پسرها بعداز ظهر درس بخوانند



کلاسهای دانشگاهی دختران صبح و پسران عصر برگزار شود

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر اسلامی کردن دانشگاهها گفت: جز در موارد ضرورت، باید کلاس های دانشجویان دختر صبح ها و دانشجویان پسر عصرها برگزار شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محسن قرائتی امروز دوشنبه در اولین نشست سراسری تشکلهای دانشجویی که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، گفت: "یک انقلاب و کودتا باید در حوزه علم ایجاد شود تا علم بی فایده از گردونه خارج شود."

وی با تاکید بر اسلامی کردن دانشگاهها ادامه داد: "جز در موارد ضرورت، باید کلاسهای دانشجویان دختر صبح ها و دانشجویان پسر عصرها برگزار شود و نباید برگزاری این کلاسها تداخل داشته باشد."

حجت الاسلام قرائتی با بیان اینکه تشکل های دانشجویی باید رنگ دینی را در فعالیتهایشان پررنگ کنند، گفت: "قرآن محوری باید در راس کار تشکلها قرار گیرد چرا که سیاست قرآنی ماندگار است."

وی خطاب به تشکلهای دانشجویی گفت: "کار فرهنگی ماندگار انجام دهید؛ وظیفه شما بیش از یک کار سیاسی است. رسالت ما دست گذاشتن بر روی نقاط ضعف نیست و اگر دانشگاهی ضعیف است آن را کمک کنید. قرآن در دانشگاهها غریب است برای آن وقت بگذارید."

قرائتی خطاب به تشکلهای دانشجویی با بیان اینکه مراقب باشید خود را به خط های سیاسی نفروشید، افزود: "موضع خود را حق قرار دهید و تحت تاثیر عوامل دیگر قرار نگیرید."

وی ادامه داد: "عیب های نظام را توجیه نکنید، نظام را تضعیف نکنید، بلکه نظام را تکمیل کنید."/مهر


ویدیو مرتبط :
گزارش یک طرح تفکیک جنسیتی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیشنهاد قرائتی برای تفکیک جنسیتی


در آنجا گفتم آیا نمی‌توانید کاری کنید که به طور مثال دختر‌ها صبح درس بخوانند و پسرها بعد از ظهر و آیا لزومی دارد که دانشجویان ما در دانشگاه‌ها به صورت مختلط تحصیل کنند.

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی با دفاع از مسئله تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها، تحقق این موضوع را مثبت ارزیابی کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی با حضور در اولین نشست هماهنگی تشکل‌های اسلامی دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور در جمع دانشجویان و فعالین تشکل‌های دانشجویی سخنرانی کرد.

وی خطاب به فعالین دانشجویی گفت: سرمایه وجودی‌تان بسیار مهم است؛ چراکه حضرت علی نیز می‌فرمایند قیمت شما بهشت است، پس خود را ارزان نفروشید.

وی افزود: آیا می‌توانید به صراحت بگویید که هر چه دانشگاه‌ها در جامعه بیشتر باشند آن جامعه دین‌دار‌تر است؟ پس باید هم به خود سازی روی بیاورید و هم به پاک سازی و علم‌های بیهوده را از دانشگاه‌ها خارج کنیم.

وی سپس با اشاره به مسئله تفکیک جنسیتی دانشگاه‌ها گفت: در جلسه‌ای که با حضور مسئولان دانشگاه‌های دولتی و آزاد دعوت شدم، قرار شد در خصوص اسلامی کردن دانشگاه‌ها سخنرانی کنم.

قرائتی افزود: در آنجا گفتم آیا نمی‌توانید کاری کنید که به طور مثال دختر‌ها صبح درس بخوانند و پسرها بعد از ظهر و آیا لزومی دارد که دانشجویان ما در دانشگاه‌ها به صورت مختلط تحصیل کنند.

قرائتی با دفاع از مسئله تفکیک جنسیتی دانشگاه‌ها گفت: چرا این طور است که فرزندان ما در مقطع دبستان، راهنمایی و دبیرستان، به صورت مجزا تحصیل می‌کنند اما در مقطع دانشگاه که شهوت جوانان اوج می‌گیرد باید مختلط باشند.

وی با تاکید کار آمد بودن علم گفت: ما 4 نوع تجاوز داریم؛ تجاوز به مال، جان، ناموس، و آبرو اما به تحقیق می‌توانیم بگوییم که بیشترین تجاوز به آبروی مردم شکل می‌گیرد اما هیچ حقوقدانی برای این مسئله قانونی وضع نکرده است.

قرائتی خطاب به تشکل‌های دانشجویی گفت: قرآن و نماز را محور کارهای قرار دهیم و حتی فعالیت‌های سیاسی‌تان را نیز با محوریت قرآن انجام دهید؛ در بخش‌های فرهنگی نیز توجه خودتان را به کارهای ماندگار معطوف کنید.

وی با تاکید بر وجود عیب‌ها و نواقص مختلف احتمالی در نظام اسلامی گفت: توجیه کردن این عیب‌ها نوعی حماقت است و تضعیف کردن نظام نیز قطعا جنایت است اما وظیفه و رسالت شما فعالین دانشجویی تکمیل نواقص و عیب‌ها است.

قرائتی با اشاره به انتخابات تشکل‌ها و حتی انتخابات کشوری گفت: کسی که می‌بیند فرد با ارزش و بالاتری وجود دارد اما از فرد بی ارزش‌ترین حمایت می‌کند و او را انتخاب می‌کند؛ به خدا مومنین و به پیغمبر خدا خیانت کرده است.

وی در پایان با اشاره به مسئله ازدواج دانشجویان گفت: انسان‌ها از دو ناحیه مهم غفلت و شهوت ضربه می‌خورند که دوای غفلت نماز است و دوای شهوت ازدواج است و لذا باید هموار سازی ازدواج دانشجویان اقدامات موثری را انجا دهیم.