اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیشنهاد صادرات مرغ رد شد



 

 

پیشنهاد صادرات مرغ رد شد

 

 

مدیر عامل اتحادیه ی سراسری مرغداران گوشتی كشور اعلام كرد: با پیشنهاد صادرات مرغ مازاد تولیدی كشور موافقت نشده و به دلیل گذشتن تاریخ مصرف، اولویت مصرف با مرغ منجمد خارجی شده است، در حالی كه تولید داخلی روی زمین مانده است.

حسین مقدم نیا در گفت وگو با خبرنگار دامپروری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار كرد: با توجه به افزایش تولید مرغ در پی درخواست مسوولان، هم اكنون مرغ های تولیدی در واحد های مرغداری سنگین وزن شده و قیمت آن بسیار كاهش یافته است كه تولید كنندگان طی نامه ای از معاونت اول ریاست جمهوری خواستار رسیدگی به این موضوع شدند كه بخشی از تولید صادر و طبق وعده ی مسوولان مربوطه تولید مازاد جمع آوری شود.

مقدم نیا افزود: رسیدگی به این درخواست به وزارتخانه های جهاد كشاورزی و صنعت، معدن و تجارت ارجاع داده شد كه بی نتیجه مانده و با صادرات مرغ موافقت نشد.

وی خاطرنشان كرد: براساس این پیشنهاد پنج درصد از تولید داخلی كه قابلیت صادرات دارد، به كشور های حاشیه ی خلیج فارس صادر شود و برای هر كیلو صادرات ۵۰۰ تومان جایزه ی صادراتی در نظر گرفته شود، اما با توجه به این كه این طرح بار مالی برای بخش دولتی دارد بی نتیجه و بدون پاسخ مانده است.

مدیرعامل اتحادیه ی سراسری مرغداران گوشتی كشور تصریح كرد: مازاد تولید از سوی وزارت بازرگانی جمع آوری نمی شود؛ در حالی كه جمع آوری مرغ منجمد به پس از ماه رمضان موكول شده بود.

به گفته مقدم نیا جمع آوری نشدن مازاد تولید و نداشتن صادرات باعث سنگین شدن مرغ در مرغداری ها، افزایش هزینه های تولید، افت كیفیت محصول، تبدیل شدن بخشی از گوشت به چربی و افزایش بیماری در واحد های تولیدی و مشكل در دوره های بعدی تولید می شود.

وی گفت: در حال حاضر هر كیلو مرغ زنده درب مرغداری هزار و ۹۰۰ تومان از مرغدار خریداری و كیلویی دو هزار و ۹۰۰ تومان در بازار مصرف عرضه می شود.

مدیرعامل اتحادیه ی سراسری مرغداران گوشتی كشور تصریح كرد: چهار درصد از تولید به صورت منجمد جمع آوری می شود كه نسبت به تولید ۲۰۰ تنی بسیار ناچیز است و تاثیری در بهبود بازار تولید ندارد.

وی با اشاره به این كه ماهانه ۸۰ تا ۸۵ میلیون قطعه جوجه ریزی می شود، گفت: در حال حاضر كشش بازار به اندازه ی جذب تولید نیست و ضرورت دارد دولت چاره ای برای صنعت بیندیشد.

مقدم نیا اظهار كرد: ذخیره سازی و مصرف روزمره لازم و ملزوم یكدیگر هستند كه نیازمند مدیریت و برنامه ریزی تنظیم بازار است، اما اكنون ذخیره سازی خارجی در اولویت مصرف قرار گرفته در حالی كه توید اصلی داخلی زمین مانده است، لذا باید برای استمرار تولید و جلوگیری از كاهش قدرت خرید مردم حمایت شود..... /  خبرگزارى ایسنا


ویدیو مرتبط :
صادرات مرغ و تخم مرغ به 10 کشور منطقه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیشنهاد رئال برای خرید اوزیل رد شد



 

 

 

پیشنهاد رئال برای خرید اوزیل رد شد

 

پیشنهاد رئال برای خرید اوزیل رد شد

در حالی که در بازی رئال مادرید و بایرن مونیخ همه چشم‌ها به میدان بود، خورخه بالدانو، مدیر ورزشی رئال داشت بر سر خرید مسعود اوزیل مذاکره می‌کرد.

ملی‌پوش جوان آلمانی در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی خوش درخشید و چندین باشگاه اروپایی از جمله مادرید به دنبال خرید او هستند.

بالدانو در بین دو نیمه بازی، به خبرنگار شبکه ZDF گفت علاقه رئال به اوزیل جدی است: «بله، برای او پیشنهادی داده‌ایم.»

با این حال کلاوس آلوفس، مدیر ورزشی وردر برمن گفته این پیشنهاد چندان قابل توجه نبوده: «پیشنهاد آنها ارزش چانه‌زنی نداشت.»

بالدانو گفته بود که خریدهای رئال مادرید تمام نشده، هر چند که آنها تاکنون 63 میلیون یورو خرج بازیکنانی مانند ریکاردو کاروالیو، آنخل دی‌ماریا و سامی خدیرا کرده‌اند.

اوزیل هم رسما اعلام کرده که با باشگاهی صحبت نکرده است. این در حالی است که گفته می‌شود بارسلونا بر سر قیمت او به توافق رسیده (این خبر در آلمان به شدت تکذیب شد) و منچستر یونایتد هم به دنبال پیشنهادی برای خرید اوست.

ژوزه مورینیو پس از دیدار گفت که امیدوار است رئال مادرید به دنبال خرید اوزیل باشد: «او بازیکن خیلی خوبی است و خیلی خوشحال خواهم شد اگر به ما بپیوندد. مربی آنها گفته نه، اما باید ببینیم چه می‌شود. اگر او بیاید عالی می‌شود.»

گفته می‌شود حداقل 25 میلیون یورو لازم است تا برمن راضی به فروش یکی از ستاره‌هایش شود. این در حالی است که قرارداد او خرداد آینده به پایان می‌رسد.