اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیشنهاد جنجالی علیه علی دایی!


در فدراسیون فوتبال پیشنهادی شنیده شده كه البته رد شده است: «دایی را ممنوع‌المصاحبه كنید.»

تابناک: در فدراسیون فوتبال پیشنهادی شنیده شده كه البته رد شده است: «دایی را ممنوع‌المصاحبه كنید.»

بیشتر از دو هفته‌ای است كه فوتبال تحت تاثیر اتهامی قرار گرفته كه دایی به قهرمانی زده. حالا در كنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی‌ها به جای اینكه مربیان بحث فنی را پیش كشیده و در مورد ضعف و قوت تیمشان صحبت كنند، بعضا اشاره به مسائل داوری دارند یا به نحوی هر مساله‌ای را به ادعایی ربط می‌دهند كه دایی شانزده، هفده روز پیش مطرح كرد.

همین اتفاق هم باعث تنش‌هایی در فوتبال شده و مسئولان فدراسیون را نگران كرده است. به همین خاطر اینطور كه گفته می‌شود در ساختمان سئول بعد از بحث و بررسی‌های انجام شده یك پیشنهاد روبروی مسئولان انضباطی قرار گرفته.

پیشنهاد این است: «دایی را ممنوع‌المصاحبه كنید.» این پیشنهاد برای از بین بردن تنش‌های موجود در فوتبال خصوصا در كنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی‌ها داده شد اما از قرار معلوم مسئولان انضباطی با این پیشنهاد موافقت نكردند.

دلیل رد شدن این پیشنهاد كه به نظر در رفع تنش‌ها كمك كننده است چه می‌باشد؟ گویا مسئولان ماجرای ممنوع‌المصاحبه شدن دایی در سال‌های گذشته را پیش كشیده‌اند. چند سال پیش كه مسئولان كمیته انضباطی برای جلوگیری از جار و جنجال‌ها دایی را ممنوع‌المصاحبه كردند نه‌تنها مشكلی حل نشد بلكه این مربی حكم كمیته انضباطی را به سخره گرفته و به جای حرف زدن در ارتباط با بازی در مورد سرماخوردگی و داروهایی كه به درد این بیماری می‌خورد صحبت كرده بود.

به همین خاطر وقتی مسائل مربوط به آن روزها دوباره در ذهن مسئولان تداعی شد به این نتیجه رسیدند كه ممنوع‌المصاحبه كردن دایی دردی را دوا نمی‌كند و فقط باعث تنش بیشتری می‌شود اما آنچه مسلم است و این روزها بدجور ذهن مسئولان فدراسیون را به خود مشغول كرده این است كه چطور می‌توان تنش‌ها را كم كرد؟‌

البته این مسئولان اگر كمی به عقب برگردند و ضعف‌های خود را در برخورد با مسائل بررسی كنند، به‌طور حتم خودشان را بیشتر از هر كسی سرزنش كرده و عامل اصلی ایجاد تنش می‌دانند.

اتفاقاتی كه بعد از بازی پرسپولیس و سپاهان افتاد اگر با مدیریت قوی پیش می‌رفت و مسوولان سعی در مهار آن را داشتند حالا برای آرام كردن شرایط موجود به فكر راه‌حل‌هایی از قبیل ممنوع‌المصاحبه شدن دایی نمی‌افتادند.


ویدیو مرتبط :
دانلود کلیپ مصاحبه جنجالی علی دایی علیه رویانیان-تو رفتنی هستی،امثال دایی و کریمی می مانند.

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

همه چیز در مورد بازداشت محمد مایلی کهن/مصاحبه جنجالی درخشان علیه علی دایی



اخبار,اخبارورزشی,شکایت علی دایی از محمد مایلی‌کهن


 اخبار ورزشی  - همه چیز در مورد بازداشت محمد مایلی کهن؛حاجی از شرایطش راضی است؟

 زندانی شدن محمد مایلی کهن سوژه روز تمامی رسانه ها است.

به گزارش  آریا ، بعد از محکومیت محمد مایلی کهن به 4 ماه زندان بابت مصاحبه هایش علیه علی دایی شاید هیچکس فکرش را نمی کرد که این مربی به زندان بیفتد.ولی دیروز محمد مایلی کن شخصاً به کلانتری ارگ مراجعه کرد و وی را دستبند به دست به زندان اوین منتقل کردند.بدون شک این اتفاق یکی از تلخترین اتفاقات کل تاریخ فوتبال ایران است که یک مربی بواسطه شکایت شاگردش به زندان میفتد.

در حالی که بسیاری از اهالی ورزش و بزرگان فوتبال می توانستند تلاش خود را برای آشتی دو چهره همیشه معترض فوتبال ایران انجام دهند ولی تلاش زیادی در این مورد صورت نگرفت و علی دایی نیز سر حرف خود ماند تا مایلی کهن به زندان برود.


به زندان رفتن مایلی کهن با واکنش اهالی فوتبال مواجه شده است.در جدیدترین اظهار نظر حمید درخشان سرمربی پرسپولیس نسبت به زندانی شدن مایلی کهن واکنش نشان داد و گفت: امروز بدترین روز فوتبال ایران بود. واقعا نمی‌دانم چه بگویم. مردانگی کجا رفته و حرمت شاگردی و استادی چه می شود؟اولین نفری که علی دایی را به تیم ملی دعوت کرد مایلی کهن بود. یک نفر قتل می کند و پدر و مادر مقتول او را می بخشند اما برای یک کلام آقای مایلی کهن او بخشیده نشد و به زندان رفت. آقای مایلی کهن دیر یا زود از زندان بیرون می آید و مردم ما آنقدر لطف دارند که او با عزت این دوران را می گذراند اما روسیاهی‌اش برای فوتبال ما می‌ماند.


درخشان که در نیم فصل اول به شکل عجیبی جایگزین دایی شد حالا این مصاحبه و کنایه اش به سرمربی سابق سرخپوشان شاید با پاسخ تند دایی مواجه شود.

منصور پورحیدری دیگر چهره سرشناس فوتبال ایران نیز نسبت به زندانی شدن مایلی کهن واکنش نشان داد و گفت: من دوست نداشتم چنین اتفاقاتی رخ دهد. به هر حال صحبت‌هایی بین این دو نفر مطرح شد و در نهایت دادگاه هم حکم داد.

 

این موضوع سروصدای زیادی به‌پا کرد، اما امیدوارم مشکلات این دو نفر با وساطت بزرگان فوتبال حل شود. مایلی‌کهن و دایی جزو بزرگان فوتبال ایران هستند و این ماجرا در خارج از ایران قطعا بازتاب خوبی نخواهد داشت. اشتباهاتی از سوی طرفین انجام شد، ولی باید این مشکلات را حل کرد. همانطور که گفتم، دایی و مایلی‌کهن جزو بزرگان فوتبال ایران هستند و زحمات زیادی کشیده‌اند. واقعا دوست نداشتم چنین مسائلی را ببینم و امیدوارم هرچه زودتر این ماجرا ختم به خیر شود.


به جرات می توان گفت زندانی شدن مایلی کهن اتفاق بسیار تلخ و تکان دهنده ای برای فوتبال و ورزش ایران است که مطمئناً بازتاب جهانی خوبی برای فوتبال ما نخواهد داشت.همه امیدوار هستند که امروز علی دایی اعلام رضایت کند تا مایلی کهن از زندان آزاد شود و به طور یقین این اقدام دایی می تواند بر بزرگی وی بیفزاید.


مازیار ناظمی مدیر روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان نیز در گفتگویی با یکی از رسانه ها گفت: پیگیری هایی که کرده ایم این بوده که خیلی از بزرگان ورزش از علی دایی خواسته اند تا رضایت دهد و ممکن است که او امروز این کار را انجام دهد و البته محمد مایلی کهن هم باید از موضع خود کوتاه بیاید. دیدگاه ما این است که اگر این اتفاق بیفتد شکایت وزارت از دایی را به اینجاها نکشانیم. وزارت ورزش و شخص وزیر نه به دنبال این هستند که کسی را جریمه کنند نه کسی به زندان برود. فقط می خواهیم به کسی بی حرمتی نشود و اگر ادعایی مطرح می شود برای افکار عمومی مسئله روشن شود. وزارت می خواهد که فضای ورزش از شکایت و شکایت کشی کم شود.

محمدزاده رئیس کمیته اخلاق نیز از افرادی هست که تلاش دارد دایی را راضی کند تا از شکایتش صرف نظر کند.وی در گفتگویی تاکید کرده است: شکایت دایی از مایلی‌کهن موضوعی شخصی است و قاعدتا کمیته اخلاق نمی‌ تواند به آن ورود کند. اما من خودم احتمال دارد که به دایی زنگ بزنم تا او رضایت بدهد. البته باز هم می‌ گویم که این وظیفه قانونی کمیته اخلاق نیست. فوتبال ورزش حساسی است و میلیون ها بیننده دارد. به همین دلیل من فکر می‌ کنم اگر موضوعی پیش می‌ آید باید در درون فوتبال حل شود. به نظر من شکایت کردن در دادسرا باعث می‌شود فضای فوتبال آلوده شود.


در این میان دوست و رفیق نزدیک محمد مایلی کهن یعنی نادر فریاد شیران که همیشه یار و کمک مایلی کهن در تیم های مختلف بوده است در جدیدترین گفتگویش به آتش اختلافات افزوده و گفته است: حاجی با افتخار این کار را انجام داده و این رکورد هم به رکورد های این آقا اضافه شد که سرمربی اش را به زندان انداخت. اما برای من و مایلی کهن این مساله که چرا پرونده ما به‌جای دادگاه فرهنگ و رسانه در دادگاه ویژه کارکنان دولت رسیدگی شد جای تعجب دارد. متاسفانه ما چون وکیل نداشتیم و نتوانستیم به طور حقوقی از خودمان دفاع کنیم محکوم شدیم اما حتی به این قهرمان ملی احترام نگذاشتند و برای دادگاه تجدید نظر نه حاجی و نه بنده را احضار نکردند.


فریاد شیران در قسمت دیگری از حرفهایش گفته است: مشکل این است که اگر هر حرفی علیه دایی بزنم باز هم با حاجی هم سلولی نمی شوم. هم من و هم حاجی اگر ببینیم دایی باز هم پایش را فراتر از گلیمش برداشته علیه اش مصاحبه می کنیم، حتی اگر تا پای اعدام هم پیش برویم. هیچ اشکالی ندارد ما را در مملکت خودمان که زیر پرچمش با افتخار زندگی می کنیم اعدام کنند. بهتر از خیلی ها هستیم که زیر پرچم آمریکا قسم خورده اند.

شاید صحبتهای فریادشیران در این مقطع زیاد جالب نباشد و دایی را بیشتر عصبانی کند.بهتر است در این مقطع چهره های ورزشی سعی کنند با پادرمیانی این دو نفر را با هم آشتی دهند تا فوتبال ایران برای همیشه از این نوع جنجال و حاشیه دور بماند.


به نظر می رسد بعد از سالها اختلاف و جنجال و مصاحبه وقت آن رسیده که این دو نفر اختلافاتشان را با هم کنار بگذارند.زندانی شدن مایلی کهن وجهه خوبی برای فوتبال ایران ندارد.


متاسفانه شکایت و شکایت کشی در فوتبال ایران باب شده و در بسیاری موارد هم احترام به یکدیگر فراموش می شود و این مسائل یکی از دلایل عدم پیشرفت فوتبال کشور است.حاشیه و جنجال هیچوقت نمی تواند برای فوتبال ما مفید باشد و باید ریشه اینگونه مسائل برای همیشه در فوتبال خشکانده شود.دایی و کریمی و مایلی کهن و ... سرمایه های این فوتبال هستند و واقعا حیف است که این چهره ها بر علیه یکدیگر موضع گیری کنند.

 

 اخبار ورزشی  - آریا