اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیشنهاد تغییر نام تخمه "ژاپنی"


باید تخمه ژاپنی را با نام واقعی آن یعنی «جابانی یا جابونی» که منطقه ای در اطراف دماوند است، به مردم معرفی کنیم.

روزنامه خراسان: یک مقام ارشد دولتی که هر از گاهی پیشنهادهای جالبی را در سطح عمومی مطرح می کند، در دیدار اخیر خود با برخی فعالان اقتصادی از آنها خواسته است تا برخی اصطلاحات غلط در بازار داخلی را کم کم اصلاح کنند.

وی به عنوان نمونه اظهار داشته که باید تخمه ژاپنی را با نام واقعی آن یعنی «جابانی یا جابونی» که منطقه ای در اطراف دماوند است، به مردم معرفی کنیم.

منبع: تابناک



ویدیو مرتبط :
فروش انواع خشکبار - تخمه آفتاب گردان - تخمه کدو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احتمال ارائه پیشنهاد تغییر حداقل دستمزد91/ آغاز به کار کمیته‌های استانی



احتمال ارائه پیشنهاد تغییر حداقل دستمزد91/ آغاز به کار کمیته‌های استانی

نایب رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران با اعلام اینکه احتمالا برخی تلاش‌ها برای افزایش دوباره حداقل دستمزد در نیمه دوم سال‌جاری صورت خواهد گرفت، گفت: رصد تغییرات قیمت‌ها در تمام استان‌ها انجام می‌شود.

ابوالفضل فتح الهی در گفتگو با مهر از تشکیل کمیته های مختلف کاری برای انجام بررسی های ماهیانه تغییرات قیمت سبد معیشت خانوار به منظور تدوین بهترین پیشنهاد کارگران در جلسات تعیین حداقل دستمزد خبر داد و گفت: تمامی انجمن های کارگری عضو کانون عالی، موظف به رصد قیمت ها در همه استان های کشور شدند.

نایب رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران اظهار داشت: همچنین موظف شده اند تا تغییرات قیمتی اقلام مصرفی خانوار و نرخ های تورم را از وزارتخانه ها و نمایندگی های آن در استان ها دریافت کنند.

فتح الهی با تاکید بر اینکه برای دستیابی به بهترین روش تغییر حداقل دستمزد، باید کارها از ابتدای هر سال تا روزهای پایانی آن ادامه یابد، افزود: باید گفت امروز که در ماه پایانی نیمه اول سال قرار داریم، بررسی ها نه تنها زود آغاز نشده است بلکه دچار تاخیر زمانی نیز هستیم.

این مقام مسئول کارگری کشور بیان داشت: همچنین در ماههای آینده نرخ تورم و گزارشات تغییرات قیمت بانک مرکزی و مرکز آمار ایران را در کنار یکدیگر قرار خواهیم داد و با مطابقت آمارها، تلاش می کنیم تا نظرات کارگران را با همراهی سایر گروه های کارگری تدوین و آماده ارائه به شورای عالی کار کنیم.

وی ادامه داد: برای پرهیز از عجله و ارائه نرخ های غیرکارشناسی در تعیین حداقل دستمزد سال آینده کارگران، باید بررسی ها را در ماه های مختلف سال دنبال کنیم و با رصد همه تغییرات بتوانیم پیشنهاد نهایی خود را ارائه کنیم.

نایب رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران گفت: به تازگی در نشست هایی که با تامین اجتماعی داشتیم بر تغییر حقوق بازنشستگان در نیمه دوم سال جاری تاکید شده و قرار است در این زمینه برخی بررسی ها نیز صورت گیرد.

به گفته فتح الهی، امکان ارائه این پیشنهاد برای بررسی وضعیت معیشتی کارگران و تغییر دوباره حداقل دستمزد در نیمه دوم سال وجود دارد.

این مقام مسئول کارگری کشور تصریح کرد: متاسفانه افزایش حداقل دستمزد سال جاری کارگران به میزان 389 هزار و 700 تومان بر اساس نرخ تورم واقعی نبوده است. همواره برای دولت این نگرانی وجود داشت که اگر حداقل دستمزد امسال کارگران بیشتر از بازنشستگان و کارمندان باشد، ممکن است انتظاراتی را در آنها ایجاد کند.

وی همچنین به برنامه دولت برای اجرای فازدوم هدفمندی یارانه ها اشاره کرد و اظهار داشت: در زمان تعیین حداقل دستمزد سال جاری، دولت اعلام کرده بود که اگر حداقل دستمزد امسال کارگران با درصد بالا افزایش یابد، ممکن است اجرای فازدوم هدفمندی یارانه ها را با چالش هایی همراه کند که البته تا به امروز هم اجرا نشده است.

فتح الهی در پایان به این مطلب اشاره کرد که حداقل دستمزد 389 هزار و 700 تومانی امسال کارگران بر مبنای حداقل ها بوده است و نرخ تورم و سبد معیشت کارگران چندان در آن تاثری نداشته است./مهر