اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیشنهاد تغییر تابعیت به وزنه برداران ایرانی


بهداد سلیمی، کیانوش رستمی و سعید محمدپور سه وزنه برداری هستند که می گویند سه پیشنهاد برای تغییر تابعیت دارند؛ دو کشور عربی و یک پیشنهاد هم از یکی از کشورهای اروپایی.

روزنامه تماشا: المپیکی های وزنه برداری، از ایران می روند؟ بهداد سلیمی، کیانوش رستمی و سعید محمدپور سه وزنه برداری هستند که می گویند سه پیشنهاد برای تغییر تابعیت دارند؛ دو کشور عربی و یک پیشنهاد هم از یکی از کشورهای اروپایی.

این سه نفر بعد از اعتراض به رفتارهای کوروش باقری، سرمربی تیم ملی دیگر در اردوهای تیم ملی حاضر نشدند؛ نه آنها خواستند با باقری کار کنند و نه فدراسیون رضازاده قبول کرد مربی دیگری برای آنها انتخاب کند.

دیروز علیرضا دهقان در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا رکوردهای دسته 85 کیلوگرم را که متعلق به محمدپور بود زد. این بهانه ای شد تا تماشا با محمدپور تماس بگیرد. حرف محمدپور این بود اگر شرایط تغییر نکند، او و دوستانش تابعیتشان را تغییر و به یکی از این دو پیشنهاد جواب مثبت می دهند.

شایعه پیشنهاد تغییر تابعیت به وزنه برداران ایرانی

این روزها کمتر کسی از وزنه برداران المپیکی ایران خبر دارد. بعد از آن اتفاقاتی که افتاد از اردوی تیم ملی دور شده اید، اوضاع خوب است؟

- هر روز با کیانوش و بهداد می رویم سالن و تمرین می کنیم. باشگاهی در دهکده المپیک است. خدا را شکر وضعیت بهداد بهتر شده. من هم بدنم دارد بهتر می شود. کیانوش هم به آمادگی خوبی رسیده.

سجاد انوشیروانی و نواب نصیرشلال کجا هستند؟


- سجاد در اردبیل تمرین می کند. با نواب هم ارتباط داریم. او هم تمریناتش را در اهواز انجام می دهد.

مربی که ندارید، چطور تمرین می کنید؟ وضعیت سالن و امکانات راضی کننده است؟

- خودمان درست و اشتباه داریم تمرین می کنیم. تا الان روزی یک جلسه تمرین می کردیم اما از این هفته روزی دو نوبت تمرین داریم. به خاطر اینکه صبح ها سالن نبود، نمی توانستیم تمرین کنیم. خوشبختانه مسئولان سالن موافقت کرده اند که صبح ها هم از سالن استفاده کنیم ولی وضعیت سالن اصلا خوب نیست و همه جا را گرد و خاک گرفته. وضعیت غذا و امکانات دیگر هم که خوب نیست. به زور داریم تمرین می کنیم. مجبوریم، باید تمرین کنیم.

با این شرایط به آمادگی که فدراسیون برای رسیدن به اردوی تیم ملی گفته بود، می رسید؟


- خیلی وقت است که رسیده ایم. ما فقط یک خواسته داشتیم که با مربی غیر از کوروش باقری تمرین کنیم. حرف هایمان را هم گفتیم اما آقای رضازاده گفتند فدراسیون بودجه ندارد. ما به آقای رضازاده گفتیم اگر اردو باشیم در ماه هر کداممان یک میلیون تومان حقوقمان می شود. گفتیم پول پنج نفرمان که پنج میلیون می شود بدهید به یک مربی که بیاید بالای سر ما ولی قبول نکردند.

درباره این مسائل با مسئولان ورزش و کمیته ملی المپیک صحبتی نکردید. مثل اینکه وعده هایی داده شده بود.


- بهداد به عنوان نماینده ما المپیکی ها با وزیر ورزش و آقای افشارزاده صحبت کرده بود. موضوع دادن حقوقمان به یک مربی را هم گفته بود. آقای عباسی گفته بود شما حقوقتان را بگیرید، خودم حقوق مربی را می دهم.

اما اتفاقی که نیفتاد؟

- آقای رضازاده گفته بود که باقری اگر مربی دیگری بیاید، نمی ماند. ما پنج نفر وزنه بردار المپیکی یک طرف هستیم و کوروش باقری یک طرف. خب ق4درت دست یک نفر است. آقای عباسی و آقای افشارزاده هم قول رسیدگی داده بودند اما دو ماه شده و خبری نیست و هیچکس جوابی نمی دهد.

پارسال این موقع حسابی دور و برتان شلوغ بود و برای المپیک آماده می شدید. در این مدت خبری نشده، فدراسیون هیچ تماسی با شماها نگرفته است؟


- اوضاع همینطوری که بود دارد پیش می رود. انگار برای هیچکس مهم نیست ما هستیم یا نیستیم. انگار نه انگار که ورزشکاری در سطح اول دنیا هستیم. ماشاءالله تعداد ورزشکاران بیشتر شده، دیگر برایشان اهمیتی نداریم.

اگر این شرایط ادامه داشته باشد آخرش چه می شود؟


- بچه ها گفته اند درباره شرایطی که به وجود آمده حرفی نزنیم اما من می خواهم همه چیز را بگویم.

چه حرفی؟


- منظورم حرف های انتقادی از فدراسیون و کادر فنی و برخوردهای آنها نیست. اگر این شرایط ادامه داشته باشد، فردا دیگر کسی انتظاری از ما نداشته باشد. همین الان من و بقیه بچه های المپیکی از دو کشور عربی و یک کشور اروپایی پیشنهاد داریم. بچه ها گفته اند اینها را نگویم ولی من به شما می گویم. وقتی برایشانش رایط ما مهم نیست و نمی خواهند دنبال کارهای ما را بگیرند، فردا اگر اتفاقی افتاد نگویند چرا این کار را کردید.

مثل اینکه پیشنهادهایتان خیلی جدی است.


- خواسته آنها این است که برای تیم های ملی شان مسابقه بدهیم. اسم این تیم ها را نمی برم و درباره شرایطشان هم چیزی نمی گویم. ما برای اینکه بتوانیم برای این کشورها مسابقه بدهیم باید دو سال با تیم ملی در مسابقات بین المللی شرکت نکنیم. امسال نمی شود اما برای سال دیگر آزاد می شویم. من از طرف بقیه حرف نمی زنم اما اگر شرایط همین جوری پیش برود، می روم.

به نظر می رسد تصمیمتان را گرفته اید؟


- الان اگر بروم برای یک کشور دیگر مسابقه بدهم و هزارتا مدال هم بگیرم، ارزشی برایم ندارد ولی برخوردها را که می بینیم، ناخواسته مجبور می شویم چنین حرکت هایی را بکنیم. این همه زحمت کشیده ایم آخرش چه می شود؟ به نظر من مسئولان ورزش هم مقصر این برخوردها هستند.

خیلی ها وقتی آن اتفاقات افتاد و انتقادات از فدراسیون بالا گرفت، از شما حمایت کردند. بعضی ها هم می گفتند که حق مربی تان را ادا نکرده اید و حرمت شکنی شده است. در واقع شما را مقصر می دانستند.

- من می گویم این اتفاقات را جوری جلوه دادند که همه مردم فکر می کنند به خاطر مسائل بی اهمیت و الکی از مربی تیم ملی انتقاد می کنیم اما بچه های ما آنقدر هم بچه نیستند که به خاطر مسائل الکی؛ مثل اینکه مربی در اردو سر ورزشکار فریاد کشیده ناراحت شده باشند. مسائل خیلی بدتر از این چیزهایی بود که شنیده اید. کوروش باقری حرف هایی به من زده که الان نمی توانم به زبان بیاورم اما اگر لازم باشد در یک جمع روبروی خودش می گویم.

اما خودتان هم مقصرید. قبول دارید اگر قبل از المپیک این حرف ها را می زدید شاید اتفاقات دیگری می افتاد. همیشه می گفتید که همه چیز آرام و اردو هم خوب است.

- ما برای المپیک هدف داشتیم. ماه ها تمرین کرده بودیم. اگر این مسائل را می گفتیم همه چیز به هم می ریخت. ریسک بود.

ولی شما که نمی خواستید دروغ بگویید.


- ما اگر قبل از المپیک این چیزها را می گفتیم به مشکل می خوردیم. در اردو برایمان مشکل ساز می شد. زندگی ورزشی مان به باد می رفت.


خبر داری که علیرضا دهقانی در مسابقات آسیایی رکوردهایی را که در ایران زده بودی، شکسته؟


- من اولین سالی که در نوجوانان قهرمانی آسیا مسابقه دادم در حرکت دو ضرب در 85 کیلوگرم وزنه 175 کیلوگرم را زدم. بعد در 94 کیلوگرم وزنه زدم که بهترین وزنه هایم بود. علیرضا دهقان آخرین سال است که در نوجوانان وزنه9 می زند. من هنوز در مسابقات جهانی رکورد دارم.

این رکوردزنی به تو انگیزه می دهد یا حالا که از تیم ملی دور هستی خوشحالت نمیکند؟


- من که خوشحال می شوم و انگیزه می گیرم که بهتر تمرین کنم. بچه هایی که زمانی با من در اردوی تیم نوجوانان و جوانان بودند، الان اسمی از آنها نیست. ان شاءالله علیرضا به تیم ملی بزرگسالان هم برسد و رکوردشکنی هایش را ادامه بدهد. آقای باقری که گفته می تواند بهتر از ما تربیت کند. ما که سه دست و سه پا نداشتیم. حتما این بچه ها می توانند بهتر از ما شوند. خوشحال می شویم که به تیم ملی کمک کنند.

باور کنیم؟


- سعید محمدپور می گوید او و دو ملی پوش دیگر وزنه برداری از سه کشور پیشنهاد دارند تا برای تیم ملی آنها وزنه بزنند اما نه نامی از این کشورها می برد و نه مدرکی رسمی برای اثبات حرف هایش دارد. شاید او و دوستانش روزهای آینده برای اثبات حرف هایش مدرک ارائه کردند و شاید هم برای همیشه از ایران رفتند اما هنوز کسی حرف آنها را تایید نکرده است. اولین بار نیست که ورزشکاری از ایران ادعا می کند که به او پیشنهاد تغییر تابعیت داده اند.

سال ها پیش وقتی حسین رضازاده در وزنه برداری مطرح شد، شایعه کردند که او از ترکیه پیشنهاد دارد. بعدها گفته شد که این موضوع ترفندی بوده برای ترساندن مسئولان و گرفتن امتیازات بیشتر. سال های اخیر ورزشکاران و مربیان دیگری هم این ادعا را تکرار کردند اما هیچ خبر رسمی گفته آنها را تایید نکرد. در این مدت فقط مسعود هاشم زاده و سامان طهماسبی در کشتی فرنگی برای آذربایجان روی تشک رفتند. بعد از برکناری مهدی محمدزاده از ریاست فدراسیون شمشیربازی هم پسران او و امیر شبکه ساز به عضویت تیم ملی قطر درآمدند.


ویدیو مرتبط :
عکس جالب وزنه برداران زیر وزنه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پایان کار بهروزی‌ها در دسته ۶۹ کیلوگرم/ دست وزنه‌برداران ایرانی باز هم از مدال دور ماند



وزنه‌برداری قهرمانی جهان

وزنه‌برداری قهرمانی جهان - لهستان
پایان کار بهروزی‌ها در دسته ۶۹ کیلوگرم/ دست وزنه‌برداران ایرانی باز هم از مدال دور ماند

جابر و سجاد بهروزی در رقابت‌های دسته ۶۹ کیلوگرم وزنه‌برداری قهرمانی جهان به کار خود پایان دادند.

به گزارش خبرگزاری فارس، با برگزاری روز چهارم رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی 2013 جهان که به میزبانی وروسلاو لهستان در حال برگزاری است، دو وزنه‌بردار دیگر کشورمان به مصاف حریفان خود رفتند.

با آغاز رقابت‌های دسته 69 کیلوگرم مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان از ساعت 21:30 امشب به وقت ایران سجاد بهروزی و جابر بهروزی، دو وزنه‌بردار کشورمان به مصاف 10 وزنه‌بردار دیگر در این دسته رفتند.

با آغاز حرکات یکضرب و در رقابت بین وزنه‌برداران ایرانی، ابتدا سجاد بهروزی، با تجربه‌ترین ملی‌پوش کشورمان در بین تیم اعزامی به لهستان به روی تخته رفت و با موفقیت وزنه 140 کیلوگرمی را مهار کرد. در ادامه این جابر بهروزی بود که برای حرکت اول برای مهار وزنه 144 کیلویی بر روی تخته رقابت‌ها رفت که او هم مانند سجاد، عملکرد موفقیت‌آمیزی داشت و وزنه را به خوبی بالای سر برد.

در ادامه کار و برای حرکت دوم یکضرب نیز باز هم سجاد زودتر از جابر به روی تخته رفت که این بار او در مهار وزنه‌ 145 کیلویی در حالی که تا ثانیه‌های پایانی برای مهار آن صبر کرده بود، در نهایت ناکام ماند. سجاد بهروزی یک بار دیگر برای مهار این وزنه به روی تخته آمد که باز هم با همان اشتباه بار دوم، حرکت سوم را هم از دست داد و به کار خود در یکصرب با 140 کیلوگرم پایان داد و نهم شد.

جابر بهروزی با پایان کار سجاد برای حرکت دوم خود وزنه 147 کیلویی را انتخاب کرد که او نیز به خاطر شل گرفتن وزنه و رها شدن وزنه از دست راستش، این حرکت را از دست داد. در ادامه جابر همین وزنه را مهار کرد و کار خود را در یکضرب با 147 کیلوگرم پایان داد و در رده پنجم ایستاد. 

در پایان رقابت های یکضرب نماینده چین اول شد و وزنه برداران روس و کره شمالی دوم و سوم شدند.

به گزارش فارس، با آغاز حرکات دوضرب سجاد بهروزی خیلی زود برای مهار وزنه 168 کیلویی روی تخته آمد که این بار هم در حرکت اول موفق بود و این وزنه را بالای سر برد. سجاد در بار دوم در بالای سر بردن وزنه 175 کیلویی ناموفق بود. سجاد در مرتبه سوم هم در مهار این وزنه ناکام بود و با مجموع 308 کیلوگرم به کار خود در رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان پایان داد.

 همزمان با پایان کار سجاد، جابر بهروزی برای اولین حرکت برای مهار وزنه 176 کیلویی روی تخته آمد و موفق شد با قدرت از پس این وزنه بربیاید. جابر در ادامه وزنه 183 کیلوگرمی را هم با قدرت بالای سر برد. جابر در حرکت سوم از مهار وزنه 186 کیلویی عاجز ماند و با مجموع 330 گیلوگرم به کار خود پایان داد.

/فارس