اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیشنهاد به AFC برای کاهش سهمیه ایران


نشست مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا با مسئولان فدراسیون‌های عضو در شرایطی ابتدای فروردین ماه برگزار شد که برخی کشورهای عربی به کنفدراسیون فوتبال قاره کهن پیشنهاد دادند معیارهای تعیین سهمیه کشورها را تغییر دهند.

مهر: نشست مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا با مسئولان فدراسیون‌های عضو در شرایطی ابتدای فروردین ماه برگزار شد که برخی کشورهای عربی به کنفدراسیون فوتبال قاره کهن پیشنهاد دادند معیارهای تعیین سهمیه کشورها را تغییر دهند.

در این نشست که از ایران علی کفاشیان به همراه روسای کمیته‌های مختلف حضور داشتند، نمایندگان کشورهایی چون قطر و امارات که از نظر سخت افزاری شرایط مطلوبی در فوتبال آسیا دارند به کنفدراسیون فوتبال قاره کهن پیشنهاد دادند از این پس امتیازات آیتم‌هایی مانند تماشاگران و سطح کیفی لیگ را کم کنند.

این کشورها که در این دو فاکتور ضعیف‌تر از بقیه هستند - و البته ایران در این دو فاکتور بهتر از آنهاست - برای اینکه سهمیه فوتبال کشورهایی مانند ایران را کمتر کنند پیشنهاد دادند امتیاز ملاک‌هایی مثل ورزشگاه‌های استاندارد و زیرساخت‌ها بیشتر شود که البته این پیشنهاد با مخالفت مسئولان فدراسیون فوتبال ایران مواجه شد.

مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز پذیرفتند که در سال 2012 ملاک‌های گذشته برای تعیین سهمیه‌های کشورها در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا لحاظ شود و برای سال 2013 ملاک‌های جدیدی در نظر گرفته شود.

 این در حالی است که سال 2013 شرایط برای کشورهای مختلف از جمله ایران متفاوت خواهد بود و باشگاه‌ها و ورزشگاه‌ها باید شرایط استاندارد موردنظر کنفدراسیون فوتبال آسیا را کسب کنند.     


ویدیو مرتبط :
گلایه رانندگان سرویس مدارس از کاهش سهمیه سوخت در اردبیل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پاسخ ایران به AFC: مصوبه سهمیه بندی جدید را قبول نداریم



 

پاسخ ایران به AFC: مصوبه سهمیه بندی جدید را قبول نداریم

 

فدراسیون فوتبال ایران در پاسخ به سؤال AFC اعلام کرد مصوبه جدید لیگ قهرمانان آسیا را قبول ندارد.

به گزارش جام نیوز به نقل از فارس، مصوبه جدید مسئولان برگزارکننده لیگ قهرمانان آسیا با نارضایتی بسیاری از فدراسیون‌های عضو AFC روبه‌رو شد. در مصوبه جدید خیلی از فدراسیون‌ها علاوه بر جریمه شدن به دلیل نقص در ارائه مدارک با کاهش سهمیه در لیگ قهرمانان آسیا مواجه شدند.

فدراسیون فوتبال ایران نیز یکی از معترضان به مصوبه جدید کنفدراسیون فوتبال آسیا بود.

از چهار سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا دو سهمیه قطعی کاهش پیدا کرد و ایران صاحب دو سهمیه قطعی و دو سهمیه در پلی آف شد.

روز گذشته در اقدامی جدید از سوی AFC برگه‌های نظرسنجی در خصوص مصوبه جدید لیگ قهرمانان آسیا به فدراسیون‌ها ارسال شد. در این نظرسنجی از فدراسیون‌ها پرسیده شده بود آیا این مصوبه جدید را قبول دارند یا خیر. فدراسیون فوتبال ایران نیز در نامه‌ای مفصل و با ذکر دلایل اعلام کرد این مصوبه را قبول ندارد.

جواب این نظرسنجی به احتمال زیاد این هفته اعلام می‌شود.