اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیشنهاد بانک مرکزی برای چگونگی ارائه سبد کالا



اخبار,اخبار اقتصادی,سبد کالای حمایتی دولت

 
اخبار اقتصادی - پیشنهاد بانک مرکزی برای چگونگی ارائه سبد کالا

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی با اشاره به این که با حساب یارانه نقدی امکان پرداخت سبد کالایی وجود دارد گفت: بهترین زمان برای پرداخت یارانه نقدی نیمه ماه و اواخر هفته است.

به گزارش ایسنا، ناصر حکیمی با اشاره به برگزاری سومین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت اظهار کرد: آنچه که طی سه چهار سال اخیر در نظام بانکی دنیا مشاهده می‌شود این است که به جای این که مشتریان به سراغ بانک‌ها بروند بانک‌ها مشتریان خود را شناسایی می‌کنند و این امر دیر یا زود نظام بانکی ما را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی با اشاره به این‌که بهتر است در این زمینه از تجربیات سایر کشورها استفاده کرده و مسیر کوتاه‌تری را طی کنیم، تاکید کرد: در این راستا بحث بزرگ داده (Big Data) مطرح می‌شود که درواقع اطلاعاتی است که فرد پس از فعالیت در فضای مجازی از خود به جای می‌گذارد و شبکه بانکی با جمع آوری این اطلاعات و آگاهی از علایق و خواسته‌های مشتری می‌تواند اقدام به جذب مشتری کند.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی به نقش گوشی‌های هوشمند در بروز تحولات از سال‌های 2005 و 2006 اشاره و تصریح کرد: روند تمایلات بین المللی به سمتی است که از گوشی‌های هوشمند در کسب و کارها استفاده شود چرا که شخصی بودن و همچنین همراه بودن دو ویژگی اساسی گوشی‌های هوشمند است که هیچ یک ابزارهای فن‌آوری تاکنون چنین ویژگی‌هایی نداشته‌اند بنابراین شبکه بانکی کشور باید به دنبال زیرساخت‌هایی باشد تا بتواند خدمات خود را از طریق این گوشی‌ها ارائه کند.

حکیمی در ادامه به نقش شبکه‌های اجتماعی در کسب و کار و همچنین فعالیت سیستم بانکی اشاره و اضافه کرد: باید جنبه‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی را بررسی کنیم. دیدگاه‌هایی وجود دارد منبی بر این که دراین شبکه‌ها مسائل خارج از عرف رخ می دهد در صورتی که کارکرد شبکه‌های اجتماعی فقط چنین چیزی نیست و افراد طبق رویکرد و نیاز خود وارد این شبکه‌ها می‌شوند.

به گفته وی اگر افراد با هویت واقعی خود در شبکه‌های اجتماعی حضور پیدا کنند اطلاعات آن‌ها می تواند با ارزش و مفید باشد.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی به نقشه راه بانک مرکزی در دهه منتهی به 1400 اشاره و خاطرنشان کرد: گام اول دراین نقشه راه این است که بانک مرکزی باید به چه صورت کار کند و در این نقشه چارچوب کلی از شبکه بانکی ترسیم می‌شود اما بانک‌ها به عنوان بنگاه‌های اقتصادی مستقل خودشان باید نقشه راه را ترسیم کنند.

50 درصد از تخلفات مربوط به برداشت از حساب‌های بانکی است
حکیمی خاطرنشان کرد: گزارش‌هایی که به مقامات انتظامی ارائه می شود مبنی بر آن است که 50 درصد تخلفات مربوط به برداشت از حساب‌های بانکی است چرا که پای پول در میان است اما باید توجه کرد که بسیاری از تخلفات گزارش نمی‌شود.

وی با بیان این‌که حجم تخلفات در فضای مجازی ایران تفاوت معناداری با حجم تخلفاتی که در دنیا رخ می دهد ندارد، افزود: بیشتر تخلفات مربوط به فریب مردم است که در میان مدت با اطلاع رسانی بانک‌ها و با رشد فرهنگ استفاده از تراکنش‌های اینترنتی شاهد کاهش این نوع تخلفات خواهیم بود.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی درباره مقاومت بانک‌ها در اتصال درگاه‌هایشان به شاپرک گفت: بحث مقاومت مطرح نیست و در این زمینه بانک‌ها همکاری لازم را داشته‌اند اما دوبار از نظر فنی به زمان بیشتر برای اتصال به سامانه شاپرک نیاز داشتند که با آن‌ها همکاری می کنیم.

نیمه ماه بهترین زمان پرداخت یارانه نقدی
حکیمی در پاسخ به این که آیا زمان واریز یارانه نقدی تغییر می‌کند گفت: از روز اول که بحث پرداخت یارانه نقدی مطرح شد درباره زمان بندی صحبت‌هایی را انجام دادیم که اگر پرداخت یارانه‌ها همزمان با پرداخت حقوق در ابتدا یا انتهای ماه باشد سیستم بانکی با مشکل روبرو می شود و نمی توانیم برای یکی دو روز ظرفیت بانک‌ها را دو برابر کنیم بنابراین بهتر است مدیریت ترافیک داشته باشیم.

وی بهترین زمان پرداخت یارانه نقدی را نیمه ماه و اواخر هفته اعلام و اظهار کرد: این زمان برای ما راحت‌تر خواهد بود و در این زمینه با سازمان هدفمندی‌ یارانه‌ها و مجموعه دولت مذاکراتی انجام شده است.

مخالفت با ارائه سبد کالایی از طریق کارت هوشمند
مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی درباره ارائه سبد کالایی به مردم گفت: در این زمینه نیز صحبت‌هایی شده و امروز عصر نیز جلسه‌ای داریم تا موضوع را نهایی کنیم اما ترجیح ما این است که کارت هوشمند یا ابزار جدیدی در اختیار مردم قرار نگیرد و از طریق کارت‌هایی که پرداخت یارانه صورت می گیرد کالا به مردم ارائه شود.

وی گفت: در صورتی که دولت نخواهد مبلغ سبد کالایی قابل برداشت باشد شرایط فراهم است و می توانیم با امکانات و اطلاعات موجود در سایت رفاهی در ارائه سبد کالایی کمک کنیم.

کارت به کارت اینترنتی به صورت آنی انجام می‌شود
حکیمی درباره زمان انتقال وجه به صورت اینترنتی یا کارت به کارت اینترنتی گفت: طبق اطلاعاتی که داریم کارت به کارت اینترنتی به صورت آنی انجام می‌شود اما اگر بانکی وجود دارد که کارت به کارت اینترنتی را به صورت آنی انجام نمی دهد تخلف محرز است و در صورت گزارش برخورد خواهیم کرد.
 اخبار اقتصادی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
ارائه پیشنهاد آزاد شدن پرداخت وام مسکن در تمام بانک ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توضیحات وزیر کار درباره چگونگی ارائه سبد کالا به کارگران بدون قرارداد



اخبار, سبد کالا ,دریافت  سبد کالاب

 

اخبار اقتصادی  - وزیر کار: کارگران بدون قرارداد هم سبد کالا می‌گیرند/شارژ سبد کالا در کارت‌ بانکی مشمولان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه در حال شناسایی کارگران بدون قرارداد هستیم تا آنها هم سبد کالا بگیرند، گفت: طبق آخرین بررسی‌ها در کارگروه ویژه مقرر شده که سبد کالا حتی المقدور بر روی کارت‌های بانکی مشمولین پرداخت شود.

علی ربیعی با اشاره ارائه سبد کالای حمایتی از سوی دولت گفت: در حال شناسایی آن دسته از کارگرانی هستیم که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند تا از دریافت سبد کالای حمایتی دولت برخوردار شوند.

وی ادامه داد: پیرو مصوبه هیات وزیران در راستای سیاستهای حمایتی دولت از برخی اقشار جامعه، سبد کالایی با اقلام مشخص تعریف شده و طبق مصوبه افراد مشمول دریافت این سبد کلیه افراد شاغل و بازنشسته کشوری، لشگری،کارگران مشمول قانون کار و تامین اجتماعی، روزنامه‌نگاران، خبرنگاران و هنرمندان هستند.

به گزارش تسنیم، ربیعی بیان کرد: نحوه اعطای سبد کالای حمایتی دولت در کارگروهی با حضور نمایندگان وزارت کار و سایر وزارتخانه ها در حال بررسی و پیاده سازی است و طبق آخرین بررسی‌های این کارگروه مقرر شده است که این سبد حتی المقدور بر روی کارتهای بانکی مشمولین طراحی شود.

اخبار اقتصادی - تسنیم