اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیشنهاد افزایش نرخ طرح‌ ترافیک


سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: یک فوریت لایحه پیشنهادی شهرداری تهران مبنی بر افزایش 20 درصدی تعرفه مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک به تصویب اعضای شورا رسید.

ایرنا: 'رضا تقی پور' روز یکشنبه در نشست خبری در تشریح مصوبات جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران، افزود: این پیشنهاد در قالب لایحه دو فوریتی نرخ عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک از سوی شهرداری به شورای اسلامی شهر تهران ارائه شده بود.

وی با اشاره به اینکه یک فوریت این لایحه در جلسه امروز به تصویب رسید، اظهار کرد: شورای اسلامی شهر تهران نظر نهایی خود در خصوص تصویب و یا رد پیشنهاد شهرداری مبنی بر افزایش 20 درصدی نرخ آرم طرح ترافیک را تا 15 بهمن ماه امسال اعلام خواهد کرد.

تقی پور در خصوص اخبار منتشره مبنی بر افزایش 35 درصد نرخ کرایه تاکسی شهر تهران در سال آینده نیز گفت: این موضوع در قالب لایحه ای از سوی شهرداری تهران به شورا پیشنهاد شده که هنوز به تصویب شورا نرسیده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بیشتر اعضای شورا مخالف تصویب با این لایحه پیشنهادی شهرداری هستند، افزود: هیچ تصمیمی در خصوص تغییر و یا افزایش نرخ کرایه تاکسی های درون شهری تهران برای سال آینده در شورای اسلامی شهر گرفته نشده است.

* بررسی عملکرد بودجه 93 شهرداری تهران

تقی پور بررسی عملکرد بودجه سال 93 و همچنین تصویب بودجه سال 94 شهرداری تهران را از دیگر موضوعات مطرح شده در جلسه امروز شورای اسلامی شهر عنوان کرد و گفت: گزارش مکتوب عملکرد بودجه 93 شهرداری تهران هنوز به اعضای شورا ارائه نشده و به همین دلیل بررسی این موضوع به جلسه بعدی شورا موکول شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص بررسی بودجه 94 شهرداری نیز گفت: بودجه سال 94 شهرداری تهران با توجه به جلسات کارشناسی اعضای شورا و مدیران شهرداری، تا قبل از پایان سال جاری تصویب خواهد شد.

تقی پور بررسی الزام هیات رییسه شورا به تهیه آیین نامه مکاتبات اعضا را از دیگر موارد مطرح شده در جلسه امروز عنوان کرد و گفت: برخی از اعضا در نحوه مکاتبات شورا پیشنهاداتی دارند که به صورت لایحه یک فوریتی به کمیسیون های مربوطه ارجاع شد.

وی افزود: بر اساس این لایحه، اعضای شورا باید در سربرگ مکاتبات اداری علاوه بر آرم شورا، نام خود اعضا را نیز کنند.

* مخالفت شورای شهر با خام فروشی املاک

وی اظهار کرد: بررسی یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به عدم حذف واگذاری و تعیین کاربری میزان تراکم و سایر اقدامات لازم در خصوص املاک شهرداری بر اساس طرح تفصیلی قبل از فروش و واگذاری نیز از دیگر موضوعات مطرح شده در(دستور) جلسه امروز بود که به تصویب اعضا رسید.

وی خاطر نشان کرد: تهاتر املاک شهرداری تهران به صورت خام به نفع مدیریت شهری نیست با وجودی که تعداد املاک بدون تعیین کاربری در شهرداری کم هستند اما مقرر شد پیش از واگذاری و تهاتر کاربری تعیین و تراکم مشخص شود تا بتوان زمین را به قیمت واقعی معامله کرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بررسی طرح تعیین ارزش بهینه ناشی از اجرای طرح جامع تفصیلی ادامه داد: بر اساس این طرح املاکی که پس از طرح تفصیلی موقعیت بهتری دارند در زمان صدور پروانه ارزش افزوده بر اساس معیار معین و مشخصی گرفته شود.

وی با بیان اینکه پیشتر ارزش افزوده براساس یک رقم مشخص در مناطق گرفته می شد، ادامه داد: شیوه تعیین رقم این ارزش افزوده سلیقه ای بوده که بر اساس این طرح ضریب ارزش افزوده مناطق مختلف طبق جدولی در شورا مشخص و به تصویب خواهد رسید.

* رای کمیسیون ماده 100 در خصوص پاساژ علاالدین قطعی و لازم الاجراست

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص پاساژ علاالدین و روند اجرای حکم تخریب طبقات اضافی این مجتمع نیز گفت: رای کمیسیون ماده 100 در مورد این مجتمع قطعی است و هیچ مرجعی نمی تواند این رای را باطل کند.

تقی پور با بیان اینکه در تجدید نظر نیز رای قلع و قمع طبقه هفتم این پاساژ تایید شده، افزود: اجرای حکم تخریب طبقات اضافی پاساژ به عنوان یک اقدام ارزشمند شهرداری تهران، قابل تقدیر است.

* بررسی روند اجرای طرح پیاده راه 17 شهریور

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در مورد وضعیت خیابان 17 شهریور که به پیاده راه تبدیل شده نیز گفت: مدیریت شهری تمام تلاش خود را برای تامین منافع قانونی شهروندان و جلوگیری بکار بسته است.

تقی پور افزود: مشکلات پیش آمده با اجرای این طرح و اظهار نارضایتی برخی از شهروندان برای بررسی دقیق و کارشناسی موضوع به کمیسیون های مربوطه ارجاع شده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین در خصوص عدم کیفیت برخی از پله های برقی در ایستگاه های مترو نیز اظهار کرد: امیدواریم تمامی ایستگاه ها به پله های برقی استاندارد تجهیز شوند زیرا پله های برقی بی کیفیت بیشتر به مردم صدمه می زند.


ویدیو مرتبط :
دانلود برنامه کودک طنز ترافیک | طرح ترافیک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیشنهاد شهرداری برای افزایش ۲۰ درصدی نرخ ورود به طرح ترافیک



اخبار,اخباراجتماعی , نرخ عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک

 

سخنگوی شورای شهر تهران از برگزاری جلسات شورای شهر در دو نوبت صبح و عصر به دلیل ازدحام دستور جلسات خبر داد.

دکتر رضا تقی پور ظهر امروز در نشست خبری پیرامون تشریح لوایح و طرح‌های بررسی شده در جلسه امروز شورای شهر تهران با بیان اینکه دستور اول مربوط به گزارش نماینده شهرداری در خصوص عملکرد تبصره بودجه 93 بود گفت: از آنجایی که گزارش مکتوب این عملکرد تبصره بودجه به دست اعضای شورای شهر نرسیده بود، دوستان در شورا پیشنهاد دادند که این عملکرد در روز دیگری بررسی شود.

وی همچنین از تصویب یک فوریت تعیین نرخ عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک خبر داد و افزود: بر اساس قانون باید تا قبل از 15 بهمن ماه امسال تغییر نرخ عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک و نرخ تاکسی‌ها مشخص شود.

وی با بیان اینکه هفته گذشته متاسفانه در خصوص تصویب فوریت افزایش تعرفه تاکسی‌ها شاهد واکنش‌هایی بوده‌ایم، اظهارکرد: در حال حاضر نیز شهرداری پیشنهاد افزایش 20 درصدی نرخ ورود به محدوده طرح ترافیک را داده است که البته یک فوریت آن به تصویب رسید و برای تعیین نرخ نهایی باید جلسات کارشناسی برگزار شود و این افزایش 20 درصدی تنها پیشنهاد شهرداری تهران است.

وی همچنین الزام هیات رئیسه به اصلاحیه آیین نامه مکاتبات شورای شهر را یکی دیگر از موضوعات مورد بررسی امروز عنوان کرد و گفت: اعضای شورا به صورت فردی یا به دلیل عضویت در کمیته می‌توانند مکاتباتی با بیرون شهرداری داشته باشند که امروز برخی از اعضا پیشنهاداتی مبنی بر اصلاح مکاتبات داشته که در قالب یک فوریت این طرح تصویب شد.

نام اعضای شورای شهر از این پس در زیر لگوی شورا قید می‌شود
تقی پور افزود: پیش از این اعضای شورای شهر به صورت فردی می‌توانستند با سربرگ شورای شهر مکاتباتی را داشته باشند؛ اما بر اساس این طرح جدید باید نام اعضای شورای شهر در زیر لگوی شورا قید شود.

وی همچنین بررسی یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به عدم حذف بارگذاری و تعیین کاربری، میزان تراکم و سایر اقدامات لازم در خصوص املاک شهرداری بر اساس طرح تفصیلی قبل از فروش و تهاتر را یکی دیگر از موارد مورد بحث جلسه امروز عنوان کرد و گفت: چندی پیش اعضا تذکراتی داشتند که بر اساس آن شهرداری املاک خود را به صورت خام واگذار و یا تهاتر می‌کند که این موضوع به سود مدیریت شهری نبود؛ اما بر اساس این طرح که تنها یک فوریت آن به تصویب رسیده است، با املاک شهرداری باید قبل از واگذاری کاربری‌شان مشخص شده و حتی بارگذاری و پس از رسیدن به قیمت واقعی به فروش و یا تهاتر شود که تنها یک فوریت آن تصویب و برای بررسی بیشتر به کمیسیون‌های مربوطه ارجاع داده شده است که در صورت تصویب این طرح شهرداری مجاز به خام فروشی نیست.

تقی پور همچنین از بررسی لایحه ارزش بهینه ناشی از طرح جامع و تفصیلی خبر داد و ادامه داد: با توجه به اینکه اجرای طرح تفصیلی شهر تهران موقعیت برخی املاک را تغییر و سبب ایجاد تغییراتی در ارزش افزوده آنها شده این لایحه مورد بررسی قرار گرفت که بر اساس این طرح با منطقه بندی تهران و تعیین ضریب A ارزش بهینه اماکن مشخص و دیگر به صورت سلیقه‌ای این ضریب محاسبه نمی‌شود.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان انیکه با توجه به ازدحام کاری، جلسه‌ای نیز در بعد از ظهر امروز برگزار می‌شود گفت: در جلسه عصر تفریغ بودجه سال 92، گزارش حسابرسی تلفیق بودجه سال 89، بررسی لایحه اصلاحیه خدمات سازمان بهشت زهرا (س)، اصلاحیه نحوه محاسبات تعرفه دفاتر الکترونیک شهر تهران، بررسی طرح الزام شهرداری به تعمیر و نصب پله برقی و آسانسور و همچنین بررسی تاسیس مرکز مطالعات راهبردی شورای شهر و بررسی طرح وضعیت مراکز ایمنی و نجات شهر تهران مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر سخنان معاون شهرسازی شهرداری تهران در مورد ارائه پایان کار ساختمان علاء الدین گفت: آراء ماده 100 قطعی است و هیچ کمیسیونی به غیر از خود ماده 100 نمی‌تواند رای این کمیسیون را باطل کند. مگر با احکام قضایی که روال دیگری در پیش گرفته خواهد شد.

وی ضمن تشکر از مدیریت شهری در رابطه با برخورد قاطع و قانونی با این تخلف گفت: حکم ساختمان علاء الدین علاوه بر تصویب در کمیسیون ماده 100 در دادگاه تجدیدنظر نیز تایید شد و جای گلایه‌ای نیست.

وی همچنین در پاسخ به برخی انتقادات مبنی بر عدم کیفیت پله‌های برقی ایستگاه‌های مترو گفت: پله برقی قطعه مهمی است که نباید از جنس بی کیفیت استفاده کرد.

وی در پاسخ به برخی انتقادات مبنی بر چینی بودن این پله برقی‌ها گفت: محصول چینی خوب هم داریم و امروزه خیلی از برندهای آمریکایی و اروپایی در چین تولید می‌شود. اما حتما باید چرایی بی کیفیت بودن این پله‌ برقی‌ها مشخص باشد چرا که گزارش‌هایی واصل شده که پله برقی در حالی که چندین نفر بر روی آن سوار بودند به ناگاه تغییر مسیر داده است.

وی در مورد برخی انتقادات مبنی بر مشکلات پیاده راه 17 شهریور نیز گفت: در اجرای طرح باید منافع قانونی و مشروع شهروندان در نظر گرفته شود و در این زمینه خاص کمیته‌ای تشکیل و قرار شده است تا کمیسیون‌های مربوطه نظر خود را به این کمیته داده تا تصمیم نهایی گرفته شود. اما بنده نمی‌توانم نظر شخصی خود را اعلام و آنرا به کل شورای شهر تعمیم دهم.

وی همچنین ضمن محکوم کردن اقدامات اخیر یک نشریه فرانسوی در توهین به پیامبر اکرم (ص) گفت: متاسفانه اواخر هفته گذشته توطئه کثیف استکبار جهانی که اساسا یک طرح آمریکایی - صهیونیستی بود اجرایی شد.

وی با بیان اینکه این سناریو در قالب جنگ نرم طراحی و اجرا شد، گفت: اینگونه وصله‌های دین ستیزی به مسلمانان نمی‌چسبد و شورای شهر این اقدام را محکوم می‌کند.


 اخباراجتماعی  - ایسنا