اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیشنهاد اجرای کنسرت در قم و مشهد


دوستان خبرآنلاین نظرسنجی گذاشته‌اند که در شهرهای مذهبی با چه تدبیری می‌توان کنسرت موسیقی برگزار کرد. می‌خواستم من هم کامنت بگذارم و مثل بقیه نظرم را اعلام کنم اما دیدم وقتی می‌توانم از نفوذم در خبرآنلاین! استفاده کنم و نظرم را جداگانه منتشر کنم چرا این کار را نکنم؟

خبرگزاری ایسنا: «دوستان خبرآنلاین نظرسنجی گذاشته‌اند که در شهرهای مذهبی با چه تدبیری می‌توان کنسرت موسیقی برگزار کرد. می‌خواستم من هم کامنت بگذارم و مثل بقیه نظرم را اعلام کنم اما دیدم وقتی می‌توانم از نفوذم در خبرآنلاین! استفاده کنم و نظرم را جداگانه منتشر کنم چرا این کار را نکنم؟ به هر حال هر کسی در این سرزمین باید به قدر وسع خودش از امکان‌هایش برای رانت‌خواری استفاده کند و این هم سهم ما از رانت. روزی ما ز خوان قَدَر این نواله بود. شکر.»

سید عبدالجواد موسوی با این مقدمه در «خبرآنلاین» نوشت: «راستش را بخواهید اول می‌خواستم ان‌قلت کنم در کل ماجرا و بگویم مگر مشهد و قم با بقیه جاها چه فرقی دارند؟ موسیقی یا حلال است و یا حرام. اگر مشکل دارد که کلا درش را تخته کنید و خیال همه را راحت کنید. ما چه گناهی کردیم که فردای قیامت باید در آتش جهنم بسوزیم، آن هم به این جرم که در مشهد به دنیا نیامده‌ایم؟

ما در یک شهر دیگر بودیم و در شهر ما وقتی کنسرت برگزار می‌شد کسی نمی‌گفت کنسرت حرام است و ما هم مطلع نبودیم و هی کنسرت می‌رفتیم و حالا باید بابت کنسرت رفتن کلی تاوان پس بدهیم. اگر هم مشکلی نیست که چرا باید مشهدی‌ها و قمی‌ها از حلال خدا آن هم بابت سلیقه چند نفر محروم شوند؟

اولش می‌خواستم اینها را بنویسم و بابت سیاست یک بام و چند هزار هوا در این سرزمین، مسئولان را سرزنش کنم اما دیدم این حرف‌ها حکم باد هوا را دارد و ظاهرا برای بعضی‌ها 70 سال عبادت از یک ساعت تفکر خیلی راحت‌تر است. این شد که تصمیم گرفتم به جای مشت بر سندان کوفتن من هم یک پیشنهاد بدهم مثل بقیه و بروم دنبال کارم.

و اما پیشنهاد این بنده کمترین: آقای حامد زمانی این روزها از سوی رسانه‌های ارزشی به عنوان یک خواننده ارزشی مطرح شده‌اند. شاعرانی هم که برای ایشان شعر می‌گویند از شاعران ارزشی کشور محسوب می‌شوند. احتمالا آهنگساز و تنظیم‌کننده کارهای آقای زمانی نیز جزو نیروهای ارزشی محسوب می‌شوند. بعید می‌دانم مخالفان برگزاری کنسرت در شهر مقدس مشهد و قم با رسانه‌هایی که مدام بیانات آنها را منتشر می‌کنند مشکل بنیادین داشته باشند.

 نمی‌شود شما یک رسانه را ارزشی بدانی اما حکم آن رسانه درباره حامد زمانی را قبول نداشته باشی. بنابراین پیشنهاد می‌کنم آقای حامد زمانی که یک خواننده ارزشی هستند در شهرهای مذهبی کنسرت بگذارند تا مردم این شهرها لااقل بتوانند از موسیقی ارزشی استفاده کنند.

اگر حامد زمانی نتواند در مشهد کنسرت برگزار کند، ما دچار یک تناقض عجیب می‌شویم. یعنی آن وقت باید در ارزشی بودن موسیقی حامد زمانی شک کنیم و اگر در ارزشی بودن موسیقی حامد زمانی شک کنیم یعنی می‌توانیم در مورد دیگر احکام دوستان ارزشی هم شک کنیم. پس تا کار بیخ پیدا نکرده تکلیف ملک و ملت را مشخص کنید. لطفا.»


ویدیو مرتبط :
علت ممنوعیت اجرای کنسرت در مشهد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اجرای کنسرت‌ های موسیقی در مشهد


استاندار خراسان رضوی گفت: کنسرت های موسیقی که بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران مجاز می باشند در مشهد اجرا می شوند.

خبرگزاری ایرنا: استاندار خراسان رضوی گفت: کنسرت های موسیقی که بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران مجاز می باشند در مشهد اجرا می شوند.
 
علی رضا رشیدیان در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان خراسان رضوی افزود: علما و متدینین با اجرای موسیقی مشکل ندارند و دغدغه آنان به ویژه امام جمعه محترم مشهد، مسائل جانبی آن از قبیل راه اندازی کارناوال، اختلاط محرم و نامحرم، نمایش مد و آرایش های زننده است.

وی افزود: نظرات تمام علما و مراجع در این خصوص برای ما مقدس و محترم است ولی ملاک عمل ما، قانون و منویات مقام معظم رهبری به عنوان ولی فقیه، می باشد.

استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: به دلیل اهمیت موضوع، از دفتر رهبر معظم انقلاب سوال کردیم آیا معظم له در خصوص اجرای کنسرت در مشهد نظر دارند یا خیر؟ که جواب رسید، ایشان نظر خاصی ندارند.

رشیدیان تاکید کرد: بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران و منویات مقام معظم رهبری، همانگونه که اجرای موسیقی صحنه ای در سایر استان های کشور پس از اخذ مجوزهای لازم از مراجع مربوطه مجاز است، در این استان نیز با رعایت ملاحظات پایتخت معنوی و بارگاه منور رضوی، مجاز خواهد بود.

وی به شیوه نامه برگزاری موسیقی اشاره و خاطر نشان کرد: موضوع این شیوه نامه بحث در خصوص حلیت و یا حرمت موسیقی نیست بلکه صرفا ناظر بر هماهنگی و نظارت است.

استاندار خراسان رضوی گفت: شیوه نامه مذکور به منظور جمع بندی نهایی و نظر خواهی از مراجع، علما و صاحب نظران در جلسه ای فوق العاده که در آینده نزدیک برگزار خواهد شد؛ بررسی و مصوب می شود.

رشیدیان در ادامه این جلسه در ارتباط با طرح سمفونی دفاع مقدس نیز اظهار کرد: استفاده از ابزار موسیقی برای پرداختن و انتقال ارزش ها به نسل جدید و جوان، کاری مطلوب است.

وی تولید آثار فاخر و ماندگار از استان و مشهد مقدس، به ویژه با توجه به انتخاب این کلانشهر به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 را ضروری دانست.

همچنین در این جلسه کلیات نظام نامه اجرایی پیوست فرهنگی استان به تصویب اعضا رسید و استاندار خراسان رضوی بر تدوین این پیوست مبتنی بر سبک زندگی ایرانی و اسلامی در اجرای پروژه ها، تاکید کرد.