اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیشنهادهای فرهنگی برای آخر هفته


اکران فیلم "قدم آخر" در سینماها، تماشای تئاتر "ناقوس ها برای چه به صدا در می آیند" و تماشای سریال "ستایش" پیشنهادهای ما برای آخر هفته شما است.

سینما خبر: اکران فیلم "قدم آخر" در سینماها، تماشای تئاتر "ناقوس ها برای چه به صدا در می آیند" و تماشای سریال "ستایش" پیشنهادهای ما برای آخر هفته شما است.

فیلم 50 قدم آخر آخرین به کارگردانی کیومرث پوراحمد از فیلم هایی است که این روزها دردر حال اکران است.

در این فیلم سینمایی هنرمندانی همچون بابک حمیدیان، سلمان فرخنده، محسن آفتاب سوار، طناز طباطبایی و فرزین صابونی نقش آفرینی کرده اند.

گالری ایده از 22 خردادماه میزبان نمایشگاه آثار گرافیکی مارکوس وایزبک، معاون دانشگاه هنر باهاوس می‌شود.

رافائل میناسکانیان دوم خرداد ماه یک رسیتال پیانو در تالار رودکی برگزار کرد که با استقبال بالایی از سوی مخاطبان همراه بود به همین دلیل این پیانیست ایرانی اجرای دیگری را در تالار رودکی روی صحنه می ‌برد.

این روزها شبکه سه با مجموعه تلویزیونی «ستایش» جمعه شب ها  میزبان مخاطبان تلویزیون است. این هفته قرار است «ستایش» بعد از گذشت 22 سال با حشمت فردوس پدر شوهر سابقش دیدار کند...

در این سریال بازیگرانی چون داریوش ارجمند، نرگس محمدی، مهدی سلوکی، سیما تیرانداز، حدیث میر امینی، امیر محمد زند، رامسین کبریتی و ... حضور دارند.

این هفته می توانید به دیدن یک تئاتر جالب با نام «ناقوس ها برای چی ن به صدا در می آیند» بروید.

آنا نعمتی بازیگر سینما در این نمایش ایفاگر این نقش ها است. از سوی دیگر سیامک صفری بازیگر شناخته شده در عرصه نمایش در این تئاتر نقش اصلی مرد را ایفا می کند.


ویدیو مرتبط :
از اولین آلبوم «رپ» تا و پیشنهادهای داغ فرهنگی موسیقایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته


آخر این هفته می‌توانید به تماشای فیلم «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» بنشینید و یا برای دیدن «هملت» به تئاتر بروید، البته اگر می‌خواهید خانه بمانید دیدن فیلم‌های «دزد عروسک‌ها» و «قصه‌های مجید» را فراموش نکنید.

خبرگزاری مهر: آخر این هفته می‌توانید به سینما، تئاتر و یا نمایشگاه‌های هنری بروید، اما اگر هیچ کدام از این پیشنهادها را دوست نداشتید، می توانید با نشستن پای تلویزیون خاطرات دوران کودکی را ورق بزنید.

مراقب عروسک‌های خود باشید


فیلم سینمایی خاطره انگیزه «دزد عروسک‌ها» به کارگردانی محمدرضا هنرمند روز پنجشنبه هشتم خرداد ماه ساعت 14:30 در شبکه دو سیما پخش می‌شود.

خاطرات قدیم با «دزد عروسک‌ها» زنده می‌شود/ ماجراهای آقای محمودی و بانو

در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: مادر لیلا و بهرام قرار است با گرفتن وام مسکن و خریداری یک خانه بچه‌هایش را از دردسرهای صاحب خانه شان خورخور، نجات دهد اما عجوزه، که بیرون از شهر زندگی می‌کند و نمی‌خواهد آنها روی آرامش ببینند پسرش، گنجو را وادار می‌سازد تا پول آنها را برباید. بچه‌ها تصمیم می گیرند با فروش عروسک‌های خود پول خانه را فراهم کنند، اما گنجو پیش دستی می‌کند و عروسک‌ها را هم می‌رباید و ...

در این فیلم بازیگرانی چون اکبر عبدی، آزیتا حاجیان، مهراوه شریفی نیا، رسول نجفیان، فرهنگ مهرپرور، منوچهر آذری، آزیتا لاچینی، مرتضی ضرابی، ابراهیم آبادی،  آتوسا آبادی، شروین نجفیان و علی صادق پور ایفای نقش کرده‌اند.

خاطرات قدیم با «دزد عروسک‌ها» زنده می‌شود/ ماجراهای آقای محمودی و بانو

با توجه به اینکه سریال‌های این روزهای صدا و سیما چنگی به دل نمی‌زند، باز هم به شما پیشنهاد می‌کنیم، فیلم سینمایی «صبح روز بعد» از سری فیلم‌های «قصه‌های مجید» به کارگردانی کیومرث پوراحمد را ببینید.

این فیلم پنجشنبه هشتم خرداد ماه ساعت 13:30 در قالب برنامه تماشاخانه از شبکه تهران پخش می‌شود و در آن بازیگرانی چون مهدی باقربیگی، زنده یاد پروین یزدانیان، محمدعلی میانداری، جمشید صدری و جهانبخش سلطانی حضور دارند.

و اما پیشنهاد سینمایی ما، فیلم سینمایی «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» به کارگردانی روح الله حجازی است. جدیدترین ساخته این کارگردان یک فیلم خانوادگی است که پیشنهاد دیدن آن را به سینما دوستان در آخر این هفته می‌دهیم. این فیلم داستان زندگی آقای محمودی و بانو است که حضور یک زوج جوان زندگی آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

خاطرات قدیم با «دزد عروسک‌ها» زنده می‌شود/ ماجراهای آقای محمودی و بانو

در این فیلم که به تازگی در سینماهای کشور اکران شده است، بازیگرانی چون حمید فرخ نژاد، هنگامه قاضیانی، پیمان قاسم خانی، ترانه علیدوستی و ترلان پروانه حضور دارند.

مسعود فراستی منتقد سینما در بخشی از نقدی که به این فیلم سینمایی داشته، گفته است: فیلم «زندگی مشترك آقای محمودی و بانو» فیلم خوبی است و آسیب شناسانه، كه حرف دهانش را می‌فهمد و اندازه حرف می‌زند. این را اساسا مدیون فیلمنامه دقیق و دیالوگ‌های حساب شده‌اش است، منهای پایانش. هر چهار آدم تبدیل به شخصیت شده‌اند، شخصیتی معین و درام به راحتی شكل می‌گیرد و جلو می‌رود تا بحران. فیلم اضافه ندارد سكانس‌ها بجایند و لحظه به لحظه شخصیت‌ها را پرورش می‌دهند. هر چهار بازی خوبند به خصوص قاضیانی و علیدوستی.

مهرزاد دانش از دیگر منتقدان سینما نیز بر این باور است که: پایان باز البته می‌تواند به عنوان یک فرجام منطقی برای برخی از فیلم‌ها مطرح باشد؛ منتها به شرطی که هر یک از سویه‌های محتمل سرنوشت موقعیت آدم‌های داستان، واجد بار و اهمیتی یکسان باشد. «در زندگی مشترک...» اینکه قرار است آدم‌های داستان، چه تصمیمی در تداوم یا قطع روابط خانوادگی‌شان بگیرند، تقاوت زیادی در فرجامشان ایجاد می‌کند و از همین رو پایانی معلق برای این فیلم، بیشتر تداعی بخش‌‌ رها کردن داستان است تا مثلا تلنگری متفکرانه.

بودن یا نبودن مسئله این است


حتما این جمله برای شما آشنا است، یک جمله معروف از نمایشنامه «هملت» نوشته ویلیام شکسپیر. آرش دادگر با برداشتی آزاد این نمایش را روی صحنه برده و شهرام احمدزاده این اثر را براساس نمایشنامه شناخته شده شکسپیر بازنویسی کرده است.

خاطرات قدیم با «دزد عروسک‌ها» زنده می‌شود/ ماجراهای آقای محمودی و بانو

دادگر در این اثر نمایشی برداشتی متفاوت از نمایشنامه شکسپیر را به تصویر کشیده است و براین اساس برخی شخصیت‌های متن اصلی مانند گورکن، پلونیوس و گرترود مادر هملت را پررنگ‌تر کرده است. در این نمایش بازیگرانی چون شبنم فرشاد جو، خسرو شهراز، مهران امام بخش، وحید راد، امین طباطبایی، عمار عاشوری، محمدرضا علی اکبری، بهروز کاظمی، حسام منظور، ساناز نجفی، اسماعیل صالحی و مهراب رستمی بازی می‌کنند.

این نمایش را می‌توانید هر روز به جز شنبه‌ها در دو سانس 17:30 و 20:30 در تالار سمندریان تماشاخانه ایرانشهر ببینید.

«عروسان مخبروالدوله»


ما شما را جمعه شب نهم خرداد ماه به جشن «عروسان مخبروالدوله» دعوت می‌کنیم. «عروسان مخبروالدوله» نام نمایشگاهی است که روز جمعه نهم خرداد ماه در گالری راه ابریشم توسط تهمینه منزوی افتتاح می‌شود. این نمایشگاه عکس‌های این هنرمند با موضوع کارگاه‌های دوخت لباس عروس و فروشگاه‌های این نوع لباس در میدان مخبرو الدوله تهران به نمایش گذاشته است.