اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیروزی بی سابقه ارتش سوریه بر تروریست ها / چرا شکست حصر نبل و الزهرا بسیار اهمیت دارد؟



براساس این گزارش، شکست محاصره نبل و الزهرا دارای اهمیت راهبردی است. این دو شهرک در ۲۰ کیلومتری شمال غرب حلب و ۴۰ کیلومتری مرزهای ترکیه قرار دارند. نبل و الزهراء در غرب مسیر بین‌المللی حلب واقع شده‌اند که به مرزهای ترکیه کشیده شده است در نتیجه تسلط نیروهای مقاومت بر این مناطق باعث می شود آخرین مسیر کمک رسانی به گروه های مسلح به شهر حلب از مرز ترکیه قطع شود. مسئله ای که از هم اکنون باعث نگرانی مخالفان شده است.

اخبار,اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل   ,شکست محاصره نبل و الزهرا

  
نیروهای ارتش سوریه در درگیری‌های شمال حلب موفقیت‌های چشمگیری به دست آورده‌اند.

به گزارش «انتخاب»، عملیات ارتش سوریه و متحدانش که با حمایت هوایی روسیه انجام می‌شود، می‌تواند مسیرهای انتقال تجهیزات شورشیان به مناطق تحت کنترل آنها را مختل کند.

عملیات ارتش سوریه با همراهی حملات سنگین هوایی روسیه صورت گرفته است.

رسانه‌های دولتی سوریه گفته‌اند که هدف این عملیات دسترسی به روستاهای شیعه‌نشین نبل و زهرا است که طی دو سال گذشته در محاصره نیروهای تروریستی بوده‌اند.

فرماندهی کل ارتش سوریه نیز در بیانیه ای اعلام کرد شکست محاصره دو منطقه نبل و الزهرا مقدمه تکمیل عملیات نابودی گروه های تروریستی در حومه حلب است.

به گفته ناظران با این تحول، مسیرهای انتقال تجهیزات تروریست ها به مناطق حضور آنها مختل شده و مشخصا، ارتباط نواحی تحت کنترل آنها در حلب با ترکیه قطع شده است.

براساس این گزارش، شکست محاصره نبل و الزهرا دارای اهمیت راهبردی است.  این دو شهرک در ۲۰ کیلومتری شمال غرب حلب و ۴۰ کیلومتری مرزهای ترکیه قرار دارند. نبل و الزهراء در غرب مسیر بین‌المللی حلب واقع شده‌اند که به مرزهای ترکیه کشیده شده است در نتیجه تسلط نیروهای مقاومت بر این مناطق باعث می شود آخرین مسیر کمک رسانی به گروه های مسلح به شهر حلب از مرز ترکیه قطع شود. مسئله ای که از هم اکنون باعث نگرانی مخالفان شده است.

وبگاه خبری «عنب» که وابسته به معارضان سوری است با اشاره به پیشروی ارتش سوریه در این مناطق نوشت: «اگر ارتش سوریه بتواند کنترل این شهرک را در اختیار بگیرد، عملاً راه شمال حلب قطع می‌شود و در نتیجه حلب کاملاً محاصره خواهد شد.»

از همین رو برخی از تحلیل گران از احتمال مداخله نظامی ترکیه در سوریه خبر داده اند. به گزارش اسپوتنیک وزارت دفاع روسیه چهار روز پیش ویدئویی منتشر کرد که حاکی از تحرکات نظامی نیروهای ارتش ترکیه در مرز با سوریه و همچنین گلوله باران مناطق مسکونی سوریه توسط توپخانه ارتش ترکیه بود.

سردبیر مجله "پولیتکس فرست” در رابطه با این اقدام نظامیان ترکیه می گوید: ارتش سوریه در چند ماه اخیر به شدت در امتداد مرز سوریه و ترکیه در حال پیشروی است و نواحی اشغال شده از سوی گروه های داعش و جبهه النصره را آزاد کرده است. لذا دولت ترکیه تصمیم گرفته است تا با گلوله باران این مناطق به نوعی برای تروریست ها به عنوان نیروی پشتیبان عمل کند. علاوه بر این، این تیراندازی ها ممکن است اقدامی تحریک آمیزبرای به دست آوردن بهانه باشد. آنکارا تلاش می کند یگان های سوریه را به آتش بازی متقابل تحریک کند تا آنکارا این بهانه را به دست بیاورد  که  به سوریه تجاوز کند.

از سوی دیگر این دو شهرک، عمق استراتژیک فعالی را فراهم خواهند ‌آورد که با نتایج شکست محاصره فرودگاه نظامی «کویرس» برابری کرده و شاید حتی فراتر از نتایج و دستاوردهای آن باشد. همچنین شکست این محاصره به ارتش سوریه برتری راهبردی داده و این امکان را برای آن فراهم خواهد آورد که ریف شمالی حلب را از ریف غربی متصل به شهر حلب جدا کند و بدین ترتیب،‌ یکی از دروازه‌های ترکیه در «أعزاز» را از روستاهای واقع در جنوب خط  به سمت نبل و الزهراء، جدا کرد.

 

 اخبار بین الملل  -  انتخاب 


ویدیو مرتبط :
موشک باران شیعیان در حصر نبل و الزهراء توسط تروریست ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آماده‌باش ارتش سوریه برای عملیات نظامی بی‌سابقه علیه تروریست‌ها



 

 

آماده‌باش ارتش سوریه برای عملیات نظامی بی‌سابقه علیه تروریست‌ها

فارس: همزمان با اعلام خبر آماده‌باش ارتش سوریه منابع خبری از آغاز عملیاتی بیسابقه علیه گروهکهای مسلح تروریستی در سوریه خبر دادند.

 

گزارش‌های خبری در سوریه از اتخاذ تصمیمی قطعی برای آغاز عملیاتی بیسابقه و گسترده در شهرهای مختلف سوریه علیه گروهکهای مسلح تروریستی خبر میدهد.

 

به گزارش پایگاه خبری الاقتصادی سوریه، قرار است این عملیات تحت عنوان «پرچم اسد» علیه گروهکهای مسلحی انجام شود که در چند ماه اخیر در سوریه فعال شده‌اند.

پایگاه خبری سیریان‌دیز نیز به نقل از منابع سوریه آگاه اعلام کرد که هدف این عملیات پاکسازی نهایی شهرهای سوریه از تروریست‌هاست.

این عملیات با پوشش خبری خبرنگاران همراه خواهد بود تا پس از اجرای آن، حقیقت برای افکار عمومی سوریه نیز به نمایش گذاشته شود.

گفته می شود این عملیات از شهر عامودا و جبل الزاویه در شمال سوریه آغاز و تا روستاها در مرز اردن ادامه می یابد و بر مرزهای لبنان و روستاهای مشترک با آن که لانه‌ای برای اختفای گروهک های مسلح شده است، متمرکز می شود.

دستور آماده‌باش بشار اسد

بشار اسد حکمی تحت عنوان «آماده‌باش سراسری» صادر کرد که معنای آن آماده‌باشی کلی در سراسر سوریه است. بدین معنا که کشور به طور کلی و نیروهای مسلح به طور خاص از حالت صلح وارد حالت جنگی میشوند تا برای دفاع از حاکمیت کشور آماده شوند.

با فعال شدن گروهکهای مسلح در سوریه که از ماه مارس گذشته در شهرهای مرزی سوریه مانند درعا ظاهر شدند، تاکنون بیش از 500 نفر از نیروهای امنیتی و ده‌ها نفر از مردم این کشور کشته شده‌اند..../فارس