اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیرمرد 95 ساله پس از دادن رای، جان داد


علی جان‏اخگری، پیرمرد 95 ساله دماوندی است که امروز آخرین دین خود به انقلاب و نظام اسلامی را نیز ادا کرد

فارس :کهن‏سال‏ترین مرد "کیلان" پس از حضور در پای صندوق اخذ رای و شرکت در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی جان به جان‏آفرین تقدیم کرد.
علی جان‏اخگری، پیرمرد 95 ساله دماوندی است که امروز آخرین دین خود به انقلاب و نظام اسلامی را نیز ادا کرد و دار فانی را پس از اینکه انگشتش به جوهر انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی آغشته شد و رای داد، دارفانی را وداع گفت.
زمزمه این مرد در لحظه جان دادن شنیدنی بود: خدایا این رای را هم از من بپذیر...
علی‏رضا قاسمی‏فرزاد، فرماندار شهرستان دماوند در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران ضمن تایید این خبر، از خداوند متعال علو درجات را برای وی از درگاه ایزد منان خواستار شد.
شهر پنج هزار نفری کیلان با وسعتی بالغ بر 2 هزار 800 هکتار در فاصله 70 کیلومتری پایتخت، جنوب شرقی شهرستان دماوند و دامنه‏های بلندی قره آقاج (درخت سیاه) قرار دارد.
قدمت این شهر بر اساس یافته‏ های تاریخی کاوشگران باستان‏شناس، به 2 هزار سال پیش باز می‏گردد و از سال 1333هم‏زمان با شهرهای کرج و تبریز با تشکیل شهرداری عنوان دومین شهر شهرستان دماوند را به خود اختصاص داده است.
همجواری با شهرستان پاکدشت، شهرستان فیروزکوه و استان سمنان کیلان را به نقطه پایانی استان تهران مبدل ساخته است.


ویدیو مرتبط :
پسردارشدن پیرمرد 95 ساله طبسی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حضور پیرمرد 126 ساله در پای صندوق‌ رای ‌


حیدر شهریاری پیرمرد 126 ساله ریگانی با حضور در پای صندوق‌ ‌اخذ رای منطقه عشایری دهنه عباسعلی ریگان‌ رای خود را به صندوق‌ انداخت.

خبرگزاری فارس: حیدر شهریاری پیرمرد 126 ساله ریگانی با حضور در پای صندوق‌ ‌اخذ رای منطقه عشایری دهنه عباسعلی ریگان‌ رای خود را به صندوق‌ انداخت.

 حیدر شهریاری پیرمرد 126 ساله ریگانی با حضور در پای صندوق‌ ‌اخذ رای منطقه عشایری دهنه عباسعلی ریگان‌ رای خود را به صندوق‌ انداخت.

این پیرمرد ‌هدف خود از حضور در انتخابات را عمل به وظیفه شرعی ‌عنوان کرد.

شهریاری افزود: نمی‌توانستم در خانه بنشینم و نسبت به مملکت اسلامی خود بی‌تفاوت باشم، بنابراین تصمیم گرفتم با پای خود در این صحنه حاضر شوم و رای خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی دهم‌.

روستای دهنه عباسعلی در 65 کیلومتری‌ مرکز شهرستان ریگان قرار دارد.