اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیرترین حیوانات جهان را بشناسید +عکس



پیرترین حیوانات جهان را بشناسید +عکس

اگرچه معمولا تصورها بر این است كه سن حیوانات بسیار محدودتر از انسان بوده، اما این گزارش به معرفی موجوداتی پرداخته كه ركورد سن انسانی با طول عمر بالا را شكسته‌اند.

ایسنا: یك زن ژاپنی در حال حاضر عنوان پیرترین زن جهان را در سن 114 سالگی در اختیار دارد اما در دنیای حیوانات، موجوداتی هستند كه می‌توانند ركورد او را بشكنند.

اگرچه معمولا تصورها بر این است كه سن حیوانات بسیار محدودتر از انسان بوده، اما این گزارش به معرفی موجوداتی پرداخته كه ركورد سن انسانی با طول عمر بالا را شكسته‌اند.

عروس دریایی نامیرا

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

عنوان پیرترین حیوان شناخته شده كه یكی از عجیب‌ترین موجودات كل قلمرو حیوانات نیز به شمار می رود به Turritopsis nutricula یا عروس دریایی نامیرا تعلق دارد.

این ستاره دریایی با استفاده از فرآیند منحصربه فرد تمایز انتقالی به لحاظ نظری می‌تواند تا ابد زنده بماند. این موجود قادر است در هر نقطه از زندگی خود به شكل یك پلیپ كه ابتدایی‌ترین شكل حیات آن است، باز گردد.

ستاره دریایی نامیرا به شكل طبیعی نمرده، بلكه سلولهای خود را به یك حالت جوانتر بازسازی كرده و دوباره به شكل طبیعی عمر می‌كند.

نهنگ سركمانی

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

نهنگ سركمانی كه یك نهنگ بالن‌دار بومی اقیانوس آرام است، ابتدا تصور می‌شد كه عضوی از گونه نهنگهای شكار باشد. اما این نهنگ بسیار نادر بوده و تنها كمتر از 25 هزار گونه از آن در جهان وجود دارد. نهنگ سركمانی یك نهنگ بسیار بزرگ بوده و حدود 21 متر طول آن است. این نهنگ همچنین از یك سر بزرگ و استخوانی برای كوبیدن یخهای قطبی برای تنفس و بزرگترین دندان بالنی در میان تمام گونه‌های نهنگ برخوردار است.

این نهنگ سركمانی همچنین از طولانی‌ترین میزان عمر در میان پستانداران برخوردار است. بیشتر نهنگ‌های مشابه از طول عمر طولانی در حدود 60 تا 70 سال برخوردارند اما كشف یك نهنگ بالن‌دار با زخمهای سلاحهای عاج قرن 19 در دهه 1990 دانشمندان را شوكه كرد.

شیوه‌های پیشرفته تعیین قدمت از جمله تعیین قدمت با اسید آمینه نشان داد كه برخی از نهنگهای بالن‌دار به سن بالای 200 سال رسیده و پیرترین گونه شناخته‌شده در زمان مرگ 211 سال داشت.

لاك‌پشت غول‌پیكر آلدابرا

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

لاك‌پشتهای غول‌پیكر مانند لاك‌پشتهای گالاپاگوس، یونانی و تابشی اغلب از عمر زیاد و بالای 150 سال برخوردارند. اما پیرترین لاك‌پشت شناسایی شده یك گونه نر آلدابرا موسوم به آدوایتا بوده كه 255 سال عمر كرده است.

آداویتا كه در سانسكریت به معنی «تك و تنها» است، ابتدا در نزدیكی سواحل ماداگاسكار شناسایی شد. این لاك‌پشت در سال 2006 در باغ‌وحشی در هند مرد.

تواتارا

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

تواتارا یك خزنده بومی نیوزلند است. اگرچه در ابتدا شبیه به گونه مارمولك‌ها است، اما در حقیقت به هیچ‌گونه مار یا مارمولكی مرتبط نیست. در حقیقت، این حیوان یك خزنده بسیار ابتدایی است كه ویژگیهای مشابه بسیاری با پرندگان دارد.

تواتارا به دلایل بسیار زیادی غیرعادی است. این خزنده از یك ریه تك‌حفره‌ای و ابتدایی‌ترین قلب در میان تمام خزندگان برخوردار بوده، دندانهای آن در حقیقت بیشتر شبیه به استخوان آرواره‌ای است كه بیرون زده، ستون فقرات این حیوان از بیشترین شباهت با ماهیها نسبت به خزندگان دیگر برخوردار بوده و همچنین سه چشم دارد.

از دیگر ویژگی‌های عجیب این موجود باید به سن جفت‌گیری آن در 20 تا 30 سالگی و همچنین عمر طولانی آن اشاره كرد. پیرترین تواتارای شناسایی شده موسوم به هنری در سال 2009 در سن 111 سالگی پدر شد و برخی كارشناسان بر این باورند كه این موجود می‌تواند در اسارت تا 200 سال زندگی كند.

خرچنگ آمریكایی

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

خرچنگ آمریكایی بومی شمال غربی اقیانوس اطلس یكی از بزرگترین سخت‌پوستان جهان است كه وزن آن تا 20 كیلوگرم و اندازه آن تا 60 سانتیمتر می‌رسد. در سال 2008 یك خرچنگ كه در نیوفاوندلند شناسایی شده و به یك رستوران دریایی در منهتن فروخته شده بود، 140 سال سن داشت.

صاحب رستوران این خرچنگ را جورج نامید و آن را در یك مخزن برای جذب مشتری نگهداری می‌كرد تا اینكه توسط یك سازمان حمایت از حقوق حیوانات در آبهای ایالت مین آزاد شد./برترینها


ویدیو مرتبط :
پیرترین دوقلوهای چسبیده جهان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیرترین رکوردداران جهان را بشناسید + عکس


بیشتر انسان ها گمان می کنند پیری سن بازنشستگی و دست کشیدن از تلاش و انتظار مرگ است اما کسانی که ما در این گزارش به شما معرفی می کنیم جور دیگری می اندیشند.

روزنه آنلاین: بیشتر انسان ها گمان می کنند پیری سن بازنشستگی و دست کشیدن از تلاش و انتظار مرگ است اما کسانی که ما در این گزارش به شما معرفی می کنیم جور دیگری می اندیشند.

ما شما را با چند تن از متفاوت ترین افراد مسن جهان آشنا می کنیم.

مسن ترین فردی که در دنیا در قید حیات است

 

آنتیسا خویچاوا، از اهالی سابق اتحادیه جماهیر شوروی ساکن جورجیا، متولد سال 1880 است. بدین ترتیب وی با 130 سال سن سالخورده ترین فرد در زمان حاضر محسوب می شود.

مسن ترین فردی که دیگر در قید حیات نیست



لی چینگ یون یک مرد چینی است که بعد از 197 سال زندگی 23 زن و 180 نوه دارد!

لی چینگ یون از دنیا رفته اما بر اساس آخرین آمار ها او مسن ترین انسان روی زمین بوده است!

خیلی ها راجع به نحوه ی زندگی کردن او و رژیم غذایی اش کنجکاو هستند.

راز و رمز یک زندگی طولانی چیست؟

مشاور لی چینگ یون راز داشتن یک زندگی طولانی را به او آموخته است : نداشتن استرس،آرام راه رفتن و خوب خوابیدن!

خود لی چینگ یون اعتراف کرده که در سال 1736 متولد شده و 197 سال زندگی کرده است.

مسن ترین پزشک دنیا

 

دکتر والتر واتسون، مشهور به "پاپا داک" به معنی بابا دکتر، تا به حال شاهد به دنیا آمدن 18000 کودک با کمک دستان خود بوده است. او در سن 100 سالگی ، بیش از 60 سال سابقه کاری پزشکی خود را پشت سر می گذارد.

مسن ترین چترباز دنیا


 
گئورک مویس، زمانی که در سال 2009 به همراه نوه اش از بالای آسمان خراشی به پرواز در آمد به همگان ثابت کرد که او شجاعتش را با وجود گذر سن از دست نداده است. او هم اکنون 97 سال دارد.

مسن ترین کلاس اولی دنیا

 

ما زئوکسین، 102 ساله، از اهالی چین با حضور در سر کلاس سال اول مدرسه به همگان ثابت کرده است که هیچ گاه برای تحصیل دیر نیست. او از 13 سالگی در کارخانه ریسندگی کار کرده است و هرگز فرصت نکرده بوده به عنوان یک کودک بر سر کلاس درس حاضر شود. او می گوید نشستن بر سر کلاس درس، آرزویی بوده که امروز به حقیقت پیوسته است.

مسن ترین بازیکن پینگ پنگ دنیا

 

در طی مسابقات بین المللی پینگ پنگ 2010 در چین در بین 2000 بازیکن شرکت کننده، درتی دی لو از استرالیا با 100 سال سن، مسن ترین فرد شرکت کننده محسوب می شد. انگیزه و شوق او در این بازی ها ستودنی است.

مسن ترین زنی که هرگز ازدواج نکرده است

 

کلارا مدمور، 105 ساله، ساکن آمریکا، دختری که تا به حال هرگز ازدواج نکرده است. او علت این موضوع را مشغله بیش از حد خود در زندگی عنوان کرده است. او غرق شدن کشتی تایتانیک و جنگ جهانی اول را به خوبی به خاطر دارد.

مسن ترین دریافت کننده اسکار بهترین بازیگر

 

"كریستفر پلامر" بازیگر كانادایی توانست؛ در هشتاد و چهارمین دوره‌ی مراسم اسكار، نام خود را به عنوان مسن‌ترین بازیگر برنده‌ی جایزه‌ی اسكار به ثبت برساند و ركورد جدیدی را خلق كند.

"پلامر" متولد 13 دسامبر 1929 می باشد و در هنگام دریافت جایزه 82 سال و 75 روز سن داشت، كه تاكنون هیچ بازیگری چه در‌میان مردان و چه درمیان زنان نتوانسته بود در این سن جایزه‌ی اسكار را دریافت كند، او برای بازی در فیلم "آغاز كنندگان" برنده جایزه‌ی بهترین بازیگر نقش مكمل شد. پیش از این نیز توانسته بود همین جایزه را از جشنواره‌های معتبری چون "بفتا" و "گلدن گلاب" دریافت كند.

این بازیگر در آخرین دوره‌ی مراسم اسكار توانست ركورد "جسیكا تاندی" را بشکند و در صدر لیست قرار گیرد، او همچنین در سال 2010 نیز نامزد در‌یافت این جایزه شده بود كه نتوانست به آن دست پیدا كند.

فیلم بعدی"پلامر" (بزرگترین مبارزه ی محمد علی) نام دارد كه در مراحل آغازین قرار دارد.

او پس از دریافت جایزه احساس خود را اینگونه توصیف كرد:

«نمی‌دانم پیرترین برنده‌ی جایزه اسکار بودن چه احساسی دارد. چارلی چاپلین هم در سن ۸۳ سالگی اسکار افتخاری دریافت کرد و فکر می‌کنم او هم احساسی شبیه من داشت. من از زمانی که از مادر متولد شدم فکر سخنرانی دریافت جوایز اسکار را در ذهن داشتم.»