اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیرترین اسب دنیا +عکس



اخبار گوناگون - پیرترین اسب دنیا +عکس

"ارکید" اسبی است با نژاد عرب و تقریبا دو برابر صاحبش عمر کرده است. او کاملا کور شده است ولی هنوز بدون مشکل دوست دارد در زمین قدم بزند و بازی کند. او دوسال پیش از یک بیماری سخت جان سالم به در برده است.

اسب ها به طور متوسط بین 15 تا 30 سال عمر می کنند و کمتر دیده می شود که اسبی از این سن عبور کرده و پیرتر شود و در این صورت به یک رکورد جدید نزدیک می شود. کاری که اسبی به نام "ارکید" انجام داده است.

 اخبار,اخبار گوناگون,پیرترین اسب دنیای

"ارکید" اسبی است با نژاد عرب و تقریبا دو برابر صاحبش عمر کرده است. او کاملا کور شده است ولی هنوز بدون مشکل دوست دارد در زمین قدم بزند و بازی کند. او دوسال پیش از یک بیماری سخت جان سالم به در برده است.

این اسب 49 سال عمر کرده است که در میان اسب ها بسیار زیاد است. آن ها در این سن با بیماری های مختلف دست و پنجه نرم می کنند و همانطور که اشاره کردیم بینایی خود را نیز از دست می دهند. صاحب این اسب در تلاش است تا آن را در گینس به ثبت برساند. 

 

اخبار گوناگون - باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
پیرترین پدر دنیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیرترین تنیسور دنیا+ عکس



تنیس یکی از ورزش های بسیار سخت است و نیاز به تناسب اندام بسیار زیادی دارد. انجام حرکات سخت این بازی به انعطاف زیاد و همچنین بدنی جوان نیازمند است.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، استخوان های این پیرمرد همچنان به خوبی کار می کند و باعث نشده است که او دست از بازی در زمین های تنیس بکشد.

پیرترین تنیسور دنیا

"آرتین المایان" که 95 سال سن دارد به عنوان پیرترین بازیکن تنیس حاضر در رده بندی جهان شناخته می شود و تقریبا سه بار در هفته تنیس بازی می کند.

او در آرژانتین زندگی می کند و دریکی از ورزشگاه های ریورپلاته تمرین می کند. المایان می گوید که ما مجبور هستیم با پیرمردهای دیگر بازی کنیم و تقریبا بیشتر آن ها در حدود 85 سال سن دارند.

او می گوید گاهی اوقات به فینال می رسم و در سال گذشته توانستم دو بار مقام دومی را کسب کردم. او همچنین دلیل بازی خودش را در این سن علاقه بسیار زیاد به این ورزش می داند.

پیرترین تنیسور دنیا