اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیدا شدن 200 میلیون ریال پول و طلا از میان انبوه زباله‌ها



پیدا شدن 200 میلیون ریال پول و طلا از میان انبوه زباله‌ها

سعید حسینی، راننده سازمان خدمات موتوری شهرداری ارومیه که در بخش جمع‌آوری و حمل زباله فعالیت می‌کند مبلغ قابل توجهی پول و طلا را از میان زباله‌ها پیدا کرده و به صاحبش تحویل داد.

به گزارش فارس، یکی از شهروندان بلوار امام رضا(ع) با وی تماس گرفته و اطلاع می‌دهد مقداری وجه نقد به مبلغ یکصد میلیون ریال و طلا و جواهرات به ارزش تقریبی یکصد میلیون ریال توسط فرزندانش همراه با زباله‌های منزل در محل زباله قرار داده شده است.

با توجه به اینکه خودروی تحت اختیار این راننده مجوز تردد به محل دفن زباله را ندارد، در ایستگاه تخلیه موقت موسوم به ایستگاه میانی تخلیه بار می‌کند که در این صورت پیدا کردن این طلاجات در میان ده‌ها تن زباله شهری امری محال به نظر می‌رسید.

وی برای جلوگیری از این امر با مسئولان سازمان متبوع تماس حاصل می‌کند و مجوز تردد به محل دفن زباله را کسب کرده و به محل دفن زباله واقع در جاده نازلو عازم می‌شود. 

حسینی زباله‌های موجود در خودرو خود را در محلی جدا از سایر زباله‌ها تخلیه کرده و به همراه دو نفر از همکاران خود همه کیسه‌های زباله را بررسی می‌کند و با پیدا کردن طلاجات و مبالغ نقد به طرف منزل این شهروند حرکت می‌کند و آنها را به صاحبشان تحویل می‌دهد.

حسینی در قبال این عمل خیرخواهانه‌اش مژدگانی که صاحب این طلاجات در نظر گرفته بود را قبول نکرد. 

مدیرعامل سازمان خدمات موتوری شهرداری ارومیه عربعلی وطن‌خواه ضمن تقدیر از این راننده امانتدار با تقدیم هدیه نقدی به زودی از وی تجلیل به عمل ‌آورد./فارس

 


ویدیو مرتبط :
تبدیل واحد پول ملی از ریال به تومان بعد از 87 سال

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بابک زنجانی شاکی خصوصی پیدا کرد / پای 1500کیلو طلا در میان است



اخبار,اخبار سیاسی,طلای ایران در ترکی


اخبار سیاسی - بابک زنجانی شاکی خصوصی پیدا کرد
پای 1500کیلو طلا در میان است

 حکایت هدیه 18‌میلیارددلاری خدا به اردوغان معلوم شد، پای هزارو500کیلو طلا در میان است و دوباره نام «بابک زنجانی»؛ طنین‌انداز. پاییز سال 1387 بود که «رجب طیب‌اردوغان»، نخست‌وزیر ترکیه از ورود 5/18میلیارددلار ارز به کشورش خبر داد و گفت: «خداوند این پول را در شرایط بحران اقتصادی برای ملت ترکیه فرستاده‌ است.»

اما روز گذشته «ایسنا» گفت‌وگویی از «روح‌الله غلامی»، وکیل‌مدافع شاکی خصوصی «بابک زنجانی» منتشر کرد که خوانش دیگری از این «هدیه» دارد.

 

او به نمایندگی از موکلش، اردیبهشت سال‌جاری در یکی از دادسراهای تهران به اتهام «کلاهبرداری» از «بابک زنجانی» شکایت کرده است. دلیل این شکایت هم این بوده که موکل غلامی برای زنجانی طلا خریداری کرده ولی او (زنجانی) به بهانه تقلبی‌بودن طلاها، به تعهداتش عمل نکرده است.

 

غلامی گفته: «مبنای این شکایت اعلام تقلبی بودن محموله هزارو500کیلو طلای معروف توقیف‌شده در ترکیه بود که گفته می‌شود با پرداخت یک‌ونیم‌میلیون‌دلار به برخی مسوولان ترکیه از توقیف رها شده و به کشور امارات منتقل شده است، البته ماجرا از این جهت که باعث تحریم طلای ایران هم شد بیشتر حایز اهمیت است.»

 

«بابک زنجانی» نهم دی طبق گفته محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه‌قضاییه به اتهام بدهی 9‌هزار‌میلیاردتومانی به نفت از سوی دادستانی کل بازداشت شد. بر اساس گفته‌های مسوولان مربوطه او در انفرادی به‌سر می‌برد.  پیش‌تر مقامات رسمی ایران و ترکیه ماجرای این حجم از پول و طلا را به‌طور کلی تکذیب کرده بودند. «محمود احمدی‌نژاد»، رییس دولت پیشین در مصاحبه مطبوعاتی خود در ترکیه در این‌باره گفته بود: «خب اگر خورد که نوش جانش. حساب کنید ببینید برای خروج این مقدار ارز و پول چند تریلی لازم است. اصلا می‌شود؟»


او در پاسخ به اینکه چرا تاکنون در هیچ‌جا درباره شکایتش از زنجانی سخنی به میان نیامده، گفته: «اتفاقا بحث من به‌عنوان وکیل پیش از اینکه پیگیر روند پرونده موکلم باشم، نحوه رسیدگی دادسرای مربوطه و اشکالات عدیده در رسیدگی به این ماجراست. متاسفانه به‌دلایل نامعلومی طی این مدت دادسرا و بازپرس مربوطه از روشن‌شدن ابعاد ماجرا تا زمانی که زنجانی رسما دستگیر شد، جلوگیری کرده بودند.» او ادامه داده است که «مدارک لازم نیز برای رسوایی» این افراد موجود است.

 

موکل شاکی خصوصی زنجانی همچنین گفته: «معتقدم عده‌ای صراحتا در این پرونده از زنجانی حمایت می‌کردند.» او گفته: «نکته‌ای که تاکنون به‌دلیل انجام نشدن تحقیقات لازم از سوی دادسرای رسیدگی‌کننده مکتوم مانده نقش فردی معروف، به نام «م» در محموله طلا و شراکت وی در این محموله است.» او گفته بر اساس اسنادی که در اختیار دارد «م» به‌همراه زنجانی ویزای غنا را دریافت کرده بودند اما به این سفر نرفت.

 

اسناد نشان از حضور پررنگ «م» در این معامله داشته به‌طوری که وی بعد از بازداشت زنجانی تمام توان خود را برای استفاده از ارتباطات و فشار بر کسانی که در این جریان بوده و می‌توانستند دست بابک زنجانی را رو کنند، صرف کرده است.»او با اشاره به اظهارات مسوولان درگیر در پرونده زنجانی گفته: «برای اینجانب در مورد اظهارات اخیر برخی مقامات درباره بابک زنجانی جای سوال است؛ چراکه می‌گویند او بدهکار است و اگر بدهی خود را پرداخت کند آزاد می‌شود.

 

من می‌گویم این یک بدعت خطرناک است؛ چراکه اگر بابک زنجانی بدهکار است که برای یک بدهکار که ماشاءالله وضع بدی هم ندارد صدور دستور بازداشت موقت تاکنون مرسوم نبوده و صد البته قانونی و شرعی هم نیست.»پیش از این برخی مسوولان از آزادی زنجانی به شرط پرداخت بدهی‌اش سخن گفته بودند. عزت‌الله یوسفیان‌ملا، عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در اظهارنظری گفته بود: «شرط آزادی او پرداخت بدهی است.» محسنی‌اژه‌ای نیز از کمک به بابک زنجانی و همکاری خود او برای بازپرداخت بدهی‌هایش سخن گفته بود.

 

اژه‌ای در آخرین نشست خبری خود گفته بود: دارایی‌های داخلی زنجانی کفاف بدهی‌های او را می‌دهد اما چند روز بعد پورمحمدی، وزیر دادگستری این اظهارات را نقض کرد و گفت که دارایی‌های داخلی و خارجی او برای پرداخت نصف بدهی‌های زنجانی نیز کفایت نمی‌کند. پورمختار، رییس کمیسیون اصل 90 مجلس روز گذشته گفته که فردی برای کمک در راستای وصول مطالبات شرکت نفت از بابک زنجانی معرفی شده است و ما او را به دادستانی تهران معرفی خواهیم کرد تا با دادستانی در راستای وصول بدهی‌ها همکاری کند.

 

غلامی ادامه داده: «اگر ایشان (بابک زنجانی) با دوست آقای مرتضوی به دفتر این آقا رفته‌اند و در یک حراجی بزرگ چوب حراج به اموال کارگران و مستمری‌بگیران تامین‌اجتماعی زده‌اند آیا نباید رسیدگی شود؟ اگر بحث تحریم طلا به جدیت و با این همه مدارک مطرح است آیا نباید رسیدگی شود؟»
 اخبار سیاسی - ایسنا