اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیدا شدن قطعه گم شده پس از 3000 هزار سال +عکس



به تازگی یک قطعه شیشه ای پیدا شده است که به نظر می رسد قطعه گم شده یک کوزه 3000 ساله مصری است که این روزها در موزه قاهره نگهداری می شود.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، گاهی اوقات ممکن است یک وسیله ای ا گم کنید و دیگر آن را پیدا نکنید به طوری که شاید حتی فراموشش کنید ولی بعد از طولانی با پیدا کردن آن بسیار خوشحال می شوید. این اتفاقات در علم باستان شناسی نیز گاهی رخ می دهد.

به تازگی یک قطعه شیشه ای پیدا شده است که به نظر می رسد قطعه گم شده یک کوزه 3000 ساله مصری است که این روزها در موزه قاهره نگهداری می شود.

پیدا شدن قطعه گم شده پس از 3000 هزار سال

این گلدان از مقبره همسر آمن هوتپ سوم بیرون آورده شده بود و البته در آن زمان نیز یک قطعه کوچک آن به نظر شکسته و یا گم شده بود. این گلدان به دوره 1386 سال پیش از میلاد مسیح باز میگردد.

کوزه اصلی در سال 1959 و توسط فردی به نام جونز به موزه قاهره داده شد. او از جمله کسانی است که در دره پادشاهان مصر کار می کرده است و البته دسترسی به گنجینه ها نیز داشته است.

پیدا شدن این قطعه در جای خود بسیار شگفت انگیز است و همچنین باعث شده است که یکی از قدیمی ترین گلدان های دنیا تکمیل شود و زیبایی بیشتری داشته باشد.

پیدا شدن قطعه گم شده پس از 3000 هزار سال

منبع:yjc.ir


ویدیو مرتبط :
فکر کن یه عکس از خودت پیدا کنی مال 100 سال قبل از تولدت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نامه ای به تختی پس از۵۰ سال پیدا شد+عکس



 

 

غلامرضا تختی عکس غلامرضا تختی تختی

 

 

یکی از داوران کشتی کشور که نیم قرن پیش طی نامه ای ارسالی به غلامرضا تختی خواستار عکس و امضای وی شده بود، امروز متن این نامه را مقابل دیدگان خود می بیند.

 

 

 

سرویس ورزشی افکار نیوز - داور ریزنقش کشتی و رئیس سابق هیات کشتی تهران باورش نمی‌شد که بعد از ۴۹سال، نامه‌اش به جهان‌پهلوان تختی پیدا شود!

به گزارش «افکار نیوز» روز دهم تیرماه سال۱۳۴۰، رحیم جدی نامه‌ای برای جهان‌پهلوان تختی نوشت و از آرزوهایش برای داشتن عکس تختی با امضای او گفت. جدی آن زمان کلاس چهارم بود و در اردبیل زندگی می‌کرد.

 

غلامرضا تختی عکس غلامرضا تختی تختی

 

 

او در نامه‌اش به جهان‌پهلوان نوشته است: «آرزو دارم فقط یک‌قطعه عکس جنابعالی را، که پشتش را با دست مبارک خود نوشته مرقوم فرمایید تا موجب افتخار و تشویق بنده گردد.»

 

به نظر می‌رسد، جدی این برنامه را پیش از رقابت‌های جهانی۱۹۶۱ یوکوهاما برای جهان‌پهلوان تختی نوشته است. تختی در مسابقات جهانی یوکوهاما توانست به مقام قهرمانی دست یابد..../افکار نیوز