اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیدا شدن اجساد قربانیان سقوط بالگرد درخلیج فارس



علی عزتی خلبان، صفر پایخوان کمک خلبان، خورشید حسینی مسوول سکوی ابوذر و همراه بیمار و رسول شجرات بیمار و از کارکنان شرکت ملی حفاری، سرنشینان بالگرد بودند.

بخشدار جزیره خارک از توابع استان بوشهر گفت: اجساد قربانیان یک فروند بالگرد شرکت فلات قاره که در خلیج فارس سقوط کرد توسط تیم های جستجو و نجات پیدا شد.

عسکر زارعی عصر روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: یک فروند بالگرد شرکت فلات قاره برای انتقال یک بیمار به بوشهر در ساعت 22 و 10 دقیقه دوشنبه شب از سکوی نفتی ابوذر به پرواز درآمده بود که پس از طی 20 مایل از طول مسیر 70مایلی تا بوشهر بدون هیچ گونه اعلام حالت اضطرار از رادار پایگاه پدافند هوایی خارک و رادار شناورهای نیروهای دریایی مستقر در خلیج فارس خارج شد.

وی یادآورشد: علی عزتی خلبان، صفر پایخوان کمک خلبان ، خورشید حسینی مسوول سکوی ابوذر و همراه بیمار و رسول شجرات بیمار و از کارکنان شرکت ملی حفاری، سرنشینان بالگرد بودند.

بخشدار خارک اضافه کرد: ساعت 17 امروز جسد یکی از سرنشینان بالگرد یادشده که لباس سفید برتن داشت کشف شده است و احتمال داده می شود مربوط به خلبان یا کمک خلبان باشد.

زارع ادامه داد: همچنین قسمت هایی از اعضای بدن دیگر سرنشینان بالگرد سقوط کرده در خلیج فارس نیز توسط تیم های جستجو و نجات پیدا شده که برای شناسایی در حال انتقال به پزشک قانونی بوشهر است .

وی با بیان اینکه علت واژگونی بالگرد یادشده در خلیج فارس توسط کارشناسان در دست بررسی است گفت: در تجزیه و تحلیل اولیه چرایی این موضوع نقص فنی ناشی از قفل شدن پروانه بالگرد و سقوط آن اعلام شده است.

بخشدار جزیره خارک افزود: باتوجه به اینکه خلبان در آخرین ارتباط با برج مراقبت درخواست ارتقا پنج هزار پا از سطح خلیج فارس را کرده است و بدلیل عمق 40متری دریا و بالا بودن فشار آب متلاشی شدن اجساد سرنشینان بالگرد دور از انتظار نیست.

بخشدار جزیره خارک اضافه کرد: براساس اطلاعات موجود در صفحه رادار، بالگرد یادشده با سرعت 110 نات باید مسیر سکوی نفتی ابوذر تا بوشهر را 40 دقیقه طی می کرده است که پس از 10 دقیقه پرواز بدلایل نامعلوم از صفحه رادار ناپدید شد.

مجتمع نفتی ابوذر در 75 کیلومتری غرب جزیره خارک، شامل سه سکوی اصلی بهره برداری AA، AB و AC است.

 

اخبار حوادث - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
خلیج فارس ناامن برای همه/هشداردرباره ناامنی درخلیج فارس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اجساد همه قربانیان حادثه سقوط بالگرد پیدا شد/ اسامی جانباختگان/ تسلیت وزیر بهداشت و معاونانش



 اخبار حوادث,خبرهای  حوادث, حوادث روز

تمام ۹ جسد حادثه سقوط بالگرد در نزدیکی شیراز پیدا شد.

مدیر آتش نشانی شیراز در گفتگو با  مهر گفت: به محض سقوط بالگرد، تلاش برای پیدا کردن اجساد شروع شد و در حال حاضر تمام اجساد این حادثه پیدا شدند.

مهدی شایق ادامه داد: ۲۵ نیرو از آتش نشانی برای امدادرسانی به این حادثه اعزام شدند.

حوالی ساعت ۲۰ امشب جمعه یک فروند بالگرد اورژانس که سه مصدوم را از خنج به شیراز انتقال میداد به دلیل نقص فنی در روستای ده نو در نزدیکی شیراز سقوط کرد و در پی آن ۹ نفر کشته شدند.

این بالگرد همچنین یک دکل را نیز قطع کرده است.

به گزارش خبرآنلاین؛ اسامی جانباختگان سقوط بالگرد اورژانس 115 فارس اعلام شد؛

خلبان خرمدشتی

خلبان وفادار

مهندس رنجبر

آقای کدخدا

آقای جوکار

تکنسین اورژانس آقای قائدی

تکنسین اورژانس اقای جوادی

مصدوم در حال انتقال حسن رحیمی

پیام تسلیت وزیر بهداشت در پی سقوط بالگرد اورژانس فارس

در پی سقوط یک فروند بالگرد اورژانس استان فارس، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیام تسلیتی صادر کرد.

متن پیام تسلیت سیدحسن قاضی زاده هاشمی به شرح زیر است:

«انالله و انا الیه راجعون

چه می ‌توان گفت در فراق عزیزانی که در راه خدمت به مردم و کمک به نیازمندان، تا نثار جان شیرین تلاش می ‌کنند؟

چگونه می‌ توان ایثاری این چنین را ارج نهاد؟ کدام کلام را یارای بیان این از خودگذشتگی و این غم بزرگ است؟

به واقع کلمات و جملات عاجزند از به تصویر کشیدن عظمت انسان‌ هایی که بی نام و نشان و بی منت، در همه حال آماده خدمت به مردم هستند. پاداش این بزرگواران نیز تنها نزد خداوند قادر و متعال است و بس.

اینجانب همانند تمامی هموطنان، در غم درگذشت 9 تن از سانحه دیدگان، تکنسین ‌های فداکار اورژانس و کادر پرتلاش پرواز در سانحه سقوط بالگرد اورژانس هوایی عزادار هستم و این حادثه را خدمت ملت شریف ایران و خانواده های داغدار این عزیزان تسلیت عرض می ‌نمایم.

در این آغازین روزهای سال نو، دست به دعا برداریم و برای آن عزیزان رحمت و غفران الهی مسألت نماییم.

دکتر سیدحسن هاشمی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی»

پیام تسلیت معاونین وزیر بهداشت در پی سقوط بالگرد اورژانس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در پی سقوط یک فروند بالگرد در حال خدمت رسانی اورژانس هوایی فارس و درگذشت تعدادی از کارکنان اورژانس و کادر پرواز، معاون پرستاری وزیر بهداشت و معاون درمان این وزارتخانه طی پیام هایی درگذشت این افراد را به خانواده عروج کنندگان، اعضای نظام سلامت، کارکنان اورژانس و جامعه پرستاری کشور تسلیت گفت.

متن پیام محمد میرزابیگی معاون پرستاری وزیر بهداشت به شرح زیر است:

«انا لله و انا الیه راجعون

خبر عروج شهادت گونه چندتن از همکاران عزیزمان در نظام سلامت استان فارس، خبر ناگوار و تأسف برانگیزی در سال جدید بود.

همکاران عزیزی که برای خدمت فوری و نجات جان چند همنوع عازم شدند اما خود به دیدار معبود شتافتند، روحشان شاد. بالاخره همه ما یکروز باید از این عالم خاکی پای در باغ ملکوت گذاریم. خوشا مرگی که با شهادت یا حداقل شهادت گونه و در راه خدمت به مخلوقات خدا و در جهت کسب رضای معبود و معشوق باشد.

هرچند بازماندگان این عزیزان و همه ما در داغی بزرک شریک و همدرد همدیگریم اما آنها نزد پروردگارشان مأجور و انشاءالله با اولیا و صلحا محشور خواهند بود.

حقیر به عنوان خادمی کوچک در نظام سلامت با از دست دادن این عزیزان متاثر و متألم شدم لذا از درگاه ایزد متعال وحی لایموت برای آن سفرکردگان غفران، اجر و پاداش الهی و برای اعضای خانواده و سایر بازماندگان و متعلقین به مرحومین عزیز، صبر جزیل توأم با شکر و سربلندی در این امتحان و ابتلا بزرگ الهی خواستارم.

محمد میرزابیگی، معاون پرستاری وزارت بهداشت»

پیام تسلیت محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت نیز بدین شرح است:

«انا لله و انا الیه راجعون

در ششمین روز از نوروز 1395 سقوط بالگرد اورژانس 115 در حین خدمت و درگذشت شهادت گونه خدمتگزاران خط اول سلامت کشور، کام دست اندرکاران سلامت را تلخ کرد.

ضمن تسلیت این ضایعه دردناک به خانواده این عزیزان و جامعه سلامت کشور، از خداوند منان برای آنان صبر جمیل مسألت دارم و اطمینان دارم توفیق خدمت به خلق، آن عزیزان را در زمره مجاهدان قرار داده است.

از دست دادن دو تن از هموطنان و پرسنل پروازی در این بالگرد، اندوه ما را بیشتر ساخت. تسلیت خود را به خانواده این عزیزان نیز ابراز نموده و امید آن دارم که خداوند متعال صبر بر مصیبت را بر آنان عطا فرماید.

روحشان شاد»

اخبار اجتماعی  -  خبر آنلاین