اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیام کوتاهی که جان 15 نفر را نجات داد


پیام کوتاهی که به یک زن پنجاه ساله‌ی نیویورکی ارسال شد، جان 15 پناهجو را در کشور انگلستان نجات داد.

مجله دیجی کالا - مجید نوردوست: پیام کوتاهی که به یک زن پنجاه ساله‌ی نیویورکی ارسال شد، جان 15 پناهجو را در کشور انگلستان نجات داد.

پیام کوتاهی که جان 15 نفر را نجات داد

«لیز کلگ» (Liz Clegg) زن پنجاه ساله‌ی نیویورکی مدتی پیش پیام کوتاهی از یک کودک افغانی 7 ساله به نام احمد دریافت می‌کند. این کودک از تلفنی که کلگ در ماه مارس در کمپ پناهجویان به او داده بود، استفاده کرد تا بتواند جان خودش را نجات دهد. او با انگلیسی بسیار ضعیف توانست منظور خودش را به کلک برساند. او در پیام کوتاه گفته بود:” من به کمک نیاز دارم. راننده اتومبیل را نگه نمی‌دارد. هیچ اکسیژنی در ماشین نیست. هیچ آنتنی نیست. من در یک کانتینر هستم. شوخی نمی‌کنم. به خدا قسم می‌خورم.”

کلگ با دیدن این پیام کوتاه با یک سازمان خیره در شهر لندن که به پناهجویان کمک می‌کند تماس می‌گیرد و پس از توضیح دادن شرایط، پلیس در جریان اتفاقات قرار می‌گیرد. پلیس با ردیابی شماره‌ی احمد بار دیگر با او تماس می‌گیرد و می‌تواند مکانی که احمد در آن قرار گرفته را پیدا کند. کانتینر در پمپ بنزینی در شهر «لسترشر» (Leicestershire) پیدا می‌شود و پلیس در کنار احمد جان چهارده نفر درگیر را هم نجات می‌دهد که به سختی می‌توانستند نفس بکشند.

افراد که قصد داشتند این 15 نفر را به کشورهای دیگر قاچاق کنند بازداشت شدند و پلیس و احمد و سایرین را به محافظت خودش درآورد.

تلفن همراهی که خانم کلگ در بیمارستان کودکان شهر «کاله» (Calais) کشور فرانسه به احمد داده بود، توانست جان 15 نفر را نجات دهد. کلگ در این‌باره می‌گوید:” وضعیت بسیار سختی بود و باید صبر می‌کردم تا پلیس احمد را پیدا کند. زمانی که با احمد تماس گرفتیم به وسیله‌ی یک مترجم که به زبان پشتو صحبت می‌کرد متوجه شدیم که او در شرایط خطرناکی قرار دارد. پلیس شماره‌ی او را ردیابی کرد و توانست افراد زیادی را نجات دهد.”


ویدیو مرتبط :
جان فشانی این شخص و نجات 3 نفر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نوجوان 15 ساله جان 1000 نفر را نجات داد


نیروهای امنیتی پاکستان گزارش دادند که یک نوجوان ۱۵ ساله پاکستانی مسیر یک عامل انتحاری را که قصد داشت خود را در داخل مدرسه شهر «ابراهیم زای» منفجر کند پیش از رسیدن به آن سد کرده و خود بر اثر انفجار آن به شهادت رسید.

خبرگزاری تسنیم: نیروهای امنیتی پاکستان گزارش دادند که یک نوجوان ۱۵ ساله پاکستانی مسیر یک عامل انتحاری را که قصد داشت خود را در داخل مدرسه شهر «ابراهیم زای» منفجر کند پیش از رسیدن به آن سد کرده و خود بر اثر انفجار آن به شهادت رسید.

نیروهای امنیتی پاکستان اعلام کردند که یک نوجوان 15 ساله در اقلیم هانگو در اقدامی شجاعانه پس از شناسایی یک عامل انتحاری که به سوی مدرسه آنان درحرکت بوده است سعی می‌کند تا جلوی این فرد تروریست را بگیرد، این اقدام او باعث شد تا عامل انتحاری به هدف خود نرسیده و بمب را پیش از رسیدن به مدرسه منفجر کند.

منابع خبری محلی در پاکستان گزارش دادند که «اعتزاز حسن» 15 ساله باعث شد تا این انتحاری که قصد داشت خود را در داخل مدرسه شهر «ابراهیم زای» منفجر کند مجبور شود تا پیش از رسیدن به مدرسه بمب را منفجر کرده و جان یک هزار دانش‌آموز این مدرسه حفظ شود.

خانواده این نوجوان پاکستانی اعلام کردند که به فرزندشان افتخار می‌کنند زیرا او با شجاعت جان معلمان و سایر دانش‌آموزان را حفظ کرده است. همچنین بسیاری از نشریات و مقامات سیاسی پاکستانی نیز این عمل شجاعانه اعتزاز را تحسین کردند.

لازم به ذکر است که هدف از این عملیات تروریستی مدرسه مسلمانان شیعه بوده است.