اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیام وزیر ارشاد درپی گذشت استاد لطفی


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور پیام تسلیتی به مناسبت درگذشت زنده‌یاد محمدرضا لطفی این هنرمند را یکی از ارکان مهم جریان‌سازی موسیقی سنتی کشورمان توصیف کرد.

خبرگزاری مهر: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور پیام تسلیتی به مناسبت درگذشت زنده‌یاد محمدرضا لطفی این هنرمند را یکی از ارکان مهم جریان‌سازی موسیقی سنتی کشورمان توصیف کرد.

در پیام تسلیت علی جنتی آمده است:

«انا لله و انا الیه راجعون»

باز هم ارغنون هستی در تلالویی از مشیت های خداوندی نغمه ای غمگنانه سر داد و از هجرت هنرمند بزرگی همچون استاد محمدرضا لطفی آهنگساز و نوازنده چیره‌دست تار و سه تار از عالم خاک به افلاک خبر داد.

خبر فقدان این هنرمند ملی که عمرپر ثمر خود را باسازی از جنس شور و عرفان دمساز کرد، موجب اندوه و تاثر گردید.

مرحوم محمدرضا لطفی صاحب اندیشه ای  هنرمندانه و مردم‌مدار بود که با جسارتی ستودنی از پیله شور و خلاقیت ذاتی خود به پروانگی تواضع و مردم دوستی دست یافت. بی شک او بخش مهمی از روند جریان سازی موسیقی سنتی این سرزمین کهن محسوب می شد.

وی در آغازین سال های پیروزی انقلاب با تشکیل گروه شیدا و چاووش رسما به جریانات حماسی و مردمی انقلاب شکوهمند اسلامی پیوست و گام ارزنده ای در تعلیم و بازنوازی ردیف های موسیقی ایرانی برداشت.

اینجانب ضمن عرض تسلیت این ضایعه به جامعه هنری کشور از خداوند متعال برای آن هنرمند فقید علو درجات و برای خانواده و بازماندگان آن مرحوم، شکیبایی آرزومندم.


ویدیو مرتبط :
استاد محمد رضا لطفی در گذشت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیام احمدی‌ نژاد درپی درگذشت استاد لطفی


محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور سابق کشور طی پیامی به مناسبت درگذشت محمدرضا لطفی هنرمند شاخص عرصه موسیقی از او به عنوان هنرمندی یاد کرد که روحی حق‌طلب، بلند و آزاده داشت.

خبرگزاری مهر: محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور سابق کشور طی پیامی به مناسبت درگذشت محمدرضا لطفی هنرمند شاخص عرصه موسیقی از او به عنوان هنرمندی یاد کرد که روحی حق‌طلب، بلند و آزاده داشت.

در پیام محمود احمدی‌نژاد به مناسبت درگذشت محمدرضا لطفی چنین آمده است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

انالله‌واناالیه‌راجعون

خبر درگذشت استاد محمدرضا لطفی پس از یک دوره نقاهت کوتاه و البته سخت موجب تاثر فراوان شد. او هنرمند متعهد و استاد مسلم موسیقی بود که روحی حق طلب و بلند و آزاده داشت، او با شناخت نظام سلطه و ساز و کار آن و با دریافت عمیق مسئولیت‌های سنگین آزادی ‌خواهان و عدالت‌طلبان در عصر حاضر، روح پربار خود را در راه اعتلای هنر انسان‌ساز و آگاهی بخش صرف نمود و متاسفانه در گمنامی به دیار باقی رحلت کرد.

تواضع ستودنی و ترنم گرم نواهای او در سرودهای انقلابی و تجلیل از آزادگی و عزت انسان و عظمت و بزرگی ایران زمین برای همیشه در خاطره ملت بزرگ ایران خواهد ماند و اندیشه والای او در هنر آرمانی خط راهنمای جوانان بالنده این سرزمین خواهد بود.

این جانب ضمن عرض تسلیت فقدان این هنرمند برجسته به جامعه هنری کشور و خانواده محترم ایشان از خداوند منان برای آن مرحوم غفران الهی و برای بازماندگان صبر و اجر و برای هنرمندان کشور عشق و شورآفرینی بیشتر مسئلت دارم.