اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیام ناو گروه ارتش درباره کشتی نجات ایرانی


ناوگروه سی‌وچهارم نیروی دریایی ارتش طی تماسی با کشتی امدادرسان ایرانی حضور خود در منطقه و آمادگی برای حفاظت از این کشتی را اعلام کرد.

خبرگزاری فارس: ناوگروه سی‌وچهارم نیروی دریایی ارتش طی تماسی با کشتی امداد رسان «ایران شاهد» اعلام کرد که در منطقه حضور دارد و در صورت بروز مشکل به کمک آنها خواهد شتافت.

این در حالیست که کشتی «ایران شاهد» از ظهر روز گذشته وارد کریدور خلیج عدن شده، منطقه‌ای که دزدان دریایی در آن جولان می دهند.

با شیوع پدیده شوم «دزدی دریایی» طی چند سال گذشته در منطقه خلیج عدن و دریای سرخ که یکی از مهمترین خطوط عبور و مرور کشتی‌های نفتکش و باربر ایرانی بود، ناوهای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ماموریتهایی با طی مسافتهای چندهزار کیلومتر در منطقه شمال اقیانوس هند، خلیج عدن و دریای سرخ حاضر شده و تا به امروز صدها کشتی ایرانی و خارجی را از حمله دزدان دریایی حفظ کرده است.

نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی از سال 87 مقابله با این پدیده نوظهور را در دستور کار قرار داد اما اولین ناوگروه خود را در تاریخ 20 اردیبهشت 88 برای حراست از خطوط مواصلاتی تجاری ایران در آبهای آزاد، به این منطقه اعزام کرد.

ناوگروه سی‌وچهارم نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن رزمی البرز و ناو لجستیک بوشهر از اواخر فروردین‌ماه ماموریت خود را آغاز کرده و با هدف حفاظت از خطوط کشتی‌رانی در منطقه خلیج عدن و شمال اقیانوس هند حضور یافته است.


ویدیو مرتبط :
نجات کشتی ایرانی از چنگ دزدان دریایی، توسط تکاوران ارتش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نجات کشتی چینی توسط ناو گروه ایرانی


ناوگروه سی و یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز یک فروند کشتی کانتینربر چینی را از چنگ دزدان دریایی در خلیج عدن نجات داد.

خبرگزاری مهر: ناوگروه سی و یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز یک فروند کشتی کانتینربر چینی را از چنگ دزدان دریایی در خلیج عدن نجات داد.

صبح امروز 5 فروند قایق دزدان دریایی، یک کشتی کانتینربر چینی به نام «ژین لیان یان گانژ» را در محدوده خلیج عدن مورد حمله قرار داده و قصد ربایش آنرا داشتند که ناوگروه سی و یکم نیروی دریایی ارتش مانع از این اقدام دزدان شد.

بنابر این گزارش، 5 فروند قایق دزدان دریایی که در هر قایق 5 نفر مسلح با سلاح های سبک و نیمه سنگین مستقر بودند کشتی چینی را مورد هجوم قرار دادند که در لحظات اولیه و پس از درخواست اضطراری این کشتی کانتینربر و با دریافت درخواست توسط ناوگروه جمهوری اسلامی ایران بلافاصله ناوشکن جمهوری اسلامی ایران «بایندر» به محل اعزام و با بهره گیری از سلاح های سبک و تیم های عملیات ویژه دزدان دریایی را متواری کرد.

گفتنی است که کشتی ژین لیان یان گانژ از مسیر سنگاپور به اقیانوس هند و با مقصد بندر جده عربستان در حرکت بود که پس از نجات از چنگ دزدان دریایی به همت ناوگروه نیروی دریایی ارتش بدون هیچ آسیبی مسیر خود را به سمت مقصد ادامه داد.

در راستای انجام مأموریت های تأمین امنیت در آب های آزاد دنیا که نیروی دریایی ارتش در حال اجرای آن است برای دومین بار ارتش جمهوری اسلامی ایران کشتی های عبوری جمهوری خلق چین را از چنگ دزدان دریایی نجات می دهد که اولین مرحله آن در فروردین ماه سال 1391 رخ داد و با تشکر رسمی مقامات کشور چین از جمله سفیر این کشور همراه بود.

ناوگروه سی و یکم جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناوشکن جمهوری اسلامی ایران بایندر و ناو جمهوری اسلامی ایران بندرعباس با هدف به اهتزاز در آوردن پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در پهنه دریاها، اعلام پیام صلح و دوستی به کشورهای جهان و منطقه و تأمین امنیت خطوط مواصلاتی و کشتیرانی به آبهای آزاد و بین المللی اعزام شده است که در یک ماه اخیر موفق به نجات 5 فروند کشتی تجاری و نفتکش  ایرانی و خارجی شده است.