اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیام ماه‌ چهره خلیلی به اولین سفیر زن ایران


ماه‌چهره خلیلی با انتشار پستی در صفحه‌ اینستگرامش انتصاب مرضیه افخم را به عنوان سفیر ایران در کشور مالزی تبریک گفت.

خبرگزاری آنا: ماه‌چهره خلیلی بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار تصویری از مرضیه افخم مقام سفارت ایران در کشور مالزی را به او تبریک گفت.

افخم که تنها سخنگوی زن وزارت امور خارجه پس از انقلاب به شمار می‌رود، براساس اعلام برخی از سایت‌های خبری قرار است پس از این به عنوان سفیر ایران در کشور مالزی به فعالیت خود ادامه دهد.

پیام ماه‌ چهره خلیلی به اولین سفیر زن ایران

ماه‌‌چهره خلیلی با انتشار تصویری از او این سمت را به او تبریک گفت و این مساله را شکسته شدن تابویی 37 ساله دنامید. او درباره‌ی افخم نوشته است:

«تبریک به خانم مرضیه افخم و تمام شیر زنان ایرانی. معرفی اولین سفیر زن ایران پس از انقلاب
یکی دیگر از وعده‌های محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان محقق شد و بالاخره تا یک ماه آینده شاهد آغاز فعالیت رسمی اولین سفیر زن بعد از انقلاب اسلامی در دستگاه دیپلماسی کشورمان خواهیم بود تا تابویی 37 ساله شکسته شود.

مرضیه افخم براساس اطلاعات مندرج در سایت وزارت خارجه دارای لیسانس زبان انگلیسی از دانشگاه علامه طباطبایی تهران و فوق لیسانس مطالعات منطقه ای از دانشگاه آزاد اسلامی است وبه عنوان اولین سفیر زن روانه مالزی خواهند شد.

خانم مهرانگیز دولتشاهی دیپلمات ایرانی اولین سفیر زن ایران در دوران قبل از انقلاب بودند که به مدت سه سال مسئولیت سفارت ایران در دانمارک را بر عهده داشتند.»


ویدیو مرتبط :
سایت سینمانگار: گفتگو با ماه چهره خلیلی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اولین سفیر زن جمهوری اسلامی ایران


منصوره شریفی صدر ، مدیرکل امور بانوان وزارت امور خارجه قرار است به عنوان اولین سفیر زن جمهوری اسلامی ایران منصوب شود.

خبرگزاری مهر: منصوره شریفی صدر ، مدیرکل امور بانوان وزارت امور خارجه قرار است به عنوان اولین سفیر زن جمهوری اسلامی ایران منصوب شود.

بر اساس این گزارش هنوز محل مأموریت شریف مشخص نشده است اما با توجه به سوابق کاری او که در شرق آسیا بوده احتمالا روانه اندونزی یا بنگلادش خواهد شد که دوره ماموریت سفرای آن ها خاتمه یافته است.

شریفی صدر پیشتر به عنوان نخستین زن در مسئولیت کاردار در سفارت ایران در ژاپن منصوب شده است.

همچنین از مرضیه افخم مدیر کل سابق اداره اطلاعات و مطبوعات وزارت خارجه نیز به عنوان سخنگوی وزارت امور خارجه یاد می شود.

عباس عراقچی ، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اعلام کرد که قرار است برای اولین بار سخنگوی وزارت امور خارجه و یک سفیر زن در جمهوری اسلامی ایران در دولت یازدهم منصوب شوند.