اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیام لاریجانی درپی درگذشت دوبلور عمرمختار


رئیس مجلس شورای اسلامی درگذشت هنرمند مرحوم احمد رسول زاده را تسلیت گفت.

خبرگزاری مهر: رئیس مجلس شورای اسلامی درگذشت هنرمند مرحوم احمد رسول زاده را تسلیت گفت.

علی لاریجانی در این پیام عنوان کرد صدای دلنشین این مرحوم در آثار ارزشمند همواره به یادماندنی خواهد بود.

متن کامل این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمان الرحیم

درگذشت هنرمند متعهد مرحوم احمد رسول زاده که صدای دلنشین ایشان در آثار ارزشمند همواره به یادماندنی خواهد بود، به جامعه هنری، دوستداران و خانواده آن مرحوم تسلیت گفته برای روح آن چهره ماندگار کشور رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و شکیبایی از درگاه خداوند مسئلت می کنم.

علی لاریجانی

رئیس مجلس شورای اسلامی


ویدیو مرتبط :
پیام تسلیت رهبر درپی درگذشت داماد امام خمینیره

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیام لاریجانی درپی درگذشت «جرج جرداق»


رئیس مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی درگذشت جرج سمعان جرداق، نویسنده و اندیشمند برجسته مسیحی لبنان را تسلیت گفت.

خبرگزاری مهر: علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی درگذشت جرج سمعان جرداق نویسنده و اندیشمند برجسته مسیحی لبنان را تسلیت گفت.

متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در گذشت مرحوم جرج سمعان جرداق ، ادیب ، نویسنده و اندیشمند برجسته لبنانی موجب تاسف و تاثر گردید.

آقای جرج جرداق، چهره ادبی و فرهنگی ارزشمندی بودند که بیش از چهار دهه از عمر خود را برای تحقیق و بررسی زندگی و آثار امام علی علیه‌السلام صرف کرد و کتاب‌‌های ارزشمند وی نشانگر ارادت و شیفتگی این اندیشمند فرهیخته به امام اول شیعیان است. ایشان در خصوص دلایل پرداختن و تحقیق درباره امام علی (ع) اعتقاد داشت: "به من پیشنهاد شد درباره دیگران بنویسم، اما من نپذیرفتم چرا که پس از علی(ع)، کسی را شایسته نوشتن ندیدم و تصمیم گرفتم جز در مورد علی(ع) ننویسم. انقلاب علی (ع) انقلابی انسانی، اجتماعی، فکری و فرهنگی بود و من خود را موظف کردم آثار امام علی(ع) را مورد تحقیق و بررسی قرار دهم، او شخصیتی بی‌همتا و صدای عدالت انسانی است."

مرجوم جرج جرداق، تبحر و تسلط بالایی در نگارش داشت به گونه‌ای که آثارش همواره اعجاب اساتید و بزرگان ادب و فرهنگ را برمی‌انگیخت و جوائز فروانی در سطح بین‌المللی و جهان عرب برای وی به همراه داشت.

او حدود سی جلد کتاب تالیف کرده که از مهم‌ترین آثار او می‌توان به کتاب‌های بسیار با ارزش "الامام علی صوت العدالة الانسانیه و "روائع النهج البلاغه" اشاره کرد.

از دیگر ویژگی‌های شایسته این چهره فرهنگی، ارتباط گسترده با علمای شیعه در جهت بررسی و تحلیل آثارش بود که توانست تاثیر فراوانی در انسجام تالیفات وی داشته باشد.

این جانب درگذشت این اندیشمند برجسته را به خانواده ایشان، مردم عزیز لبنان، مسیحیان آزاده جهان و اهالی فرهنگ و اندیشه و همه دوست‌داران وی تسلیت می‌گویم و برای روح آن مرحوم علو درجات از درگاه خداوند مسالت می‌کنم.

علی لاریجانی

رئیس مجلس شورای اسلامی