اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیام ظریف به دلواپسان برجام: تمامش کنید


ظریف در پاسخ به این پرسش که در طول مذاکرات حمایت‌ها و انتقادهایی وجود داشته است چقدر انتقادها را منصفانه دیده‌اید گفت: از برخی انتقادها خیلی خوشحال نیستم. فکر می کنم خیلی منصفانه نبوده است. یک عده‌ای از پستوها هر خبری را پیدا می کردند و تیتر می زدند و امروز به آن‌ها می گویم، تمام کنید.

 برترین ها به نقل از فرارو: محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان روز شنبه 26 دی ماه روز اجرای برجام را روز مهم و در عین حال روز دشواری عنوان کرد.

رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان دوشنبه شب در برنامه نگاه یک که به صورت مستقیم با مردم در ارتباط با برجام و دستاوردهای حاصل از آن سخن می گفت در پاسخ به صحبت‌های مجری این برنامه که ابراز تشکر مردم از ظریف را به وی اعلام کرد، گفت: بنده نیز از مردم خوبمان برای حمایت‌ها و مقاومت‌ها و همچنین دعاهایی که در طول دو سال و نیم گذشته برای تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان انجام دادند تشکر و قدردانی می کنم.

ظریف ادامه داد: دستاورد حاصله را خدمت مقام معظم رهبری، مردم عزیز ایران، ایثارگران و خانواده‌های شهدای هسته‌ای که این توفیق را داشتیم که در خلال مصاحبه مطبوعاتی رییس جمهور خدمت آن‌ها شرفیاب شویم تبریک می گویم.

بخشی از گفتگوی رئیس دستگاه دیپلماسی در ادامه می آید:

از برخی انتقادات خوشحال نیستم


ظریف در پاسخ به این پرسش که در طول مذاکرات حمایت‌ها و انتقادهایی وجود داشته است چقدر انتقادها را منصفانه دیده‌اید گفت: احساس می کنم الان باید از فرموده حضرت رسول بدون تشبیه استفاده کنیم که الیوم یوم المرحمه. امروز روز جشن مردم است و وقت پرداختن به این مسایل نیست. اگر به برجام 10 از 100 دهیم یا 90 از 100 بستگی به آن دارد که چقدر از آن استفاده کنیم. هر چقدر می خواهیم از آن استفاده کنیم چه 10 یا 90. اگر دعوا کنیم همان 10 را هم نمی توانیم استفاده کنیم.

وی گفت: از برخی انتقادها خیلی خوشحال نیستم. فکر می کنم خیلی منصفانه نبوده است. یک عده‌ای از پستوها هر خبری را پیدا می کردند و تیتر می زدند و امروز به آن‌ها می گویم، تمام کنید. امروز وقت استفاده از برجام است. همه دنیا می‌گوید که ایران پیروز شده است. نگاهی به مطبوعات منطقه کنید و یا کاریکاتورهایی که امروز در رسانه‌ها منتشر می‌شود. ببینید چه کسی را پیروز میدان معرفی می کنند.

ظریف گفت: تحریم علیه ایران بیشتر یک فضا بود. آن‌ها به دنبال آن بودند که معامله و همکاری با ایران را هزینه‌بردار کنند و امروز برجام هم یک فضا است. برجام ممدوح است اما مذموم نیست. امروز همکاری با ایران را همه موردتایید قرار می دهند حتی کشورهای 1+5 که یک روز در شورای امنیت قطعنامه علیه ایران صادر می کردند که همه پیچ و مهره های برنامه هسته‌ای ایران باید باز شود خودشان تایید می کنند که با ایران همکاری هسته‌ای خواهند داشت و امروز این همکاری شکل گرفته است.

وزیر خارجه کشورمان با اشاره به ضرورت همدلی و وحدت در میان اقشار و گروه‌های مختلف با اجرایی شدن برجام گفت: من به سهم خودم اولین قدم را برداشتم. به پیشنهاد من از همه مذاکره کنندگان گذشته در ایران و سه کشور اروپایی در اعلامیه مشترک پایانی تشکر کردیم چرا که معتقدم آنچه اتفاق افتاد نتیجه تلاش همه دوستان قبل از ما تاکنون بوده است. ما با یک صدا باید از منافع کشورمان دفاع کنیم. وظیفه ما این است فضای ایران را آماده پیشرفت، سرمایه گذاری و توسعه کنیم نه اینکه خودمان منفی بافی کنیم و یا بگوییم «آدم عاقل نمی آید در ایران سرمایه گذاری کند» امروز همه دارند می گویند امن‌ترین و پرآینده‌ترین محل برای سرمایه گذاری ایران است. بنابراین باید اجازه دهیم با حساب و کتاب نه زمینه‌سازی برای نفوذ و البته با ابتکار عمل سرمایه گذاری در کشور گسترش یابد.

وی گفت: دولت نیز همین کار را انجام می‌دهد الان زمانی است که باید بر روی اختلافات خط بکشیم. از امروز برجام اجرایی شده و الان زمان بهره برداری از آن است.

رییس هیات مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان در ادامه در برابر اصرار مجری مبنی بر اینکه پس از منتقدان دلخورید گفت: در محضر 80 میلیون نفر از مردم ایران نمی توان دروغ گفت. برخی بعضی حرف‌هایی زدند نه اینکه دلخور باشند اما احساس کردم آن‌ها دارند در زمین طرف مقابل بازی می کنند و داریم گل به خودی می‌زنیم. البته در این میان حتما انتقادهایی بوده است که به ما کمک کرده و خیلی هم مهم بودند چرا که طرف مقابل ما می دید مذاکرات و روند آن در یک فضای چند صدایی صورت می گیرد در عین حال که از تیم مذاکره کننده حمایت هم می شد.

وی ادامه داد:‌ حتما انتقادها کمک کننده بوده است اما اینکه برخی می آیند می گویند کدام آدم عاقل در ایران سرمایه گذاری می کند درست نیست. امروز تیتر یک روزنامه را دیدم و این احساس به من دست داد که چه فایده‌ای دارد بگوییم برجام کمک نکرده است؟ امروز برجام یک واقعیت است و باید فضای امید را در مردم و فعالان اقتصادی ایجاد کنیم یا حداقل ناامیدشان نکنیم. مردم خودشان امیدوارند. پیام‌هایی که از سوی مردم به من می رسد حاکی از امید آن ها به آینده است و بهبود شرایط و واقعا این سطح از حضور مردم تشکری بی حساب دارد.


ویدیو مرتبط :
جنتی:بعضی(دلواپسان)خیال نکنند مجلس برجام را تصویب كرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تازه ترین حمله دلواپسان به ظریف: تقصیر شما بود و دم گاوه و برجام!



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,حمله دلواپسان به ظریف

 طنز/تازه ترین حمله دلواپسان به ظریف: تقصیر شما بود و دم گاوه و برجام!

  علی هدیه لو این شعر طنز را در روزنامه قانون منتشر کرد.

از حسرت برجام تو من خواب ندارم
برجام رقیبانی و من تاب ندارم
هی دست بده با «کری» و هی تلفن کن
من غیرتی ام، طاقت این باب ندارم

فرضا ادب مرد به از دولت او هست
دولت که تویی، بنده هم آداب ندارم
با خصم ظریفی و به ما سخت ضخیمی
قطاب رقیبانی و تیتاب ندارم

در جمع حریفانی و من ضرب نکردم
در عکس رقیبانی و من قاب ندارم
«قانون» رفیقانی و «کیهان» حریفان
فابریک رقیبانی و من فاب ندارم

«تَکرار» رقیبانی و من رای ندارم
«ممنوع» رفیقانی و ایجاب ندارم
تو گنج عیانی که خریدار نداری
من جنس نهانم که فلزیاب ندارم

دادیم دو میلیارد دلاری به دُم گاو
من قصد دل آزاری احباب ندارم
تقصیر شما بود و دم گاوه و برجام
تردید به یک فرد ز اصحاب ندارم

تقصیر شماهاست، کلیدم به کلیدت
بگریز سریعا، که من اعصاب ندارم
باید بروم، وقت کم و تپه زیاد است
دیدند رفیقان بس و من آب ندارم