اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیام ضبط شده، سرنخی از جنایت مرموز



پیام ضبط شده، سرنخی از جنایت مرموز

پرونده مردی که متهم است، پسرعمه‌اش را به خاطر رابطه با خواهرش به قتل رسانده به دلیل مدارکی که وکیل وی ارایه داد به دادسرا بازگردانده ‌شد.

حوادث - به گزارش شرق، خانواده مردی به نام امیر دوسال‌و‌نیم قبل به ماموران خبر دادند او گم شده است. تحقیقات ماموران در این خصوص آغاز و بعد از چند روز جسد امیر در بیابان‌های اطراف ورامین پیدا شد. با انتقال جسد به پزشکی‌قانونی تحقیقات گسترده‌ای در این خصوص آغاز شد. ماموران متوجه شدند امیر با زنان زیادی رابطه و به همین دلیل دشمنان زیادی داشت. ماموران دستگاه تلفن خانه مقتول را بررسی کردند و متوجه شدند مکالمه ضبط‌شده‌‌ای وجود دارد که در آن مردی امیر را به مرگ تهدید می‌کند.

این تماس از تلفن عمومی گرفته شده بود. مرد ناشناس در این تماس گفته ‌بود: «اگر یک‌بار دیگر سراغ سمیرا بروی تو را می‌کشم.»

 

مقتول نیز جواب داده بود به رابطه‌اش با سمیرا ادامه خواهد داد. ماموران شماره‌تلفن‌های زیادی پیدا کردند که متعلق به چندین زن بود همچنین مشخص شد روز حادثه پژو 206 سیاه‌رنگی سر خیابان محل زندگی امیر مشاهده شده بود.

 

به گفته شاهدان راننده پژو امیر را به زور سوار ماشین و به سرعت حرکت کرد. پلیس سمیرا را برای به دست آوردن سرنخی از قاتل، احضار و بازداشت کرد اما این زن بعد از چند روز آزاد شد چرا که بازپرس تشخیص داد او در قتل نقشی نداشته ‌است.

 

همچنین متخصصان تشخیص صدا، کار روی صدای ضبط شده را آغاز و اعلام کردند صدا واضح نیست. ماموران چند روز بعد پی بردند یکی از زنانی که با امیر رابطه داشت دختردایی او به نام میناست که شوهر دارد.

 

 پلیس مینا را مورد بازجویی قرار داد و این زن بعد از چندین روز بازجویی عنوان کرد برادرش و دو مرد دیگر که از امیر ناراحت بودند دست به این قتل زده‌اند. مینا گفت:«برادرم مرتضی وقتی فهمید ما باهم رابطه داریم خیلی ناراحت شد و تصمیم گرفت با امیر صحبت کند.

او با من هم بدرفتاری کرد بعد از چند روز به من گفت با امیر برخوردی را که لایقش بود، انجام داده و او را با همدستی دوستانش به نام‌های صمد و احمد به قتل رسانده است.»

 

ماموران در ادامه تحقیقات خود مرتضی را بازداشت کردند. این مرد اتهام قتل را رد کرد اما دو متهم دیگر اعتراف کردند امیر را با همکاری مرتضی به قتل رساندند.

پلیس مدارک دیگری نیز به دست آورد و متوجه شد مرتضی پژو 206 مشکی رنگی دارد که مشخصاتش با آنچه شاهدان گفته‌اند یکسان است. مرتضی در نهایت بعد از چندین روز بازجویی به قتل اعتراف کرد و گفت وقتی متوجه رابطه خواهرش با امیر شد دست به این جنایت زد.

متهم گفت: از اینکه امیر به خانواده خیانت کرده‌ بود خیلی ناراحت شدم. خواهرم شوهر داشت و امیر نباید زندگی او را به‌هم می‌زد به همین دلیل با او قرار گذاشتم تا انتقام بگیرم، به اتفاق احمد و صمد او را سوار خودرو من کردیم و به بیابانی بردیم و با ضربات چاقو به قتل رساندیم.

 

هرچند این مرد اعتراف کرد مرتکب قتل شده اما متخصصان تشخیص صدا وقتی برای بار دوم صدای ضبط شده روی تلفن را مورد بررسی قرار می‌دادند اعلام کردند این صدا متعلق به هیچ‌کدام از سه جوان بازداشتی نیست.

 

در نهایت پرونده با صدور کیفرخواست، به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده و روز گذشته جلسه رسیدگی در شعبه 71 برگزار شد.

بعد از اینکه نماینده دادستان کیفرخواست را خواند و اولیای‌دم درخواست صدور حکم قصاص کردند، مرتضی و صمد در جایگاه حاضر شدند و همه اتهامات را منکر شدند و گفتند به دلیل فشارهای زیادی که در اداره آگاهی روی آنها بود، چنین اعترافی را مطرح کردند.

 

به دلیل اینکه احمد چند روز بعد از آزادی با وثیقه در پی سانحه رانندگی جان خود را از دست داده‌ بود وکیل مرتضی در جایگاه قرار گرفت.

گودرزی گفت: مدارکی در پرونده وجود دارد که نشان می‌دهد مرتضی قاتل نیست. اول اینکه در پرونده زنی به نام سمیرا وجود دارد که تحقیقات کافی از او نشده است در حالی‌که اولا به اعتراف این زن یکی از فرزندان او از مقتول است و مدت‌ها بود که او به‌رغم داشتن شوهر با امیر رابطه داشت.

 

آخرین تماس و آخرین پیامکی که به گوشی مقتول ارسال شده از سوی سمیرا بوده و شوهر او پیش از این با امیر درگیر شده‌ بود. بر اساس گزارش مخابرات تلفن همراه سمیرا در محدوده جغرافیایی جرم فعال بود.

 

موکل من هشت‌شاهد معرفی کرده که می‌گویند زمان قتل در کنار آنها بوده‌ است. حتی اگر شاهدان دروغ بگویند، موارد دیگر را چطور می‌توان نادیده گرفت. چرا نباید از سمیرا تحقیقات وسیع‌تری انجام شود.

 

مقتول روابط بسیار گسترده‌ و دشمنان زیادی داشت اما از هیچ‌کدام از آن زنان تحقیق نشده ‌است. صدای ضبط شده روی تلفن هم متعلق به موکل من یا متهمان دیگر نیست پس چطور می‌توان گفت آنها قاتل هستند.

 

بنابراین من درخواست دارم مطابق بند «ن» ماده 18 قانون مجازات اسلامی که می‌گوید حتی اگر قرار منع‌تعقیب برای متهمی صادر شده اما مدارک جدید علیه او وجود دارد می‌توان دوباره او را بازداشت کرد، پرونده برای تحقیق از سمیرا به دادسرا بازگردانده ‌شود.بعد از پایان این گفته‌ها هیات قضات نظر وکیل را پذیرفتند و پرونده را برای تحقیقات بیشتر به دادسرا بازگرداندند تا یک‌بار دیگر از سمیرا بازجویی شود./شرق

 

 

 


ویدیو مرتبط :
5 تا از مرموز ترین صداهایی که تا به حال ضبط شده اند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

راز ناگشوده ۱۰ جنایت مرموز در تهران



 

 

راز ناگشوده ۱۰ جنایت مرموز در تهران

 

 

نگاهی به پرونده های جنایی پایتخت حاکی از آن است که با گذشت ماه ها از وقوع چندین جنایت هولناک، همچنان راز پرونده ها ناگشوده مانده است.

 

پرونده قتل مرد بساز بفروش

در این جنایت که عصر یکشنبه ۲۸ فروردین ۹۰ به پلیس اعلام شد، جسد مرد میانسالی در صندوق عقب خودروی پژو ۲۰۶ رها شده در کنار بوستانی در محله قیطریه کشف شد. به دنبال انتقال جسد متعفن به پزشکی قانونی، مأموران دریافتند مقتول حسن ۵۰ ساله نام داشته که از یک ماه قبل به طور مرموزی ناپدید شده بود. در این پرونده همسر جوان قربانی جنایت با شکایت خانواده شوهرش بازداشت شد، اما با گذشت هفت ماه از این جنایت، تحقیقات پلیسی برای کشف راز قتل مرد بساز بفروش بی نتیجه مانده است.

پرونده قتل فروشنده عمده سیگار

جسد مرد جوان که فروشنده عمده سیگار بود، نیمه شب سه شنبه ۵ اردیبهشت امسال توسط رفتگر شهرداری در حالی در جوی آب خیابان پیدا شد که با شلیک سه گلوله از پا درآمده بود. محمد از فروشندگان و توزیع کنندگان عمده سیگار بود که هنوز راز قتلش فاش نشده است.

جنایت مرموز شبانه در خانه ویلایی

این قتل مرموز شامگاه شنبه سوم اردیبهشت در خانه ای ویلایی واقع در شهر زیبا غرب تهران رخ داد. همسر و پسر مقتول به مأموران گفتند در اتاق پذیرایی نشسته بودند که ناگهان در خانه باز شد و مرد قدبلند نقاب داری با اسلحه وارد خانه شد و پس از شلیک دو گلوله به محمد ۷۴ ساله متواری شد.

کشف پیکر مثله در شرق تهران

کشف پیکر مثله مرد ناشناس در یکی از خیابان های شرق تهران معمای جنایی حل نشده دیگری است که در اداره آگاهی تهران با بن بست تحقیقاتی روبه رو شده است. مأموران کلانتری ۱۰۶ نامجو صبح جمعه ۶ خرداد دست های یک مرد را در خیابان سبلان یافته و کمی دورتر نیز سر مرد جوان در جوی آب کشف شد. در ادامه جست و جوها نیز پاهای مقتول در یکی از خیابان های اطراف پیدا شد، اما هنوز گره کور جنایت هولناک با گذشت پنج ماه ناگشوده مانده است.

جسدی در رستوران

جنایت مرموز دیگر مربوط به جسدی در باغچه یک رستوران بود که مأموران کلانتری انقلاب صبح یکشنبه ۱۵ خرداد در جریان کشف آن قرار گرفتند. مأموران پس از حضور در یکی از رستوران های خیابان حافظ دریافتند یکی از کارگران هنگام برداشتن درپوش جوی آب با جسد مرد جوان در کانال آب روبه رو شده و وحشتزده موضوع را به همکارانش اطلاع داده بود.

راز جسدی در گونی

ظهر جمعه ۲۰ خرداد ساکنان یک مجتمع مسکونی در شهرک نفت تهران با مشاهده جسد متعفن مرد ناشناس در گونی، موضوع را به پلیس اطلاع دادند. مأموران کلانتری شهر زیبا در نخستین بررسی ها دریافتند حدود یک هفته از مرگ مرموز مرد ناشناس می گذرد، اما با گذشت بیش از پنج ماه از این ماجرا این پرونده نیز در بن بست تحقیقاتی است.

پرونده حسابدار زن

تحقیقات پلیسی برای کشف راز قتل زن ۳۰ ساله در حوالی خیابان میرداماد نیز همچنان بی نتیجه مانده است. الهام که حسابدار یک شرکت خصوصی بود، صبح سه شنبه ۳۱ خرداد در غیبت همسر و دختر خردسالش به طرز هولناکی به قتل رسید. شوهر وی ابتدا به عنوان مظنون اصلی قتل مدتی بازداشت شد، اما سرانجام با اثبات بیگناهی اش آزاد شد. با این وجود گره کور این جنایت همچنان ناگشوده است.

قتل زن ناشناس

هشتمین جنایت کشف نشده امسال مربوط به پرونده قتل زن جوان ناشناسی است که پیکر بی جان و پتوپیچ او نیمه شب یکشنبه ۱۱ تیر در کنار یکی از سطل های زباله شهرداری، حوالی خیابان میرداماد کشف شد.

کشف جسد سوخته در باغ متروکه

پنجم تیر امسال صاحب یک باغ متروکه در حوالی تجریش پیکر سوخته مرد ناشناسی را کشف کرد و موضوع را به پلیس خبر داد، اما با وجود گذشت چند ماه از جنایت مرموز، راز این معما نیز در هاله ای از ابهام قرار دارد.

راز جمجمه منجمد

مأموران کلانتری ۱۵۴ چیتگر عصر پنجشنبه ۱۳ مرداد سر منجمد یک انسان را که در کیسه پلاستیکی قرار داشت، در ضلع غربی ورزشگاه آزادی و کنار خیابان کشف کردند، اما هنوز تحقیقات پلیسی برای افشای راز این جنایت هولناک نیز در بن بست قرار دارد..../گزارش : روزنامه ایران