اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیام رییس جمهور هند به روحانی



اخبار,اخبار سیاست خارجی , رییس جمهوری هند

پرناب موکرجی رییس جمهوری هند با ارسال پیام تبریک به مناسبت سال نو شمسی به دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران، اعلام کرد: دهلی نو برای روابط با تهران اهمیت زیادی قائل است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری پی تی آی هند، رییس جمهوری هند در ادامه پیام خود می افزاید: گسترش روابط دو جانبه و چند جانبه بین ایران و هند با توجه به اشتراکات برای دو کشور سودمند است .

در ادامه این پیام اضافه شده است: روابط نزدیک دو کشور نشان دهنده ارتباطات تاریخی مردمی در قرون گذشته است.

اخبار سیاست خارجی - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
پیام شفاهی رییس جمهور حسن روحانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیام تسلیت روحانی به رییس جمهور کره جنوبی



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,تسلیت روحانی به رییس جمهور کره جنوبی

 

اخبار سیاست خارجی - پیام تسلیت روحانی به رییس جمهور کره جنوبی

دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران کشته شدن بیش از 300 نفر از اتباع کره جنوبی در حادثه غرق شدن کشتی مسافربری این کشور را به پارک گون هه رییس جمهور کره جنوبی تسلیت گفت.

به گزارش ایرنا، رییس جمهور ایران در این پیام با دولت و ملت کره جنوبی به مناسبت کشته شدن مسافران این کشتی ابراز همدردی کرده است.

 

متن پیام به این شرح است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

سرکار خانم پارک گون هه

رییس جمهور محترم جمهوری کره

خبر غرق شدن یک فروند کشتی مسافربری موجب تاسف و تاثر گردید .

 

ضمن ابراز همدردی و تسلیت به جنابعالی ، دولت و ملت کره جنوبی ، از خداوند متعال ، غفران و رحمت واسعه برای کشته شدگان ، صبر و شکیایی برای بازماندگان و بهروزی و سرافرازی برای دولت و ملت کره مسئلت دارم .

 

حسن روحانی

رییس جمهوری اسلامی ایران

کشتی شش هزار و 800 تنی ˈسی وولˈ کره جنوبی با 475 سرنشین که 325 تن آنان دانش آموز بودند هنگام عزیمت به یک سفر تفریحی در جزیره جیجو به دلایل نامعلومی غرق شد و تنها 175 نفر از مسافران آن نجات یافتند.

 

پارک گون هه رییس جمهور کره جنوبی روز سه شنبه هفته جاری به دنبال غرق شدن این کشتی و مرگ اکثر مسافران آن از مردم این کشور و بخصوص خانواده های مسافران عذرخواهی کرد.

 

سهل انگاری خدمه کشتی در نجات بموقع مسافران چونگ هونگ وون نخست وزیر مستعفی این کشور را نیز روز گذشته واداشت بار دیگر از بستگان قربانیان عذرخواهی کند.

 

دلیل این حادثه تاکنون مشخص نشده است اما گفته می شود وزن کشتی در زمان حادثه بیش از سه برابر ظرفیت بوده است.

اخبار سیاست خارجی - ایرنا