اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیام روحانی درپی سانحه سقوط هواپیمای ناجا


حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در پیامی به فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، شهادت شماری از غیورمردان و حافظان مرزهای امنیت کشور را در سانحه هوایی اخیر، به وی و خانواده های این شهیدان تبریک و تسلیت گفت.

خبرگزاری ایرنا: حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در پیامی به فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، شهادت شماری از غیورمردان و حافظان مرزهای امنیت کشور را در سانحه هوایی اخیر، به وی و خانواده های این شهیدان تبریک و تسلیت گفت.

متن پیام حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی به این شرح است:


«بسم الله الرحمن الرحیم

فرمانده محترم نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران

سردار احمدی مقدم

ضایعه اخیر سانحه هوایی نیروی انتظامی موجب تاثر فراوان گردید.

شهادت این غیورمردان و حافظان مرزهای امنیت کشور را به خانواده های عزیز این شهیدان و جنابعالی تبریک و تسلیت عرض نموده و از خداوند بزرگ، علو درجات آن سفرکردگان و بردباری بازماندگان را مسالت می نمایم».


ویدیو مرتبط :
جزئیات حادثه سقوط هواپیمای ناجا در سیستان و بلوچستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزئیات تازه از سانحه سقوط ‌هواپیمای ناجا



اخبار,اخباراجتماعی,سقوط ‌هواپیمای ناجا

 
 اخبار اجتماعی - جزئیات تازه از سانحه سقوط ‌هواپیمای ناجا

مدیر عامل شرکت‌ فرودگاه‌های کشور با تشریح برخی از جزئیات سانحه شب گذشته سقوط هواپیمای ناجا، گفت: خلبان این هواپیما صحبتی با برج مراقبت فرودگاه‌‌های مسیر و مرکز کنترل فضای کشور نداشته است.

  محمدعلی ایلخانی درباره هواپیمای ناجا که شب گذشته در مسیر تهران به سمت زاهدان دچار سانحه شده است اظهار داشت:‌ هواپیماهایی با برج فرودگاه‌ها ‌تماس می‌گیرند که به آن فرودگاه پرواز داشته باشند، اما این هواپیما اصلاً با برج مراقبت فرودگاه زاهدان تماس نداشته است چون این هواپیما در برد فرودگاه زاهدان نبوده است.

وی با بیان اینکه هواپیمای ناجا در ۵۰ مایلی شمال غربی زاهدان با زمین برخورد کرده است، افزود: این هواپیما‌ با مرکز کنترل پرواز فضای کشور ارتباط داشته است.

ایلخانی با بیان اینکه مرکز کنترل فضای کشور متعلق به شرکت فرودگاه کشور است، توضیح داد: وقتی هواپیما از مهرآباد پرواز می‌کند از مرز کنترل برج مهرآباد که خارج می‌شوند به مرکز کنترل فضای کشور متصل شده و حرکت آنها در رادار ثبت می‌شود، اما این هواپیما هم از رادار محو می‌شود و هم این که ارتباطش با مرکز کنترل فضای کشور قطع می‌شود و پس از آن با هیچ برجی نیز ارتباط نداشته است که پس از ‌آن خبر سقوط هواپیما تأیید می‌شود.

مدیرعامل شرکت‌ فرودگاه‌های کشور افزود: ارتباط این هواپیما حوالی ساعت ۲۰ دیشب با مرکز کنترل فضای کشور قطع شده است و از آن ساعت ارتباطی با مرکز کنترل فضای کشور نداشته است.

ایلخانی بیان کرد: پس از محو هواپیما از رادار، به تمام فرودگاه‌هایی که در مسیر این هواپیما بودند ‌اعلام شد‌ در فرکانس‌های خاص هواپیما را بیابند و با خلبان مکالمه کنند اما موفق نشدند زیرا هواپیما جواب نمی‌داد.

مدیرعامل شرکت‌ فرودگاه‌های کشور با اشاره به اینکه خلبان این هواپیما صحبتی با برج مراقبت فرودگاه‌ کرمان هم نداشته است، بیان کرد:‌‌ هواپیمای ناجا‌ ابتدا از صفحه رادار خارج شده است و پس از آن ارتباط این هواپیما با مرکز کنترل فضای کشور نیز قطع شده است تا آنکه نهایتاً اعلام شد سقوط کرده است.

وی گفت: مقرر شده است اطلاع‌رسانی بیشتر درباره این سانحه توسط ناجا انجام شود و شرکت فرودگاه‌های کشور مداخله چندانی نداشته باشد اما طبیعی است که اطلاعات پرواز را در اختیار ناجا قرار می‌دهیم تا آنها اطلاع‌رسانی را انجام دهند.

به گزارش فارس ساعت ۱۷:۴۵ روز شنبه ۱۹ مهر ماه یک هواپیمای ملخی متعلق به نیروی انتظامی با ۷ سرنشین‌ از تهران به مقصد زاهدان پرواز کرد که در ساعت ۱۹:۲۰ این هواپیما ‌‌در حوالی منطقه انار کرمان از رادار خارج شد.

‌‌فرمانده نیروی انتظامی در این‌باره اعلام کرده است ارزیابی های اولیه نشان می‌دهد که خلبان هواپیمای ناجا قصد فرود اضطراری داشته اما به دلیل موقعیت شب و نامساعد زمینی که انتخاب کرده به هواپیما آسیب رسیده و سپس متلاشی شدن آن شده است.

بنا به گفته سردار احمدی‌مقدم موتور این هواپیما به گونه‌ای ساخته شده که اگر از کار بیافتد می‌تواند مدت زیادی به حرکت خود ادامه دهد.

وی گفته است: ‌این هواپیما امروز در کاوش های محلی پیدا شد و اجساد سرنشینان هواپیمای دو موتوره توربوی نیروی انتظامی قابل شناسایی است؛ این هواپیما ساعت ۱۷:۴۵ روز گذشته از تهران برای بررسی و نظارت منطقه عازم زاهدان شد حدود ساعت ۲۱ شب گذشته در حوالی زاهدان ابتدا از دید رادار گم شد و امروز نیز در کاوش های محلی پیدا شد.

به گفته فرمانده نیروی انتظامی جنازه ها نسبتا سالم کشف شده و تیم فنی بررسی سانحه به منطقه اعزام شده است تا موضوع را پیگیری کند.


اخبار اجتماعی - فارس