اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیام روحانی به مناسبت میلاد حضرت عیسی(ع)


رییس جمهور در پیامی سالروز تولد حضرت عیسی(ع) را به هموطنان مسیحی و همه مسیحیان جهان تبریک گفت.

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری: رییس جمهور در پیامی سالروز تولد حضرت عیسی(ع) را به هموطنان مسیحی و همه مسیحیان جهان تبریک گفت.

متن کامل پیام حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:

به نام خدا

سالروز تولد حضرت عیسی‌ بن مریم (ع) را به همه انسان‌هایی تبریک می‌گویم که جهان را آزاد، مشحون از صلح، توأم با عمل به مسئولیت انسان بودن و زیستن در راستای ارزش‌های الهی می‌خواهند. بالاخص این روز فرخنده را به مسیحیان جهان و از جمله هم‌وطنان مسیحی‌ام تبریک می‌گویم. چه نیک است که در جهان پرخشونت ما، هر سال فرصت داریم تا در سالروز تولد مسیح، شادی گرامی داشتن صلح، رأفت و زیستن مسالمت‌آمیز در کنار یکدیگر را تجربه کنیم.

ادیان الهی و در رأس آن‌ها ادیان ابراهیمی، منادی ارزش‌های والائی همچون فراخواندن انسان به دوری جستن از تبعیض‌ها، به کار بستن خرد و تدبیر، و امید داشتن به جهانی بهتر و عادلانه‌تر بوده‌اند. این ادیان ما را به بیرون رفتن از زیر سایه خشونتی که کابوسش جهان ما را در بر گرفته است فرا می‌خوانند. از میان مردم جهان هر کس که قدمی در راه کاستن تبعیض، خشونت و افراط‌گرائی بردارد، و صلح را دست‌یافتنی‌تر سازد، در راستای روح ادیان الهی و رسالت پیامبران خدا، از جمله حضرت عیسی مسیح (ع) گام برداشته است.

اینجانب با کمال مسرّت و افتخار از سوی ملّت ایران اعلام می‌کنم جمهوری اسلامی ایران در راستای برداشتن گام‌های عملی برای تحقق صلح و ترویج هم‌زیستی مسالمت‌آمیز، پیشنهاد در دستور کار قرار گرفتن شعار «جهان علیه خشونت و افراطی‌گری» را به مجمع عمومی سازمان ملل متحد ارائه کرد که با موافقت قاطع کشورهای جهان نیز مواجه شد. ما در پیمودن مسیر ارتقای ثبات و صلح در جهان مصمم هستیم و این اقدام را سازگار با روح رسالت پیامبران خدا می‌دانیم. در سالروز تولد عیسی مسیح (ع) و نزدیک به آغاز سال نو مسیحی، جهانیان را به همراهی در مسیر رسیدن به دنیایی بهتر فرامی‌خوانم و امیدوارم سال ۲۰۱۴ توأم با آزادی، رفاه، بردباری، همگرائی و صلح و شادکامی بیشتر برای همه مردم جهان باشد.

حسن روحانی

رییس جمهوری اسلامی ایران


ویدیو مرتبط :
پیام تصویری دکتر محمود احمدی نژاد به مناسبت میلاد حضرت مسیح (ع) 4 / 10 / 96

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیام تبریک روحانی به مناسبت روز ملی سوییس



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,روز ملی سوییس

 

اخبار سیاست خارجی - پیام تبریک روحانی به مناسبت روز ملی سوییس

رئیس جمهوری کنفدراسیون سوییس فرا رسیدن روز ملی کشورتان را به جنابعالی و ملت سوییس صمیمانه تبریک می‌گویم.

رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران در پیامی روز ملی سوییس را به «دیدیر بورک هالتر» رئیس‌جمهور، دولت و ملت این کشور تبریک گفت.

به گزارش (ایسنا)، متن پیام حسن روحانی به این شرح است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم
جناب آقای دیدیر بورک هالتر
رئیس جمهوری کنفدراسیون سوییس
فرا رسیدن روز ملی کشورتان را به جنابعالی و ملت سوییس صمیمانه تبریک می‌گویم.

امیدوارم مناسبات دوجانبه میان جمهوری اسلامی ایران و کنفدراسیون سوییس که با بهره‌مندی از پیشینه ارزشمند تاریخی، همواره سیر رو به اعتلایی داشته است، در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، صنعتی، علمی و فرهنگی از غنا، بالندگی و پیشرفت روزافزون برخوردار گردد.

از خداوند متعال، سلامتی و موفقیت آن جناب و نیک‌بختی و سرافرازی ملت سوییس را مسألت دارم.
حسن روحانی
رئیس جمهوری اسلامی ایران»
اخبار سیاست خارجی - ایسنا