اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیام روحانی به «صباح الاحمد الجابر الصباح»


رییس جمهوری در پیامی به «صباح الاحمد الجابر الصباح» امیر دولت کویت، حمله تروریستی به مسجد امام جعفرصادق(ع) در آن کشور را محکوم کرد.

خبرگزاری ایسنا: رییس جمهوری در پیامی به «صباح الاحمد الجابر الصباح» امیر دولت کویت، حمله تروریستی به مسجد امام جعفرصادق(ع) در آن کشور را محکوم کرد.

در پیام رییس جمهوری آمده است:

هدف پلید و ضد اسلامی گروههای تکفیری از این جنایت در خانه امن الهی و در ماه مبارک رمضان، بدنام کردن اسلام و ترسیم چهره خشن و غیرواقعی از مسلمین و تفرقه افکنی و تحریک آنان به برادر کشی است.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در این پیام ضمن تسلیت به امیر، دولت و ملت کویت، ابراز امیدواری کرده است با مشارکت همگانی و تلاش و همکاری مضاعف، شاهد گسترش امنیت، صلح و آرامش در منطقه در پرتو تعالیم اسلام رحمانی و همچنین ریشه کنی تروریسم و خشونت در سراسر جهان باشیم.


ویدیو مرتبط :
پیام دکتر روحانی به مردم آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

«شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح» در راه ایران


شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت فردا به دعوت حسن روحانی ، رئیس جمهور کشورمان به تهران سفر می کند.

خبرگزاری مهر: شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت فردا به دعوت حسن روحانی ، رئیس جمهور کشورمان به تهران سفر می کند.

علی رضا عنایتی سفیر ایران در کویت با اشاره به سفر امیر کویت به تهران ، تصریح کرد: بدون تردید سفر امیر کویت به ایران برای دو کشور و همچنین منطقه سفر مهمی است و قطعا دو رئیس کشور در رابطه با مسائل مختلف دو جانبه و منطقه ای مشورت می کنند.

وی با اشاره به اینکه امیر کویت در سفر دو روزه خود به تهران با سایر مقامات عالی رتبه کشورمان نیز دیدار و گفتگو خواهد داشت، اظهار کرد: انشاءالله سفر ایشان به تهران بتواند در جهت صلح و ثبات منطقه ای تلقی شود و ما بتوانیم از این سفر در  این چارچوب برادری را رقم بزنیم و کارها را پیش ببریم.

سفیر کشورمان تأکید کرد: سفر امیر کویت به تهران  در راستای تحکیم صلح و ثبات در منطقه، تأکید مناسبات با همسایگان، لزوم همکاری جمعی و منطقه ای و رویکردی مبتنی بر گفتگو بسیار مفید و مثمر ثمر خواهد بود.

عنایتی با بیان اینکه زمینه گفتگو در حیطه مسائل دو جانبه خوب است، تصریح کرد: بحث های تجاری ، فرهنگی، کنسولی و غیره زمینه هایی است که می توانیم با طرف های کویتی در خصوص آنها گفتگو کنیم. سندهای همکاری متعددی بین ایران و کویت امضا شده و در جهت پیشبرد این سندها گفتگوها صورت می گیرد.

وی همچنین ادامه داد: پیش نویس برخی از سندهای همکاری نیز از سوی نهادهای ذیربط در حال آماده سازی است که در صورت آماده شدن در سفر امیر کویت انشاءالله بررسی و امضا خواهد شد .

در آستانه سفر امیر کویت به تهران محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان نیز روز گذشته در حاشیه هفدهمین اجلاس وزرای خارجه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد و در قصر الامم الجزیره با شیخ صباح الخالد الصباح وزیرخارجه کویت دیدار کرد.

ظریف سفر امیر کویت  به ایران را نقطه عطف و ایجاد فصل جدیدی در روابط دو کشور دانست.

ظریف در این دیدار که در حاشیه هفدهمین اجلاس وزرای خارجه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد و در قصر الامم الجزیره برگزار شد ، با اشاره به سفر قریب الوقوع امیر کویت به تهران ، این سفر را سبب تقویت بیش از پیش روابط بین دو کشور همسایه و مسلمان ارزیابی کرد.

ظریف همچنین با اشاره به چالشهای فراروی کشورهای منطقه به خصوص توسعه خشونت و افراط ، ابراز اطمینان کرد با درایت و حکمت مقامات و رهبران کشورهای منطقه و با همفکری و همکاری جمعی شاهد رفع این چالشها و نگرانیها باشیم و به تقویت ثبات و آرامش در منطقه و رفع برخی مسائل و مشکلات موجود در جهان اسلام کمک کنیم.