اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیام رهبر جدید طالبان در آستانه عید قربان


رهبر جدید طالبان افغانستان امروز (سه شنبه) در پیامی در آستانه عید قربان تاکید کرد، صلح در افغانستان مستلزم پایان اشغال این کشور به دست نیروهای خارجی یا همان نیروهای ناتو است.

خبرگزاری ایسنا:  رهبر جدید طالبان افغانستان امروز (سه شنبه) در پیامی در آستانه عید قربان تاکید کرد، صلح در افغانستان مستلزم پایان اشغال این کشور به دست نیروهای خارجی یا همان نیروهای ناتو است.

ملا اختر محمد منصور، رهبر جدید طالبان همچنین گفت: تمامی توافق‌های امنیتی و نظامی موجود میان دولت کابل و دیگر کشورها نیز باید فسخ شوند.

پیام امروز ملا اختر محمد منصور احتمالا با این هدف صورت گرفته که به پیروانش اطمینان دهد که وی سنت ملا محمد عمر، رهبر سابق طالبان در انتشار پیام‌هایی پیش از عید قربان را ادامه خواهد داد.

ملا منصور همچنین از تمامی شبه نظامیان طالبان خواست تا متحد بمانند و "تبلیغات بی‌حاصل دشمن درباره اختلاف رهبران طالبان" را باور نکنند.

این در حالی است که هنوز تعدادی از فرماندهان طالبان با رهبری ملا منصور مخالف هستند.


ویدیو مرتبط :
فیتیله-1393/07/13 عید قربان - 05- نقالی عید قربان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حال و هوای خاص لیبی در آستانه ی اولین عید قربان بدون قذافی



 

 

حال و هوای خاص لیبی در آستانه ی اولین عید قربان بدون قذافی

 

مردم لیبی اولین عید قربان پس از دیکتاتوری قذافی را جشن می گیرند.

به نقل از تی وی پنج فرانسه، مردم لیبی در حال تدارک برگزاری مراسم عید قربان هستند اما مراسم امسال عید قربان در این کشور حال و هوای خاصی دارد.

خرید لباس های جدید و اسباب بازی برای کودکان و همچنین خرید یک رأس گوسفند به ازای هر خانواده از رسوم مردم لیبی در عید قربان است.

از سوی دیگر پس از پایان جنگ داخلی در لیبی مردم این کشور در کنار شادی فرا رسیدن عید قربان، با مشکلات اقتصادی نیز دست به گریبان هستند.

یکی از لیبیایی ها می گوید: به لطف خدا خوشحال هستیم.ما بدون استبداد، در آزادی و خوشبختی زندگی می کنیم.اوضاع در حال بهبود است.

وی می افزاید: ما امیدواریم شاهد لیبی جدید باشیم و عید را به شیوه ای توصیف ناپذیر جشن بگیریم.

گوسفند اصلی ترین خرید مردم لیبی در آستانه عید قربان است. کسانی هم که تمکن مالی کافی ندارند بجای خرید گوسفند داخلی که گران تر است، از گوسفندان وارداتی خریداری می کنند.

اما کیفیت گوشت گوسفندان وارداتی کمتر از کیفیت گوسفندان داخلی است. برخی دیگر از لیبیایی ها نیز به جای خرید گوسفند زنده، گوشت گوسفند خریداری می کنند.