اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیام رهبری درپی فوت آیت الله انصاری شیرازی


حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت عالم ربانی آیت الله انصاری شیرازی را تسلیت گفتند.

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری: حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت عالم ربانی آیت الله انصاری شیرازی را تسلیت گفتند.

متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

رحلت عالم ربانی مرحوم آیة الله آقای حاج شیخ یحیی انصاری شیرازی رحمة الله علیه را به بازماندگان محترم و شاگردان و ارادتمندان این حکیم و عارف الهی تسلیت عرض می‌کنم.

عمر با برکت آن مرحوم یکسره با پارسائی و پرهیزگاری سپری شد و در خدمت علم و ترویج معارف الهی به کار رفت. طهارت قلب و سلامت نفس او مشهود همه‌ی کسانی بود که وی را از نزدیک می‌شناختند. از خداوند متعال رحمت و مغفرتش را برای روح آن مرحوم مسألت میکنم.

سیّد علی خامنه‌ای

۱۵/ دی/ ۱۳۹۳


ویدیو مرتبط :
عبارت جالب آیت الله بهجت درباره آیت الله انصاری شیرازی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیام روحانی برای فوت آیت‌الله انصاری شیرازی


رییس جمهور در پیامی ارتحال عالم ربانی حضرت آیت‌الله انصاری شیرازی یار دیرین امام و انقلاب را تسلیت گفت.

پایگاه اطلاع رسانی دولت: رییس جمهور در پیامی ارتحال عالم ربانی حضرت آیت‌الله انصاری شیرازی یار دیرین امام و انقلاب را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و اناالیه راجعون

ارتحال عالم ربانی حضرت آیت الله انصاری شیرازی یار دیرین امام و انقلاب موجب تاسف فراوان گردید.

این روحانی فرزانه که در طی مراتب سلوک معنوی عنوان شیخ الاشراق یافته بود با بهره گیری از محضر علمای برجسته توانست با تعلیم دروس فلسفه و اخلاق، شاگردان ارزشمند و تاثیر گذاری را تربیت نماید. ایشان گذشته از تفقه در مفاهیم و معارف دینی و عرفانی، مجاهدت در راه اصلاح و اعتدال جامعه را هم به فراموشی نسپرد و در مسیر مبارزه با حکومت ستم شاهی، سال ها اسارت و تبعید را تحمل کرد.

اینجانب این ثلمه را به محضر مقام معظم رهبری، مراجع عظام و روحانیت معزز، حوزه های علمیه، ملت شریف ایران ، شاگردان و علاقه مندان و به ویژه بیت مکرم ایشان تسلیت عرض نموده و برای آن اندیشمند وارسته علوّ درجات و همجواری با ائمه اطهار و برای بازماندگان آن مرحوم، صبر و اجر مسئلت دارم.

حسن روحانی

رییس جمهوری اسلامی ایران