اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیام رئیس جمهور و سران نظام به اجتماع «بچه‌های غزه-بچه‌های ایران»



اخبار ,اخبار سیاست خارجی , فاجعه غزه

 

اخبار سیاست خارجی - رئیس‌جمهور: فاجعه غزه، نه کشتار انسان‌ها بلکه قتل‌عام انسانیت است

بی‌تردید بمباران مدارس و قطعه قطعه کردن کودکان فلسطینی مصداق کامل و عینی نسل‌کشی در جهان امروز است؛ فاجعه غزه، نه کشتار انسان‌ها بلکه قتل‌عام انسانیت است.

رئیس‌جمهور فاجعه غزه را نه کشتار انسان‌ها بلکه قتل‌عام انسانیت دانست و تصریح کرد: دولت‌های غربی باید برای جلوگیری از این نسل‌کشی بزرگ، با کنار گذاشتن منافع و مطامع مادی و سیاسی خود، با مردم و کشورهای آزادی‌خواه جهان همراهی کنند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در پیامی به اجتماع «کودکان غزه، کودکان ایران»، با اشاره به حمایت کودکان ایران از کودکان غزه که ریشه در تمدن، فرهنگ و هویت اسلامی و اخلاق‌مداری و آزادگی ایرانیان دارد، افزوده است: کودکان ایران با این حرکت خود به جهانیان اعلام می‌کنند که «کودکان غزه، کودکان ایرانند».

متن پیام رئیس‌جمهور به این شرح است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

تجاوز بی‌رحمانه، کشتار وحشیانه و به خصوص قساوت روزهای اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم و کودکان معصوم و زنان بی‌دفاع غزه، ماهیت پلید این رژیمِ کودک‌کش را بیش از پیش برای جهانیان آشکار ساخت.

بی‌تردید بمباران مدارس و قطعه قطعه کردن کودکان فلسطینی مصداق کامل و عینی نسل‌کشی در جهان امروز است؛ فاجعه غزه، نه کشتار انسان‌ها بلکه قتل‌عام انسانیت است.

عمق این جنایات اتحادی انسانی و اجماعی جهانی میان مردم و کودکان بسیاری از کشورهای دنیا برای حمایت از کودکان غزه بوجود آورده است. چگونه می‌توان پیکر بی‌جان و آغشته به خون کودکان بی‌دفاع را دید و سکوت کرد؟ پیشنهاد ملت ایران برای ساختن «جهان عاری از خشونت و افراط گری» که سال گذشته در سازمان ملل متحد مطرح شد، پاسخی بهنگام و مسئولانه در قبال انفعال نهادهای بین‌المللی در مقابل کشتاری چنین سبعانه بود.

جهانیان می‌دانند که هیچ منطقی نمی‌تواند از کشته شدن کودکان بی‌گناه و بی‌پناه غزه دفاع کند. کشتار زنان و کودکان بی‌گناه توسط رژیم صهیونیستی معنایی غیر از عجز اشغالگران قدس شریف در مقابله با مردم مبارز و مقاوم فلسطین ندارد؛ بی‌شک نام این مردمان به عنوان نماد مقاومت و ظلم‌ستیزی در تاریخ جاودانه خواهد شد.

حمایت مردم و بویژه کودکان ایرانی از کودکان غزه، ریشه در تمدن، فرهنگ و هویت اسلامی و اخلاق‌مداری و آزادگی ایرانیان دارد که همواره الگویی برای سایر ملت‌ها بوده است. کودکان ایران بر مبنای این نگاه بشردوستانه آلام کودکان غزه را آلام خود می‌دانند و با آنها همدردی می‌کنند و با اقدام شایسته رسانه ملی در تمهیدِ این اجتماع؛ به جهانیان اعلام می‌کنند که: «کودکان غزه، کودکان ایرانند.»

جهانیان اکنون شاهد دوگانگی در رفتار غرب و برخی نهادهای بین‌المللی به مقوله حقوق بشر هستند و سکوت آنها را اینچنین تعبیر کرده‌اند که معنای حقوق بشر در قاموس آنها صرفاً حمایت از حقوق غربی‌ها است.

صدای شما جوانان و نوجوانان و کودکان ایران، صدای زنده بودن «وجدان انسانی» است. صدای محکومیت جنایت و خشونت سازمان‌یافته دولتی، صدای محکومیت معیارهای دوگانه در مناسبات جهانی، ‌صدای محکومیت بی‌تفاوتی و بی‌تفاوت‌های جهان است.

صدای شما، «صدای افکار عمومی»، صدای جامعه انسانی، صدای جامعه اخلاقی و صدای جامعه اسلامی است. این صدا، صدایی است بلندتر از ظلم ستمکاران و کیست نداند که تنها صداست که می‌ماند.

امروز اگر دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی ساکت‌اند، بچه‌ها و جوانانی که وجدان پاک دارند، صدای مظلومیت مردم فلسطین‌اند.

صلح و آرامش و پرهیز از جنگ و خونریزی در جهان، خواست اصلی و حق واقعی و مسلم کودکان جهان و نسلی است که بدنبال افقی روشن، انسان‌محور و اخلاق‌مدار برای آینده است. انتظار می‌رود دولت‌های غربی نیز در این زمینه منافع و مطامع مادی و سیاسی خود را کنار بگذارند و با مردم و کشورهای آزادی‌خواه جهان برای جلوگیری از این نسل‌کشی بزرگ همراهی نمایند.
حسن روحانی
رئیس جمهوری اسلامی ایران» 

اخبار سیاست خارجی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
پیام بچه های بحرین به بچه های غزه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

"پیام مخفیانه 7 صبح"، دست احمدی نژاد را رو کرد / راز کیفیت پایین صدا در فیلم رئیس جمهور چه بود؟/مطهری:این جلسه نشان از سلامت نظام ما داشت



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

تحلیل بر آنچه در "جنجالی ترین استیضاح" کشور گذشت

"پیام مخفیانه 7 صبح"، دست احمدی نژاد را رو کرد / راز کیفیت پایین صدا در فیلم رئیس جمهور چه بود؟

عصرایران - بعد از ظهر 15 بهمن 1391 ، صحن علنی مجلس شورای اسلامی شاهد سخنانی از رئیس جمهور بود که یادآور مناظره های انتخابات ریاست جمهوری و "بگم؟ بگم؟" های احمدی نژاد بود.

ماجرا از آنجا آغاز شد که احمدی نژاد در پشت تریبون گفت: من نواری دارم که خیلی چیزها را روشن می کند اما دوستانم گفته اند آن را پخش نکنم.اما لاریجانی بلافاصله خطاب به رئیس جمهور گفت: هر چه دارید پخش کنید و نگذارید چیزی مخفی بماند.

سپس احمدی نژاد با اندکی تأخیر ، نوار را پخش کرد ، نواری که چیزی از مکالمات آن ، مشخص نبود و فقط صداهای مبهمی از آن می آمد.احمدی نژاد ، بعد از پخش این نوار نامفهوم ، صداهای نامفهوم آن را بازخوانی کرد و گفت که در این نوار ، برادر رئیس مجلس ، برای اخذ امتیازاتی پیش سعید مرتضوی رفته بود.

در پی پخش این فایل نامفهوم ، علی لاریجانی درباره آن چنین گفت که اولاً ارتباطی بین این فایل و استیضاح وجود ندارد ، ثانیاً اگر برادرش مشکلی دارد ، احمدی نژاد مستنداتش را به دادگاه ارائه دهد.

اما مهم تر از همه این ها ، نکته ای بود که علی لاریجانی با زیرکی آن را فاش کرد تا توپی که احمدی نژاد به سمت زمین رئیس مجلس شوت کرده بود ، با ضدحمله لاریجانی به "محوطه 18 قدم احمدی نژاد" برگردد و "بگم بگم؟" احمدی نژاد که این بار در قالب "نوار را بذارم؟ بذارم؟" جلوه گر شده بود ، به طور آشکاری به زیان وی تمام شود.

لاریجانی فاش کرد که ساعت 7 صبح روز استیضاح ، فروزنده ، معاون رئیس جمهور به نزد وی آمده و گفته که پیامی فوری از جانب احمدی نژاد دارد.فروزنده به لاریجانی گفته بوده که به نفع اوست استیضاح را از دستور کار مجلس خارج کند زیرا احمدی نژاد نواری از یکی از بستگان لاریجانی دارد که اگر در مجلس پخش کند ، برای لاریجانی بد می شود.

لاریجانی بعد از این تهدید گفته است: استیضاح لغو نمی شود و احمدی نژاد هم اگر نواری دارد ، پخش کند و چیزی کم نگذارد.

در واقع ، اتفاق ساعت 7 صبح ، ارتباط تامّ و تمامی با سخنان ساعت 4 بعد از ظهر احمدی نژاد در مجلس دارد و این ، همان جایی است که احمدی نژاد در محاسباتش در نظر نگرفته بود.

احمدی نژاد در ابتدای بحث نوار ، اعلام کرد که نواری دارد ولی نمی خواهد آن را پخش کند. احتمالاً او گمان می کرد با توجه به پیام تهدیدی که صبح همان روز به لاریجانی فرستاده بود ، رئیس مجلس از کنار این جمله احمدی نژاد که"نوار دارم ولی پخش نمی کنم" رد خواهد شد ولی لاریجانی ، چندین بار و به اصرار تأکید کرد که احمدی نژاد حتماً نوار را پخش کند.احمدی نژاد هم بعد از کمی این پا و آن پا کردن و دعوت از نمایندگان برای فرستادن صلوات ، فایل مورد اشاره را پخش کرد.

اگر احمدی نژاد ، اول صبح روز استیضاح ، پیام تهدید به رئیس مجلس نمی فرستاد و مستقیماً نوار مورد ادعا را پخش می کرد ، می شد با مسامحه پذیرفت که قصد احمدی نژاد ، افشای یک خلاف قانون است(به فرض وچود) ولی وقتی احمدی نژاد ، ابتدا پیغام می فرستد که بیا معامله کنیم و وقتی جواب رد لاریجانی را می شنود ، اقدام به پخش نوار می کند ، دیگر نمی توان به حسن نیتش باور داشت چون معنای پیام صبح این بود که شما آدم را استیضاح نکنید و من هم هوای فامیل شما را دارم ؛ در واقع ، پیام 7 صبح احمدی نژاد دعوت به یک معامله سیاسی برای قانون شکنی متقابل بود.

پخش این فایل در مجلس ، باعث شد که لاریجانی فرصت بیابد و از پیشنهاد 7 صبح احمدی نژاد برای معامله پرده بردارد و اتفاقاً برای لاریجانی خوب شد که به این مناسبت ، توانست اعلام کند که زیر بار معامله پنهانی نرفته است زیرا خلافی نکرده تا نگران افشایش باشد و اگر ریگی به کفشش بود ، همان صبح ، قضیه را با احمدی نژاد حل و فصل می کرد. این ، همان نکته ای بود که احمدی نژاد در محاسباتش در نظر نگرفته بود.

به علاوه علی لاریجانی با زیرکی دیپلماتیکی توانست از این فرصت استفاده کند و بخشی از سخنان داوود احمدی نژاد ، برادر رئیس جمهور درباره فساد مالی اطرافیان رئیس جمهور و ارتباط آنها با خارج را تیتروار علنی کند و نهایتاً کنایه ای سنگین به احمدی نژاد بیاید که اگر برادر من تخلفی کرده ، به آن رسیدگی شود و فرق من و شما در این است که من مانع رسیدگی نمی شوم ولی شما مانع رسیدگی به پرونده های اطرافیان تان هستید.

اما فارغ از این بحث و جدل بسیار صریح و جدی ، نکته بسیار مهمی که نباید مغفول باشد ، کیفیت "بسیار نازل ، واقعاً نامفهوم و خراب" صدا در فایل پخش شده توسط احمدی نژاد است.

آن طور که احمدی نژاد گفته است ، حدود بیست و چند ساعت نوار ویدئویی دارد که از جلسات افراد مختلف با مرتضوی ضبط شده است. حال سوال جدی و منطقی این است که اگر مرتضوی و دولت ، خواسته اند از جلسات خاص، با افرادی نظیر برادر لاریجانی فیلم برداری و مستند سازی کنند ، چرا این کار را با کیفیتی چنین نازل انجام داده اند به طوری که صحبت های طرفین ، اصلاً مفهوم نیست و باید احمدی نژاد از روی کاغذی که قبلاً تهیه شده ، بگوید که این چه گفت و آن یکی چه گفت؟!

قطعاً کسی که بخواهد در چنان سطحی ، مستند سازی صوتی و تصویری مخفیانه انجام دهد ، می تواند حتی با امکانات عادی بازار هم ، با کیفیت بسیار عالی ، صدا و تصویر را ضبط کند تا نیازی به متن تایپی نباشد(!) ؛ لذا این احتمال دور از ذهن نیست که صدای ضبط شده ، دارای کیفیت بوده ولی آن را مخدوش کرده اند تا بتوانند آنچه خود می خواهند به طرفین گفت و گو نسبت دهند و الاّ نمی توان عقلاً پذیرفت که این همه امکانات ، نتوانسته باشند دو کلمه حرف را درست و حسابی ضبط کرده باشند که اگر واقعاً نتوانسته اند ، باید تأسف خورد به حال سیستمی که در قرن 21 و با این همه امکانات ، خواسته صدای کسی را ضبط کند ولی نتوانسته است!

به هر حال ، امروز ، روزی بود که گیوتین "بگم؟ بگم؟" های احمدی نژاد ، بی آن که ثمری داشته باشد ، فرود آمد و مشخص شد که اولاً آنچه سال ها در این خصوص می گفت ، در چه حدی است و ثانیاً بقیه هم کلی "بگم؟ بگم؟" ناگفته دارند و گر پرده بیفتد ، احمدی نژاد هم باید در ردیف اول پاسخگویی باشد./عصرایران

مطهری: احمدی‌نژاد برای دفاع از وزیر نیامده بود/ معلوم شد مهم‌ترین ادعاهای آقای رئیس جمهور در همین حد است

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه اتفاقات جالبی در جلسه علنی امروز مجلس رخ نداد، گفت: البته این جلسه نشان از سلامت نظام ما داشت.

به گزارش فارس، علی مطهری نماینده مردم تهران بعد از پایان جلسه علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران درباره استیضاح شیخ‌الاسلامی گفت: تصور ما این بود که 50 درصد احتمال استیضاح و 50 درصد احتمال عدم استیضاح آقای شیخ‌الاسلامی وجود دارد اما با توجه به صحبت‌های آقای رئیس جمهور ورق برگشت و کسانی که می‌خواستند به استیضاح رأی ندهند، رأی به استیضاح دادند.

وی با بیان اینکه جلسه علنی عصر امروز به دلیل مطالب مطروحه جالب نبود، افزود: صحبت‌های آقای رئیس جمهور واقعاً در شأن رئیس جمهور نبود اما فکر می‌کنم در کل برای نظام با برکت بود برای اینکه بالاخره آقای رئیس جمهور که می‌گفتند یکسری مسائل را می‌دانم و خواهم گفت، گفتند.

مطهری افزود: معلوم شد که مهم‌ترین ادعاهای آقای رئیس جمهور در همین حد است که در مجلس پخش شد و البته این نشانه سلامت نظام ما است چون مشخص شد که تخلفات یکی از نزدیکان سران نظام ما در همین حد است که یک گفت‌وگو با آقای مرتضوی داشته است.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه ادعای رئیس جمهور درباره تخلف یکی از نزدیکان رئیس مجلس نشان داد که فساد بزرگ در بین مسئولان ما وجود ندارد، افزود: نفس کار آقای احمدی‌نژاد غیر قانونی و غیر شرعی بود اینکه فردی که حضور ندارد فیلم او را در مجلس به نمایش بگذاریم، اخلاقی نیست.

مطهری با بیان اینکه جلسه استیضاح آقای شیخ‌الاسلامی برکات زیادی برای نظام ما خواهد داشت، گفت: جلسه امروز مقداری چهره آقای رئیس جمهور را آشکارتر کرد و فکر می‌کنم به نقطه پایان بحران نزدیک‌تر شده‌ایم.

وی در پایان با بیان اینکه رئیس جمهور برای دفاع از شیخ‌الاسلامی به مجلس نیامده بود، گفت: فکر می‌کنم رأی آوردن و نیاوردن استیضاح برای آقای احمدی‌نژاد مهم نبود./فارس